1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Suggestie voor verzamelen technische informatie in modelrubrieken
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 januari 2011 12:50 AM

Bonsoir

Ik ben hier vrij nieuw maar zit toch al een aantal dagen te snuffelen. Wat me opvalt is dat er eigenlijk weinig technische informatie…uitleg/resto/fotos van reparaties/begeleide verhalen te vinden zijn. Ik ben zelf een - vloeken in de kerk ik weet het - Land Cruiser fan en heb als voorbeeld dit forum waarop werkelijk alles te vinden is wat je maar zou willen weten. (www. ih8mud.com). Have a look!.
Ik vraag me af of dat komt omdat America veel groter is of omdat wij Hollanders liever kletsen over onze voitures en welke kleur ze moet hebben dan dat we er mee bezig zijn?

Voorbeeld over remschijven demonteren…lees alleen dat dat met 3 mokers moet…kan waarschijnlijk slecht zoeken….
Orginele boutjes?
Onderdelen online?


Gewoon een observatie

Bonne nuit

Ton

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 januari 2011 09:48 AM
  [ # 1 ]

Het werkt hier meestal andersom. Stel een vraag en je krijgt heel vlot meerdere antwoorden. Ook technische info met foto’s etc.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 10:10 AM
  [ # 2 ]

Op zich wel een mooi idee om de tips en tricks wat verder op te leuken met de al verzamelde info.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 10 januari 2011 10:13 AM
  [ # 3 ]

Ja, het is soms moeilijk eerdere informatie te vinden via de zoekfunctie. Je weet dat je erover gelezen hebt, maar kunt het niet vinden. Misschien kunnen we, als er ergens goede informatie ontstaat, naar dat topic een linkje maken vanuit tips&tricks;.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 10:17 AM
  [ # 4 ]

Dat zou mooi zijn, als we weer ergens tegenaan lopen, dan voordragen bij de mods. Eigenlijk kan het al wel heb ik gemerkt. Maar met z’n allen zijn we er blijkbaar niet spits op om de parate vraagbaak zo compleet mogelijk te maken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2011 10:30 AM
  [ # 5 ]

Het zou natuurlijk ook kunnen dat al deze inhoudelijke informatie keer op keer wordt ondergesneeuwd door tonnen non-info over originaliteit, de kleur van de anti-roestbehandeling en de datum van de volgende biermeeting, omdat ons cafe niet groot genoeg lijkt te zijn. In iets vriendelijker bewoordingen bedoel ik eigenlijk te zeggen dat er erg vaak hele topics ontstaan over het verschillen van mening over, zonder dat de inhoud uiteindelijk goed uit de verf komt. Voor ons als moderators moet dat een reden zijn om strakker te modereren (wat over het algemeen sterk bekritiseerd wordt trouwens, wat wij dan weer niet zo goed snappen), voor gebruikers moet het vooral aanleiding zijn om duidelijke topictitels te gebruiken, het probleem duidelijk te omschrijven en zelf ontopic te blijven. Het is ondoenbaar om van elk aangekaart technisch probleem een vademecum samen te stellen, terwijl het betreffende topic verzand in een filiaal van het cafe.
Dan nog een opmerking van mij die wellicht iets meer on topic is, van sommige modellen vind je juist wel uitgebreide technische dialogen, van andere wat minder. Dat zou volgens mij wel eens kunnen liggen aan het type Citroen liefhebber dat met de diverse modellen rijdt. Hier in het CX-gedeelte zitten veel mensen (niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen) die zich met het specifieke design van de CX willen profileren als stijlvol en liefhebber van een mooi stukje design en techniek, maar daarom niet perse technisch onderlegd zijn. Je merkt dat aan de discussies die meestal uitgaan van ‘wat zou dit kunnen zijn’ en vervolgens ontaarden in ‘wie dat het beste zou kunnen maken tegen de beste prijs’. Dus mensen, ik blijf er bij, een forum wordt gemaakt door de gebruikers. Deel dus je informatie op een heldere en informatieve manier en we zullen er allemaal beter van worden.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 januari 2011 10:48 AM
  [ # 6 ]

Ik denk, dat de Wiki van dit forum dan ook niet (voldoende) benut wordt. Er is al eens getracht dat nieuw leven in te blazen, maar niemand wil daar iets voor doen.
Inclusief ondergetekende, moet ik bekennen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 11:28 AM
  [ # 7 ]
graddus schreef:

Dus mensen, ik blijf er bij, een forum wordt gemaakt door de gebruikers. Deel dus je informatie op een heldere en informatieve manier en we zullen er allemaal beter van worden.

Een extract van oplossinge en eventuele tegenovergestelde meningen met voor- en nadelen is denk ik best te plaatsen in tips en tricks. Het vergt inderdaad veel werk van de mods is mijn inschatting.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2011 11:46 AM
  [ # 8 ]

Ik denk dat de persoon boven je de spijker op de kop slaat Robin. Dit forum heeft een WiKi waarin iedereen zijn technische tips kwijt moet kunnen. Moderators zijn er om het forum in goede banen te leiden, niet om een encyclopedie te schrijven. Voor gebruikers door gebruikers weet je nog? Kortom voel je geroepen en blaas de WiKi nieuw leven in!!!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 11:59 AM
  [ # 9 ]

Jazeker ! Toch zullen teksten in de vorm van een dialoog zich niet altijd lenen zonder bewerking een plekje te krijgen. Hoe moet ik de Wiki voor me zien ? Kennelijk ben ik nog te kort bezig hier om hier weet van te hebben. Misschien meer mensen met mij ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2011 12:04 PM
  [ # 10 ]

Precies en daarvoor heb je dus een WiKi-redactie nodig, die zich helaas nog niet heeft opgeworpen. Klik eens op de button ‘wiki’ in de balk bovenaan, dan zie je in elk geval hoe het er uit ziet en wat er al in staat (bedroevend weinig, maar dat zul je begrijpen).

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 12:30 PM
  [ # 11 ]

Gedaan. Ik zie een lijst met draadjes. Me verplaatsend in de nieuwe zoeker, zou ik kijken in de sticky. Daar zou meer bij kunnen, al dan niet verder gerubriceerd. ‘Door de gebruikers’ zou betekenen dat er info via het forum moet worden voorgedragen. ‘Voor de gebruikers’ zou helaas voor de mods meebrengen, dat het wordt verwerkt. In z’n algemeenheid willen mensen worden gevraagd voor iets. Zou je gericht iemand vragen die volgens het mod-team in aanmerking komt vanwege kennis en andere vaardigheden, dan vraag je die. Doet die het niet dan door naar de tweede en derde etc op de lijst. Lukt vast wel. Ik heb er te weinig verstand van. Ik draag m’n steentje al elders bij. Anders had ik het graag aangeboden. Ik zou best wel wat mensen kunnen bedenken die het volgens mij voor de CX best zouden kunnen. Namen uiteraard niet in het openbaar….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2011 12:33 PM
  [ # 12 ]

En daar wringt het schoentje, deze reply komt namelijk van de meeste mensen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 januari 2011 12:37 PM
  [ # 13 ]

Het HY Forum is gerubriceerd naar onderwerp. Dat maakt gericht dwalen wat makkelijker.

Is het niet mogelijk een functie te maken om waardevolle berichten te “taggen”? Net zoals je “like” kan zeggen op Facebook? Liefst met een rubriek uit een dropdown box erbij. Zo kan bijvoorbeeld gefilterd worden op nuttig berichten mbt de remmen van de DS.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 januari 2011 12:42 PM
  [ # 14 ]

Voor en door de gebruikers…. Zo zie je maar. Met gezamelijk inspanning en denkwerk kunnen we er wel komen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 januari 2011 12:45 PM
  [ # 15 ]

Het is natuurlijk wel een beetje laf om het in de technische hulpmiddelen te zoeken, omdat je het zo weer bij iemand anders legt Laughing

Ik zou in ieder geval wel bereid zijn, wanneer dit geimplementeerd is, een boel oude draadjes door te spitten om deze alsnog te taggen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook