5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 26 juli 2011 11:15 AM
  [ # 61 ]

De fabrikant heeft ook andere belangen: Zorgen dat de snellere modellen aantrekkelijker worden en de meerprijs waard zijn. Daarnaast zorgt de fabrikant er juist voor dat zijn auto zuinig is met de standaard testcyclus, daar waar de gebruiker vooral merkt dat hij zuiniger is bij normaal rijgedrag. Dat laatste zou best wel eens zuiniger kunnen zijn ná het tunen dan ervoor, omdat de standaardtest nogal ver van de werkelijkheid staat.

Verder blijft het uiteraard de eigen verantwoordelijkheid. Maar om te stellen dat de fabrikant het altijd beter doet is vanwege de regelgeving en allerhande belangen nogal kort door de bocht.

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 26 juli 2011 01:42 PM
  [ # 62 ]

Volgens mijn kennis van de RDW staat er bij type keuring het volgende.

het aantal cilinders en de cilinderinhoud mag niet gewijzigd worden na afgifte typegoedkeuring.
zover mijn kennis reikt staat er nergens dat je de injectie hoeveelheid niet mag aanpassen.

dit is trouwens ook niet of heel omslachtig te kontroleren.


en ik ben het er mee eens dat een typegoedkeuring is afgegeven om 95gram.
((gereden op sokken))


Chippen daarin tegen is altijd op eigen risico.

chippen kan idd zuiniger zijn als je dus een andere rijstijl hebt dan de rijstijl die is gebruikt om de 95gram te halen.
ben je iemand die van veel vermogen houd en het als eerste bij een stoplicht weg willen zijn dan is de kans erg groot aanwezig dat het NIET zuiniger is.

Iedereen zou naar mijn mening zelf wel kunnen beslissen wat voor hem/haar het beste is.

 

even een stukje over de velgen..

Ik heb bij mijn vriendin de standaard velgen vervangen voor mijn oude C3 velgen. (205/35R18)
standaard verbruik e-hdi 22-23 km/ltr is nu geworden 20-21 km/ltr.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 juli 2011 02:35 PM
  [ # 63 ]

Wat jij aangeeft is inderdaad wat er op je kentekenbewijs staat. Dat is echter niet de typegoedkeuring. De typegoedkeuring is een conclusie uit een dik manifest dat door de fabrikant wordt ingediend dat bomvol staat met alle gedetailleerde afmetingen, waardes en afstellingen. Er is een enceclopedie aan regels waaraan aan motorvoertuig moet voldoen alvorens hij een typegoedkeuring krijgt en hij dus in ons land geïmporteerd en op kenteken gezet mag worden. Dat gaat zo ver als afmetingen en posities van lampjes, spiegels en wat je al niet meer kan verzinnen.

Voor deze auto, die dus als model wel al een typegoedkeuring heeft wordt dan nogmaals door de fabrikant een uitgebreid rapport met technische details en testgegevens ingediend om voor die uitvoering een verlaagde bijtellingsstatus te verkrijgen.

Het verhaal is dus iets omslachtiger dan jij doet vermoeden. Wink

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 20 augustus 2011 12:34 AM
  [ # 64 ]

Hier een stukje over Chiptuning voor belastingvrije Italianen.

Zoals je lezen kunt achteraf is het niet te controleren!!


http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=19695&n=0

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
BBroekie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-05-2011

Gepost: 25 augustus 2011 02:28 PM
  [ # 65 ]

Ik ben vanmiddag in Haaksbergen geweest bij Fasttech en heb ze gevraagd hoe het nou zit als je de DS3 e-HDI zou tunen.
Toevallig hebben ze gisteren een Peugeot e-HDI A-label getuned en tevens op de vermogensbank gezet dit is mechanisch het zelfde blok als die in een DS3 alleen zit er bij een Peugeot een Siemens computer en inspuiting op en bij de citroen Bosch.
De getallen liegen er niet om want de Peugeot kwam met 136,4 pk van de vermogensbank.
Bij de Citroen DS3 is het enige wat het vermogen zou kunnen verminderen de koppeling en de versnellingsbak want het is nog niet duidelijk of deze het vermogen aankunnen
Wat betreft de co en het tunen zullen er zich geen problemen voor doen de waardes zullen gelijk blijven.
Ook andere functies als start/stop systeem e.d. blijven werken.
Wat nog wel even van belang is is dat er bij het tunen de computer los wordt gehaald en er een wijziging in wordt aangebracht door middel van een draadbrug. Dit is nodig om de software te kunnen aanpassen. Dit kan dus effect hebben op de garantie.


