Ik ben eigenaar van een mooie donker rode C4.
Nog geen foto geplaatst maar dat zal ik snel even doen!
Ik heb de auto gekocht met 120K op de teller en nu hij op 130 staat, staat de auto helaas al bij de garage.
kapotte verstuiver en een vergaan inlaatspruitstuk.
Ik ben bijna met de auto in de vangrail beland omdat de voorwielen helemaal glad waren geworden door de lekkende dieselolie!
Heeft iemand van jullie hier ook al eens problemen mee gehad?
verder had ik nog een vraag over het algemene onderhoud..
waar moet ik op letten met onderhoud? zodat ik nog lang van de auto kan genieten
want momenteel sta ik weer even met beide benen op de grond.
heb iets gelezen over
-turbo
-distributiesnaar
-onderhouds interval.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Wat je zelf al zegt maar dan even iets meer context. De 1.6HDi is erg gevoelig voor het onderhoudsinterval. Als je niet elke 20.000km de olie laat verversen kost je dat de turbo.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!













Totaal aantal Berichten: 1293
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Bij dagelijks gebruik van de auto zou ik zelfs om de 15000 km de olie verversen.
Daarmee voorkom je turb schade enz.
Distributie is om de 240.000 km bij de 1.6 HDI.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*