hallo,
mijn DS 20 pallas van 1974 heb ik tijdens het barre weer niet gebruikt. nu wil ik haar weer ff laten lopen maar ze wil niet.
accu diverse malen leeg gestart maar helaas.
nu valt mij op dat de stoplamp niet meer brand als ik het contact aan zet, volgens mij moet deze branden en bij een lopende motor uit zijn. kan dit de oorzaak zijn?
de bougies vonken, met startpilot direct in carburateur spuiten heeft ook geen zin, ik heb wel het idee dat ze dan wel wil maar niet kan…
voordat ik haar stalde, 4weken geleden, reed ik dagelijks met haar, maar nu ben ik om mijn oude vertrouwde eend toegewezen; aka snowmobiel
wie kan minj helpen
grt





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Hoe weet je (zeker) dat de bougies vonken?
bougie eruit, in de dop, tegen massa aanhouden en starten maar…
heinrich schreef:nu valt mij op dat de stoplamp niet meer brand als ik het contact aan zet, volgens mij moet deze branden en bij een lopende motor uit zijn. kan dit de oorzaak zijn?grt
Gaat de stoplamp wel branden als je op de testknop drukt? Zo niet, dan is het lampje stuk.Anders ff je zekeringen checken.
Vonken al je bougies?
Start je op LPG of benzine? Of heb je beide opties al geprobeerd?
Op benzine kan je iig makkelijk checken of er brandstof naar de carb gepompt wordt als je de slang tussen pomp en carb even loshaalt bij de carburateur.
Erict schreef:heinrich schreef:nu valt mij op dat de stoplamp niet meer brand als ik het contact aan zet, volgens mij moet deze branden en bij een lopende motor uit zijn. kan dit de oorzaak zijn?grt
Gaat de stoplamp wel branden als je op de testknop drukt? Zo niet, dan is het lampje stuk.Anders ff je zekeringen checken.
Vonken al je bougies?
Start je op LPG of benzine? Of heb je beide opties al geprobeerd?
Op benzine kan je iig makkelijk checken of er brandstof naar de carb gepompt wordt als je de slang tussen pomp en carb even loshaalt bij de carburateur.
stoplamp brand als je de testknop indrukt, dus zekering? zekeringen zijn wel heel.
niet alle bougie gecheckt maar in de zomer bougies, kabels, verdeler en rotor vervangen.
op benzine en gas geprobeerd, uit de benzine slang komt benzine…
carburator verstopt smerig? vervroeger? er zit 123 op….












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
na een tijd starten is er oliedruk en is er hydraulique druk. Ergo: lamp uit.
Na 20 seconden met contact aan en niet starten zal je olie lamp weer aangaan en de stop lamp ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ze is vast verzopen bij het de eerste keer proberen.. . Ik zou even starten met gas vol in zonder pompen, zonder choke.
Je kunt het dopje van een bougie halen en bij het blok houden. Dan springt er een vonkje. Die moet mooi blauw zijn, gelig is minder goed.
als je dat zeker weet moet ze het doen…
het kan zijn dat er een - wat matig is, of dat er vocht in de verdelerkap of zo zit, dan verlies je vonk: geen rijdende dame.
grz!
.komma












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Even starten met de gasschakelaar in de middenstand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
mmm nog geen oplossing, ik denk toch een benzine probleem…
Je schrijft dat je benzine en LPG hebt. Bij een benzineprobleem zou ‘ie op LPG moeten starten. Ik zou het vreemd vinden als beide brandstofsystemen tegelijkertijd problemen geven.
Heb je de tip van Boogaard al geprobeerd? Even starten op LPG ( of benzine ) als dat na enkele pogingen niet lukt, benzine/LPG scchakelaar op de middenstand en doorstarten. Zodra de motor loopt schakelaar op benzine of LPG zetten.
Heeft de auto buiten gestaan? Check dan even op vocht in de bougieschacht van cylinder 4. Het kan ook geen kwaad om je andere bougieschachten even te checken op de aanwezigheid van olie.
ja ze doet t weer!
lpg/benzine schakelaar in t midden en heel lang starten met gas pedaal ingetrapt.
volgens mij mag de carburateur wel een x schoongemaakt worden. die is nogal vettig van binnen.
bedankt voor de tips!