Ik heb een uitdraai gekregen van de vermogenskromme van de Peugeot die zal ik vanavond wel even posten.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 25 augustus 2011 05:47 PM
  [ # 66 ]

Zow dan, eventjes 35 pk erbij. Daar wordt ie lekker vlot van!

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 25 augustus 2011 06:05 PM
  [ # 67 ]

Uhh, 45 pk bedoel je, toch?  Wink

Hoe dan ook: eenieder moet voor zichzelf bepalen hoeveel risico hij/zij wil lopen met de eigen auto (of auto van de zaak). Persoonlijk zou ik eerder een krachtiger auto af-fabriek kopen, wellicht verhoudingsgewijs wat duurder maar nooit die twijfel over fabrieksgarantie, bedrijfszekerheid e.d..

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 25 augustus 2011 06:05 PM
  [ # 68 ]

Ik denk dat 110pk al lekker zal rijden, zeker omdat je koppel ook lekker stijgt. 135pk helemaal tof, maarja, blijft het heel….

Maar goed, ik heb het niet zozeer nodig. En ik wil wel eens weten wat wij zodadelijk gaan betalen als de wegenbelasting weer terug komt. Als dat in categorieen komt te zitten bv 90 t/m 100 gram o.i.d, dan weerhoudt je niets om dat ding te chippen lijkt mij.

Profiel  
 
BBroekie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-05-2011

Gepost: 25 augustus 2011 11:17 PM
  [ # 69 ]

Ik zit op dit moment te twijfelen of ik het zal doen.
Het kost een paar cent en daarbij zal ik er ook wel weer naar gaan rijden.
Wat betreft het tunen en of de DS3 het kan hebben ben ik niet bang want als ik het doe dan zal Fasttech het doen en die zullen niet over de grenzen gaan.
Tevens zal de DS3 tijdens het tunen op de testbank gaan zo dat ze de temperaturen en andere gegevens in de gaten kunnen houden.
Mijn laatste auto was een Peugeot 307 2.0 HDI die heb ik ook door hun laten tunen en daar heb ik 260.000 km mee gereden zonder problemen.
Bij de laatste APK kreeg ik tijdens de roetmeting nog een opmerking dat de Peugeot een uitstoot had vergelijkbaar met een nieuwe auto en dat vond de monteur wel heel opmerkelijk.

De Peugeot 508 1.6e-HDI heeft trouwens standaard 112 pk maar dat mag ook wel want hij weegt 1385 kilo

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 06 september 2011 10:19 AM
  [ # 70 ]

Op Autoweek.nl staat een review van een tevreden DS3 rijder, zeker na chiptuning:
http://www.autoweek.nl/autoreview/31983/citroen-ds3-16-e-hdi-90-95g-so-chic

130pk, 300nm…

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 06 september 2011 10:49 AM
  [ # 71 ]

Wow, dat zijn mooie waarden zeg! Meer koppel dan de THP en qua PK’s dus ook ruim genoeg voor een wagen van dit formaat, je kan gewoon spreken van een dieselbommetje! Wat een beetje motormanagement allemaal niet kan doen. Ik vraag me echter wel af in hoeverre andere onderdelen dit gaan waarderen, en of je niet toevallig tegen een ingeprogrammeerde topsnelheid aan gaat lopen. Maar goed, soms moet je gewoon je verstand uitzetten en genieten van het leven, en dat is zeker wat deze persoon zal doen met z’n wagen. Ik hoop wel dat hij z’n eco-bandjes heeft verwisseld voor iets wat meer overeen komt met zulke prestaties.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 06 september 2011 11:18 AM
  [ # 72 ]

Mwah, ik zou een koppelingssetje incalculeren bij 90.000km.
Tenzij ie echt gaat gassen, dan nog eerder. (montage incl. drukgroep enz.. al gauw 1500 Euries bij een dealert)

Topsnelheid lijkt me weinig interessant. Ik vond het goed te doen om 170km/h te rijden.
De teller ging bij volgas iets over de 200km/h, dus 185km/h zal ie wel halen (beetje afwijking ingecalculeerd)
Maar de toerenteller ging bij mij al in het rood.
In het geval van chiptuning zou dit voor mij het signaal zijn om van het gas te gaan.

Het zijn hem de acceleratie en het oppakken die het m doen. Dat maakt de auto een stuk prettiger om te rijden.
(al ben ik tevreden over wat ik nu heb)
En inderdaad, hiero ook lease, dus vingers weg van dit soort praktijken.
(doorgeven aan de leasemij voor toestemming en per maand een stuk meer moeten betalen zie ik niet zitten)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 06 september 2011 11:27 AM
  [ # 73 ]

Dat stukje MyReview over het standaard vermogen kan ik wel bevestigen. Als je de DS3 doortrekt gebeurt er maar weinig. Dus dat het koppel redelijk snel inzakt lijkt te kloppen. Dat is toch wel een verschil met de ervaring met een 1.6HDI 110pk. Die moest je toch redelijk doortrekken en dan ging er ook nog iets.

Misschien dat het ook aan het blok ligt, ik heb immers nog pas 3500km gereden….

Chippen is in ieder geval niets voor mij, ook al mis ik wat vermogen, t is prima genoeg zo, die 92pk.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 06 september 2011 12:05 PM
  [ # 74 ]

met 5000km op de teller is het niet anders geworden. Tsjah meer vermogen is altijd fijner rijden, je zult er ook wel weer naar gaan rijden, ik merk dat ik veelal rij naar het vermogen en dat is prima zat onderin. En rij je eenmaal op de snelweg 110 dan gaat hij vrij gemakkelijk naar de 130, 140.

ik merk, in verhouding met een nieuwe megane met ook 90pk, dat je daar meer de duw in de stoel voelt als je accelereert en dit blijft. Bij de DS3 is het in het begin en daarna vlakt het af zoals al verteld werd.

maar ach. nog steeds ben ik wel tevreden.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 06 september 2011 12:21 PM
  [ # 75 ]

Meer vermogen was idd fijn geweest. Maar voor nu is het niet anders. Ik had qua lease helaas niet veel keuze (shortlease), als het aan mij had gelegen reed ik in iets met 50pk meer rond (ben ik ook gewend).
Het is maar net met wat voor pet op je in de auto gaat zitten. Wil je een snelle diesel met veel koppel in een groot toerengebied; dan kom je in de DS3 bedrogen uit. Bedenk je je dat je in een eco karretje met 92pk en 14% bijtelling rijdt; dan voelt het best goed. En volgens de laatste filosofie zit ik in de auto.
Maar eerlijk is eerlijk (en iedereen die wel eens met meer vermogen heeft gereden is dat met me eens) de DS3 eHDI is simpelweg gewoon níet snel. Als de turbo erin komt bij 1800 toeren dan voel ik wel een duwtje, maar dat duwtje is ook zo weer weg. Je krijgt heel even een shot, maar daarna gebeurd er niets meer. Op hogere snelheden hetzelfde; 120 zit je zo op, daarna door naar 150 wil ook nog, maar daarna is de koek op en heb je een héél stuk weg nodig om de top eruit te halen.
Maarja wil je voor weinig geld / goedkope lease veel vermogen rijden dan kom je in de 20% uit; Alfa Guilietta (170pk) of een Golf 6 (160pk) enz.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
 
5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook