defecte distributieriem spanrol 1.4 ax uit 1995/6
richard voll
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-2011

Gepost: 13 januari 2011 08:01 PM

Mijn distributieriem was van de polies afgegleden bij stationaire toerental, zijn mijn kleppen nu beschadigd of heeft de ax net zoals de Lada 1.3 een hogere kopholte???

Vast bedankt

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43120
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 januari 2011 08:03 PM
  [ # 1 ]

90% kans op één of meerdere kromme kleppen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 januari 2011 09:01 PM
  [ # 2 ]

Yup, ga er maar van uit dat er minimaal één klep geraakt is.
Je kunt proberen dit te achterhalen door even het kleppendeksle te lichten en goed te kijken of alle kleppen weer goed dichtgaan.
Hiervoor moet de D-riem natuurlijk weer even gemonteerd worden..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 januari 2011 01:40 AM
  [ # 3 ]

Welkom op het forum Smile

Monteer de D-riem en controleer dan de klepspeling, de methode staat in de vraagbaak.
Bij een abnormaal grote speling, zeg maar 2mm of meer (1mm misschien ook?), dan is de klep krom.

Waarschijnlijk is de spanrol uitelkaar gevallen, en daardoor de riem eraf gelopen?

Gelukkig zijn er veel 1.4i motoren verkocht, een gebruikte kop hoeft niet meer dan een krat bier tot 5 tientjes te kosten op Marktplaats Wink

Profiel  
 
richard voll
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-2011

Gepost: 16 januari 2011 11:15 AM
  [ # 4 ]

bedankt voor de info. Ik ga dadelijk aan de slag en ik zal ook vermelden wat ik allemaal tegenkom aan schade.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 januari 2011 10:41 PM
  [ # 5 ]

Graag ook foto’s, zegt 1000x meer dan woorden Smile

Profiel  
 
richard voll
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-2011

Gepost: 16 januari 2011 11:17 PM
  [ # 6 ]

Na het uitzoeken hoe ik de distributieriem op tijd moet zetten heb ik e auto proberen te starten maar helaas geen compressie daarna heb ik de klepspeling opgemeten ( bij sommige 3x de norm)  dus ik neem aan dat de kleppen krom zijn en at ik van de week een nieuwe/andere cilinderkop moet gaan plaatsen.
Een ieer beankt voor e info.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 januari 2011 11:24 PM
  [ # 7 ]
richard voll schreef:

Een ieer beankt voor e info.

Toets ‘d’ stuk?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
richard voll
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-2011

Gepost: 16 januari 2011 11:26 PM
  [ # 8 ]

Nee hoor niet stuk het ontbreekt.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 17 januari 2011 11:28 PM
  [ # 9 ]

at is best lastig er omheen tikken an…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 26 januari 2011 08:30 PM
  [ # 10 ]
richard voll schreef:

Na het uitzoeken hoe ik de distributieriem op tijd moet zetten heb ik e auto proberen te starten maar helaas geen compressie daarna heb ik de klepspeling opgemeten ( bij sommige 3x de norm)  dus ik neem aan dat de kleppen krom zijn en at ik van de week een nieuwe/andere cilinderkop moet gaan plaatsen.
Een ieer beankt voor e info.

Hoe is het met de zuiger die de klep geraakt heeft?

Profiel  
 
richard voll
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 13-01-2011

Gepost: 27 januari 2011 02:22 AM
  [ # 11 ]

De zuigers zijn in prima staat,na een andere kop opgezet te hebben ook geen compressie verlies.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook