1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Stiiluss’ z’n BX 16TRS automatic (Subframe :(  )
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 27 december 2010 09:23 PM

Hoi Iedereen,


Naast m’n DS die ik al een tijdje heb, heb ik sinds kort ook een BX aangeschaft.
Het betreft een 16 TRS automatic uit 1985.

 

 


Deze auto brengt wel wat jeugd herinneringen mee, aangezien m’n vader ook jaren in deze auto’s heeft gereden (Eerst een handgeschakelde 16 TRS, en later een 19 TZI).
Na het ophalen bij diegene die hem verkocht, heb ik sindsdien het een en ander aan gedaan.
Zo zijn het luchtfilter, olie + filter, bougie’s,verdelerkap en bougiekabels allemaal vervangen.
Automaat olie is ook 1x gedeeltelijk ververst. Dit zal ik na wat meer rijden nogmaals doen, zodat dit ook weer oke is.
Het electrisch bediende raam doet het nu ook weer nadat, de geleidestrip weer tegen het raam was geplakt.
Deuren en diverse holle ruimten een anti-roest behandeling gegeven.

Er blijven nog wel wat dingetjes te doen, zo heb ik nog een aantal roestplekjes te behandelen.
 


 

Bij de A stijl is het metaal nog goed stevig, dus het lijkt gortiger dan het is. Enkel bij de wielkast weet ik niet ofdat deze naad ook aan de wielzijde zit. (Anders moet ik daar ook wat aan gaan doen) Heeft iemand een antwoord?

De auto blijft wel wat moeilijk lopen, de carburateur is waarschijnlijk versleten. De citroen-monteur hier in de buurt (volgens mij Michel 16V) adviseerde om eens naar een betere te zoeken. Zo ben ik ook op zoek naar een antenne, en nette grijze bumpers, om het geheel af te maken. Dus als iemand nog wat heeft liggen hoor ik het graag.

Heeft iemand trouwens tips voor een toerenteller die het dan weer wel en dan weer niet doet.
 


Ik heb al eens gezocht tussen eerdere posts maar ik heb nog niet iets gevonden wat mij verder kon helpen. De enkele keren dat deze het deed zak ik ook dat er een paar “vlakjes tussen in” nie meedoen.
Zijn dit gewone lampjes, die je zelf kan vervangen?


Al met al ben ik toch wel al wat uurtjes met de auto bezig geweest, wat ik erg leuk vind om te doen. Helaas is het weer er nog niet echt naar om er wat meer mee te gaan rijden.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 december 2010 09:37 PM
  [ # 1 ]

Ik kan de foto’s helaas niet zien. Hebben we het hier over de BX automaat uit Genderen? Als ik je verhaal zo lees komt me dat dan wel weer bekend voor. Wink

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 27 december 2010 09:40 PM
  [ # 2 ]

Mmm, de linkjes werken niet. long face

En als ik “[/img] ” achter de link zet, dan krijg ik de melding dat photobucket de foto’s verwijderd of verplaatst heeft. Blijkbaar heb ik hier ook al hulp bij nodig Rolling Eyes

Als je het adres in een nieuw internet-window zet komen ze toch wel tevoorschijn hoor. Sorry voor het ongemak.

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 27 december 2010 09:42 PM
  [ # 3 ]

De wagen komt uit Gend. En om hem van daar naar hier te krijgen was een heel verhaal.

Die dag vroeg vanuit zeeuws vlaanderen vertrokken om hem op te gaan halen. En dat vroeg was maar goed ook. Ik was s’avonds na het avondeten pas weer thuis. ( Na twee keer bij de plaatselijke garage geweest te zijn om de auto aan de praat te krijgen. Het waren echter heel aardige mensen die de auto verkochten. We kregen s’middags een boterham, en toen we eindelijk op weg gingen nog een volle tank benzine ook. Moesten ook nog even laten weten of we goed terug thuis waren gekomen.  Smile )

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 27 december 2010 09:45 PM
  [ # 4 ]

we hebben de tijd en ben wel benieuwd naar het avontuur dus ga je gang Wink

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 december 2010 09:46 PM
  [ # 5 ]

Of was het nou Lent? Volgens mij zijn wij ook met deze auto bezig geweest voor mijn broer. HAd de eigenaar ook een Witte CX?

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 27 december 2010 10:05 PM
  [ # 6 ]

Het was toch echt in Gend.  Smile  De eigenaar had het wel over een CX, maar of deze wit is… Die auto heb ik in ieder geval niet gezien. Wel zoals eerder genoemd de garage aldaar. Deze heeft de carburateur daar toen in een vaste stand gezet om de motor draaiend te houden.
Echter dit was verre van de goede manier. (Choke klep verbogen en daarna vast gezet gulp )
Michel 16V heeft daarna van twee carburatoren een gemaakt. Echter het geheel is nog niet helemaal goed dus vandaar dat ik nu zoekende ben…

Waarom was bij jou een eventuele koop niet doorgegaan?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 december 2010 10:23 PM
  [ # 7 ]

Bij ons stond hij nog op duits kenteken. Daarbij kwam ook het probleem met het slechte lopen. De ramen gingen niet goed open en dicht. Het centrale slot werkte niet goed. Als je de linker voordeur open deed ging alles op slot. Niet handig met de sleutel nog in het contact. De uitlaat was lek en volgens mij was er iets met het schuifdak. Het gaat wel over de zelfde auto. Hij had hem toen in Lent staan bij zijn moeder en een vriend van hem had de garage in Gendt. Hij kon hem wel op Nederlands kenteken zetten maar toen werd hij veel te duur in onze ogen. Later had hij hem goedkoper staan met Nederlands kenteken, maar toen waren we al geslaagt voor mijn broer. Al met al teveel kosten toen om hem zelf op Nederlands kenteken te zetten. Volgens een ruwe berekening kwamen we toen op meer dan 2000 euro om hem op teknappen en te laten keuren. We konden hem wel goedkoop kopen maar toen kwam de rest nog.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 27 december 2010 10:34 PM
  [ # 8 ]

Mooie wagen. Als je aanhalingstekens rond het afbeeldingsadres zet moet het goed gaan. Dus

[img]"http://blablabla.jpg"[/img] 

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 27 december 2010 10:41 PM
  [ # 9 ]

Ik heb deze dus uiteindelijk gekocht voor een veel lagere prijs. En daarbij was ie inderdaad op nederlands kenteken en gekeurd.
Die centrale deurvergrendeling is inderdaad wat dwars. Ik dacht dat ik het gevonden had met een loszittende stekker in de linkervoordeur. Maar deze blijft eigenwijs. Dus hierover zijn ook tips welkom.
(Uiteindelijk gaan de deuren ook op slot door de palletjes naar benden te duwen.  Smile Dat ben ik toch gewend van een DS.)
Ramen werken nu allemaal goed dat stelde uiteindelijk niet zoveel voor, het dakraam moet inderdaad ook nog uit elkaar om dit werkend te krijgen.
Al met al heb ik er een leuke hobby auto erbij.

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 27 december 2010 10:45 PM
  [ # 10 ]

Ze doen het bye

Bedankt mkatgert !!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 27 december 2010 11:02 PM
  [ # 11 ]

Grappig;
Ik rijd normaal ook in een DS(uper) en heb er een BX 16trs automatic (`86-er) bij voor de winter !

Wat betreft het moeilijk lopen;
Heb je een automatische choke?
Die willen nog wel eens problemen geven…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 december 2010 11:08 PM
  [ # 12 ]
stiiluss schreef:

Ik heb deze dus uiteindelijk gekocht voor een veel lagere prijs. En daarbij was ie inderdaad op nederlands kenteken en gekeurd.

Helemaal goed, want de vraagprijs was hij niet waard. Wij moesten hem dan nog vervoeren en op kenteken zetten. Later heb ik de verkoper nog wel een paar keer gebeld, maar helaas belde hij nooit terug en dat is ook wel een reden dat bij mijn broer de koop niet doorging en we kwamen een mooie type 2 automaat tegen. Op Nederlands kenteken had mijn broer hem zeker gekocht want…

stiiluss schreef:

Al met al heb ik er een leuke hobby auto erbij.

Dat is het zeker, veel plezier ermee. very good Ik vind het trouwens erg leuk dat ik nu weet waar hij nu is, want ergens heb ik nog wel een zwak voor deze auto gekregen. Ik houd dit draadtje ook zeker bij en ben benieuwd naar je ervaringen, succes.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 december 2010 01:00 AM
  [ # 13 ]

Gaat het nu over Gend (B) of Gendt (NL, bij Nijmegen)?

Er wordt wat af gerommeld met D’s en T’s hier!

Citroen!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 december 2010 01:02 AM
  [ # 14 ]

Volgens mij over Gendt, bij ons in de buurt;
ik heb deze bx daar toen wel (op t net) te koop zien staan…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 december 2010 01:10 AM
  [ # 15 ]
stiiluss schreef:

Het was toch echt in Gend.  Smile

Niet dussssss…...

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook