FF Voorstellen
pelimi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2010

Gepost: 30 december 2010 07:01 PM

Hoi,

Citroen….Deze naam is “nieuw” voor mijn autoverzameling welke ik heb gehouden en gereden als eigenaar.
Heeeel vroeger had ik een GSA-Break, daarmee zeer veel narigheid gehad en overgegaan op nagenoeg alle merken tot laatste 8 jaar. Dit zijn eigenlijk de fijnste jaren met autorijden geweest.
Het was 1 merk…BMW. 5-serie E39 4jr / 320coupe 1jr / en nu laatste 3 jr een 5-serie E60 (nieuw model)
Daar ik sinds 4 maanden vutter ben en mijn vrouw een Twingo heeft, gaan 2 auto’s toch wel duur worden.
Vrouw krijg ik niet in de BMW, enkel als passagier, en om enkel Twingo rijden. Nee dus.
Zo zijn wij voor een kleinere auto wezen kijken, Megane / Golf / BMW 1. Vooral inruil bij BMW was een lachertje.
Mijn vrouw is/was weg van een DS3, dus proefrit gemaakt. Maar ja, een vutter met slechte rug in combinatie met een DS3 gaat niet goed komen.
Toen zagen we in een hoek bij de Citroen dealer de nieuwe C4. Zag er mooi uit, lijnenspel, interieur enz.
Wij rijden en ik moet zeggen, vooral dat ik uit zo’n grote bmw kom, dat het absoluut niet tegenviel.
Binnen 2uur nadat wij de showroom in liepen, was de koop rond.
Moet wel erbij zeggen dat de verkoper er echt alles aan heeft gedaan om het tot een deal te laten komen. In goede zin dan !!! Perfect, deze verkoper (Maurice) verdiend zeker een pluim als zeer prettige verkoper en het mooiste is dat wij al 15 januari kunnen rijden. Importeur had 1 in de kleur welke ontzettend chic staat. “Brun Hickory”. Ik zal na ontvangst mijn bevindingen in het forum medelen.
C4 Tendance uitvoering. (afbeelding is wel de duurste uitvoering, maar dezelfde kleur)

Afbeelding Bijlagen
Citr17 [800x600].jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 30 december 2010 08:09 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier en alvast veel plezierige en veilige kilometers gewenst in de nieuwe C4! Very Happy

Profiel  
 
pelimi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2010

Gepost: 28 januari 2011 02:24 PM
  [ # 2 ]

Zo,
Vandaag de C4-2 120pk Tendance, staat zo op de nota, al 14 dagen in bezit.
Zoals in mijn 1ste bericht beschreven is het na 8 jaar BMW toch wat anders.
OF NIET????????

Natuurlijk kan je deze niet met elkaar vergelijken, maar na 14 dagen heb ik toch het gevoel en gedachte dat deze auto en bestuurder 1 zijn. Oftewel het is een heerlijke rijwagen.
Maar ook om te zien, zowel interieur als exterieur. Ik ga helemaal voorbij aan previews in div autobladen waarbij wordt geschreven dat het ontwerp zijn exclusiviteit heeft verloren en nu een “veilig” ontwerp is geworden.
Don’t believe it. Mijn vrouw en ik hebben de C4 op een open ruimte geplaatst en vanaf alle zijden bekeken en het is een pracht auto, vooral in het bruin. (Hickory)
Het rijden: Auto moet nog los komen, nu 700km erop, verbruiksmeter geeft aan een gemiddelde van 1:13.8km.
Comfort is perfect afgestemd, vanwege slechte rug heb ik 16” Boston genomen, stuurt lekker niet te zwaar/licht en contact met de weg geeft hij lekker door zodat je geen ogenblik het gevoel hebt dat je dat gaat verliezen.
Ook een overheerlijke hoosbui meegemaakt, wel zonde, waarbij auto gewoon lekker blijft rijden.
De remmen zijn prima gedoseerd en noodstop is perfect. Wel ff passagier waarschuwen als dit gaat uittesten. Mijn vrouw was not “amused”.
Interieur: Ook hier na het strakke en minimalisme van BMW veel wennen aan toeters en bellen.
Voor deze prijs zit er alles in wat je je maar kunt wensen en dat is veel.
o.a. Automatische verlichting, Automatische regensensor, Automatische dimmende binnenspiegel.
Spiegels inklapbaar (wel nodig bij inrijden garage), een puike audio installatie welke nagenoeg alles afspeelt, MP3-WAV en zelfs FLAC. Perfecte USB aansluiting. 4Gb stick ingeplugd met bijna 475 tracks. Waarom er nu nog een cd-speler inzit????
Bediening van alle druk- en draaiknoppen aan het stuur vergt gewenning. Cruisecontrol werkt perfect. Gebruik NIET de begrenzing van max. speed, ik vind dat zelfs gevaarlijk want wil je plots acceleren dan gaat dat niet. Een onnodige en gevaarlijke “gadget”.
Dashboard: Zeer mooi, prettig ingedeeld, mooie materialen. Ik heb gekozen om geen navigatie erbij te nemen.
Ten 1ste de prijs ruim 1000 euro en zo vaak gebruik ik geen navi. Maar toch een losse Navigon 70+ voor 160 euro aangeschaft.

Toch nog een min puntje: Alles wat je dicht doet klinkt als een kluis, behalve de motorkap.
Je durft deze eigenlijk niet te laten vallen. Klinkt als neergooien van leeg blikje bier. Er zit geen isolatie aan binnenzijde.
Dit is bezuiniging op verkeerde manier.
De diesel uitvoering heeft wel een isolatiepakket onder de motorkap. Dus ik heb nu zo pakket besteld (125 euro incl montage).
Niet voor het geluid, auto is lekker stil maar ik ben in zulke dingen een miereneu…..

Voor degene die twijfelt voor aanschaf C4-2, gewoon doen. Neem NIET de robot-versie versnellingsbak, dat is een apparaat wat nooit op de markt gebracht mocht worden. Een crime-bak.

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 18 februari 2011 12:37 PM
  [ # 3 ]

De snelheids begrenzer werkt wel hoor , als je t gaspedaal helemaal onderin stampt gaat ie wel accelereren .
En wat betreft die isolatie , heb heb bij mn coupe ook allemaal achteraf erin gezet , is inderdaad iets met mierenneu ....

Wel leuk om te lezen dat de overstap van de beemer naar een C4 zo goed bevalt Smile

Profiel  
 
pelimi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-12-2010

Gepost: 18 februari 2011 05:03 PM
  [ # 4 ]

Bevalt eigenlijk steeds beter.
FF terugkomen over het “leeg blikje bier” de motorkap.
Volgens werkplaatsmonteur is deze van aluminium, dus logisch van het blikkerig geluid.

Of door de kleur of door het model, je trekt toch wel bekijks met deze auto.
Dacht eerst dat het voor mij was, maar toch nog eens xtra in de spiegel gekeken…. en nee moet toch de c4 zijn.

Ik raak steeds meer gewend aan de volledige drukknopjes, draaischakelaars en draaiknopjes.
Eigenlijk zit de radiobediening, zowel aan’t stuur als aan dashboard niet echt logisch ineen.
Denk je dat dat draaiknop voor volgende zender is, is deze voor +/- 5mhz of door te drukken komt display met zendervolgorde.
Heb toch weinig radio aan, 4Gb USB stick en CD-RW met mp3 moet voldoende zijn voor 600 tracks.
Verbruik is nu niet echt te klokken, daar de laatste 2 tanken voor korte stukken en veeeeeeel files waren.
Maar ben prima tevreden. Nu ff het wat betere weer afwachten voor ritjes naar buitenland.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook