Hallo,
Vanmorgen haar even van stal gehaald, ze komt eerst normaal op hoogte waarna ik het LHM peil controleer omdat er enkele druppels op de vloer lagen. Dit blijkt niet meer dan een klein beetje zweet te zijn, maar als ik er een halve liter LHM bij doe en haar een keer helemaal laat zakken blijft ze strak op de grond liggen. Ook geen stuurbekrachtiging. De bediening van de hoogteregeling lijkt goed te werken.
Het aanzuigfilter is schoon. Wie heeft er een idee wat dit zo opeens veroorzaakt?
Groet PK
Je pompt lijkt niet te pompen.
Kijk even of de snaren er strak genoeg op zitten, oftewel check of de pomp meedraait met de snaren. Als dit het geval is, auto is de laagste stand zetten en de ontluchtschroef/bout op de HD regelaar openzetten terwijl de motor draait. Nog een minuutje of zo de ontluchting weer dicht en kijken of de auto nu wel stijgt. Je kunt dit eventueel nog een keer doen, maar je loopt het risico dat je pomp dan droog loopt en dat vind ‘ie niet fijn.
Als dit niet werkt dan kun je de pomp voorzien van LHM door het aanzuigfilter uit het vat te halen op z’n kop te houden en vol te gieten met LHM. Een hulpje de motor rond laten draaien zonder echt te starten en dit een paar keer herhalen. Op die manier voorzie je de pomp van olie. Daarna filter weer terug en motor starten.
Als alles weer werkt wel goed checken of de pomp blijft werken voordat je de weg op gaat.
Goede tip!
Waarschijnlijk heeft er net even te weinig LHM opgezeten toen ik hem in zijn hoogste stand heb gezet waardoor er lucht mee aangezogen is. Vandaag het filter huis eruit gehaald en op zijn kop gevuld met LHM. Daarmee kon ik gelijk zien of er olie naar de pomp ging wat niet het geval was, pas na het even loszetten van de ontlastschroef begon de pomp weer druk op te bouwen. Het even laten draaien zonder te starten is makkelijk als je een startknop hebt!
Groet en bedankt!
PK
Goed om te horen dat je dame weer opsijgt. Check voor de zekerheid ook even de aanzuigslang van hydrauliekvat naar de pomp. Als daar een scheur in zit kan er ook lucht aangezogen worden.