1 van de 19
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 23 december 2010 02:31 PM

Ik loop wat op de zaken vooruit, want heb hem nog geeneens. Maar vroeg me af, áls ik vd leasemaatschappij mag chippen, waar ik dit dan het beste kan doen? Met andere woorden betrouwbare, gerenommeerde bedrijven waar ik natuurlijk met behoud van garantie kan chippen.
Hoeft allemaal niet goedkoop, ik heb er wel 500 a 600 euro voor over als ik een pk-tje of 30 erbij kan krijgen. En weten jullie ook hoe het zit met het 14% bijtelling verhaal in verhouding tot chippen?

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 december 2010 02:47 PM
  [ # 1 ]

Er waren ooit berichten dat de overheid zou gaan controleren op gechipte auto’s, want met het vermogen gaat de uitstoot vaak omhoog. Na die berichten heb ik hier eigenlijk niets meer van gehoord. Als je Googlet op chippen en bijtelling, dan kom je veel mensen tegen met dezelfde vraag. Het antwoord komt vaak neer op hetzelfde: Het wordt toch niet gecontroleerd. Aan jou de beslissing of je het risico wilt nemen dat áls de overheid erop gaat controleren, je strafbaar bent. Of kan je zo’n chip gewoon verwijderen? Vooralsnog lijkt er volgens mij nog geen risico aan verbonden.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 23 december 2010 09:53 PM
  [ # 2 ]

Ik kan zo 1,2,3, geen bedrijf verzinnen wat bekend is / gespecialiseerd is met de HDI’s van PSA.
Ziptunig zal uiteraard met een aanpassing komen, echter zou ik daar persoonlijk nooit voor kiezen!

Waarom?
Ziptunig schrijft één programma per model en past dit gelijk toe bij elke auto van dat model welke binnen komt bij hun!
Echter, elke auto verschilt. Zo kan de ene e-HDI 85pk hebben standaard en de andere 95pk. En toch beweren ze / geven ze een vermogen op wat gehaald wordt?!

Voor een THP kan ik mensen aanbevelen om naar Beek Autoracing te gaan.
Dit bedrijf is al een aantal jaren bekend met dit blok aangezien ze elke mini onderhanden kunnen nemen
website van hun is http://www.minispeed.nl

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2010 10:04 PM
  [ # 3 ]

Zomaar even een greep uit de forumregels:

8. Respecteer de nederlandse wet.
Het is verboden handelingen te bespreken welke bij wet zijn verboden. Hieronder vallen dus ook zaken als het overschrijden van een geldende maximumsnelheid, rijden op de openbare weg met een auto welke niet is voorzien van een geldig kenteken en het vervalsen van een voertuigidentiteit.

Ik wil maar aangeven dat het omzeilen van belastingmaatregelen cq misbruik maken van fiscale voordelen niet helemaal koosjer zijn.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 24 december 2010 08:30 AM
  [ # 4 ]

Even een reactie hierop!
Wil gelijk aangeven dat ik hiermee geen aanval doe op de forumregels, maar vind het een interressante discussie.

Je zou hiermee eigenlijk elk chiptuning, banden, grotere velgen topic wel aan kunnen pakken.

Grotere velgen/banden betekent meer rolweerstand, betekent meer verbruik.
Hiermee kan een auto in een andere “label klasse” komen en dat zou weer betekenen meer belastingen…
Sterker nog, bij winterbanden heb je ook meer rolweerstand.

Zelfde geldt voor chiptuning bij de niet BPM vrije auto’s
Ga je het vermogen na chiptuning ten volle benutten, betekent dit dus ook weer meer verbruik en uitstoot etc.!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Gepost: 24 december 2010 03:21 PM
  [ # 5 ]

Ik heb het dan ook slechts ter overweging gepost, ik heb graag dat gebruikers zelf nadenken in plaats van dat ik meteen het topic op slot gooi. Persoonlijk vind ik chiptuning en brede banden de grootste onzin die je kunt bedenken, maar daarom hoef ik de liefhebbers hun hobby niet af te nemen.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 24 december 2010 04:29 PM
  [ # 6 ]

CTH in Belgie (http://www.cth.be) is een goed bedrijf voor chiptuning. Past de software ter plekke aan op de vermogensbank. Heb dit ooit laten doen bij mijn vorige Berlingo.

Maar je schiet er niet echt iets mee op. Inderdaad meer vermogen en koppel. Maar dit gaat ook weer wennen.

Verbruik wordt wel beter, dus ook minder uitstoot en dus nog milieu vriendelijker.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 27 december 2010 10:35 AM
  [ # 7 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

Verbruik wordt wel beter, dus ook minder uitstoot en dus nog milieu vriendelijker.

Daarom zou ik ook niet weten waarom het illegaal zou zijn t.o.v. het bijtellingsverhaal. Het is inmiddels allang bewezen dat chippen een zuinigere auto oplevert. Enige punt is dat de leasemaatschappij gaat steigeren.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Witte1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 05-07-2010

Gepost: 27 december 2010 10:58 AM
  [ # 8 ]
Fabian Wierth schreef:

Even een reactie hierop!
Wil gelijk aangeven dat ik hiermee geen aanval doe op de forumregels, maar vind het een interressante discussie.

Je zou hiermee eigenlijk elk chiptuning, banden, grotere velgen topic wel aan kunnen pakken.

Het permanent laten branden van de led verlichting ligt ook gevoelig. Dit enkel ter info.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 27 december 2010 02:17 PM
  [ # 9 ]

@ Witte1
ik weet het… Alleen is dit ook weer best vaag.
De DRL bij Audi branden namelijk wel gewoon i.c.m. het dimlicht!
Waar ligt dan het verschil vraag ik me af?

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 27 december 2010 02:25 PM
  [ # 10 ]

Dat ligt volgens mij weer aan het feit dat ze bij Audi samen met dimlicht in 1 behuizing zitten.
Bij de DS3 zitten ze afzonderlijk van elkaar (verticaal in de bumper).

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 december 2010 02:56 PM
  [ # 11 ]

Hier is al een topic over:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207718/


Hier dus weer graag ON TOPIC.

Profiel  
 
yannickvanhex
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 18-05-2009

- DS 3 1.6 HDiF 66kW Airdream So Chic
Gepost: 06 januari 2011 02:36 PM
  [ # 12 ]

Edit mod: bericht gewist, zie de link van mijn collega hierboven.

Profiel  
 
Xsara1.9D
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-01-2011

Profiel  
 
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 11 maart 2011 11:45 AM
  [ # 14 ]

Dag allen, volgens mij ben ik de eerste die bij een Tuner is langs gewees. Op dit moment is de E-HDI alleen nog te programmeren vanaf de EPROM (chip zelf), dus niet vanaf OBD. Dit betekent bij een kleine controle, dat de het te zien is dat er ‘gemorreld’ is aan de behuizing. Weg garantie dus! De Tuner gaat ondertussen (tijdens mijn vakantie) wel kijken of er nieuwe unlock software of hardware kan komen hiervoor.
Oftewel ik heb het nu niet gedaan, werd me eigenlijk ook afgeraden vanwege het wegvallen van de garantie, OBD is niet te zien door de dealer namelijk. EPROM tuning wel.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 11 maart 2011 12:52 PM
  [ # 15 ]

Dank voor je reactie. Wel interessant om te weten; hoeveel vermogenwinst is er te halen bij het chippen vd eHDI? Een pktje of 30?

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
 
1 van de 19
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook