4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

Nieuwe lederen bekleding
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 430

Gepost: 12 februari 2011 02:52 PM
  [ # 46 ]

He wat jammer van de sm. Ik heb eerlijk gezegd wel de ervaring dat je leer weer soepel krijgt en houdt. Ik heb leer door mijn handen laten gaan wat zo uitgedroogd was dat je het kon scheuren als karton. Maar om dit proces om te keren kost tijd en energie. Bijvoorbeeld deze deurpanelen waren behoorlijk uitgedroogd om het moment als ik deze zou gaan opvullen en spannen en nieten dan zou dat onheroepelijk leiden tot een scheur.

Hoe ik het heb gedaan is door de stukken los te halen zodat je het van twee kanten kunt voeden. De softner vloeistof in een planten spuit gedaan en behoorlijk wezen borstellen. Om vervolgens leder lotion van de Hema er overvloedig op te smeren en weer veel borstellen en dan te eindigen met ledervet en dit minimaal aan aantal uren machinaal te borstellen en het te laten walken in de droogtrommel. Dit was de achterkant en het leer is al behoorlijk soepel om vervolgens nu dit deels te halen aan de voorkant alleen dan met verzegeling en kleurherstellling etc. Wat ik al zei het is goed te doen alleen een hoop werk.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2011 06:12 PM
  [ # 47 ]

Voor degene die het interesseert: het interieur (DS stoelen) uit mijn trax wordt opnieuw bekleed. Originaliteit vind ik dus niet belangrijk. Dat het er goed uitziet en lang meegaat wel. Van de week schiet ik wel wat foto’s met een betere camera als hier behoefte aan is.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 03 maart 2011 06:42 PM
  [ # 48 ]

DS stoelen in een Traction huh

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2011 07:36 PM
  [ # 49 ]

Die stoelen zijn bij lange na niet het ergste Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 maart 2011 08:12 PM
  [ # 50 ]

Deze stoelen zijn inderdaad niet de ergste en zwart is goed te herstellen…Ik heb toevallig vandaag mijn eigen stoel af. Ik heb wat ‘voor en na foto’s” Bij de “voor” foto’s had ik net de scheuren gelijmd. Ik ben erg vol van mezelf met dit resultaat. 

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 03 maart 2011 10:09 PM
  [ # 51 ]

Wow dat ziet er goed uit.
Heb je dit gedaan op de manier zoals je een paar posten naar boven beschrijft?
Daar heb je het niet over lijm, wat is dat voor lijm?
Op de foto ziet het er erg goed uit.
Dat geeft veel voldoening en zin om de rest aan te pakken denk ik.

Groeten Peter.

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 maart 2011 11:05 PM
  [ # 52 ]

Hallo Peter,

Je kunt daarvoor gewoon lederlijm gebruiken, en ook wel bison tix alleen je moet er voor waken dat het leer niet verzadigd raakt want dan heb je gewoon harde stukken. Tevens heb ik voor de grote scheuren 10cm+ het leer vast genaaid aan de naden waar de orginele vulling op vast is genaaid voor extra stevigheid. 
Mocht je een zwart leder interieur hebben dan kun je dat op de wijze doen waarop ik dat een paar post geleden beschreven heb en wat je ziet op de You-tube filmjes van colorlock. Ik zou wel meteen de stoel op opvullen met bijvoorbeeld schuim wat je op de rol haalt bij de meubelstofferder. Tip. Ik heb daarbij een 4 kleine spanbanden gebruikt en die gelijk matig verdeelt over het kussen om vervolgens het kussen samen te knijpen om het leer er op op af te halen. Zo heb je binnen een uur je zit vlak weer opgeschuimd.

Bruin leer vond ik echt een uitdaging en is een hele lijst aan stappen en dat heeft te maken met de duidelijke structuur van het leer en de “struisvogel leer print”. Je ziet het op de derde foto duidelijk op de leren bank ernaast. eigenlijk is het ook geen bruin leer maar een beige achtige tint met een roodbruin achtige tint op elkaar. En dat geeft nou die warme Chesterfield look die je dikwijls op nieuwe leer sets niet terug vindt omdat het een egale kleur is. Zwaar beschadigd leer moet je dermate schuren dat de structuur verdwijnt en de print die zul je creatief moeten aanbrengen. Want ook alle slijtplekken zijn aangebracht om het een geleefd uiterlijk te geven.

Na 2 weken dokteren en vaak doormiddel van trail en error heb ik eindelijk het gewenste resultaat. Er is meer tijd gaan zitten in het oefenen dan is het maken. Maar heb echt veel voldoening, gelukkig is de rest niet zoveel werk en is mijn interieur voor de zomer klaar.

Profiel  

Ischiev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

- ID/DS ID19B
Gepost: 10 december 2013 08:00 PM
  [ # 53 ]

Ik heb mijn nette en hele interieur ingeruild voor nieuw bij Toon. Ook al was de stof hvan het oude interieur heel, de vulling was uitgedroogd en hard. Voorheen rook mijn ID naar paardenhaar, ik heb dat altijd geassocieerd met een ID, nu ruikt het naar een tapijthandel, en er zit een sterke vleug in de bekleding. Ik heb dus een beetje spijt van de make-over en houdt mijn ogen open voor een origineel interieur. Zonder draaiknoppen overigens, en met de asbak aan de juiste kant! De meesten op dit topic zijn erg enthousiast over een nieuw interieur, zijn er meer die vinden dat de auto stuk wordt ge-renoveerd met een budget interieur?

ID19B 1967

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 december 2013 08:17 PM
  [ # 54 ]
Ischiev schreef:

...Voorheen rook mijn ID naar paardenhaar, ik heb dat altijd geassocieerd met een ID, nu ruikt het naar een tapijthandel…

De lucht van het interieur geeft de charme aan de auto, liefste vervang ik (met name interieurdelen) indien nodig door originele exemplaren van ongeveer dezelfde leeftijd.

knuffel

Profiel  

Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 10 december 2013 09:07 PM
  [ # 55 ]
Ischiev schreef:

Ik heb mijn nette en hele interieur ingeruild voor nieuw bij Toon. Ook al was de stof hvan het oude interieur heel, de vulling was uitgedroogd en hard. Voorheen rook mijn ID naar paardenhaar, ik heb dat altijd geassocieerd met een ID, nu ruikt het naar een tapijthandel, en er zit een sterke vleug in de bekleding. Ik heb dus een beetje spijt van de make-over en houdt mijn ogen open voor een origineel interieur. Zonder draaiknoppen overigens, en met de asbak aan de juiste kant! De meesten op dit topic zijn erg enthousiast over een nieuw interieur, zijn er meer die vinden dat de auto stuk wordt ge-renoveerd met een budget interieur?

Stuk renoveren vind ik wat ver gaan, iedereen doet het op zijn eigen beste manier, maar dat origineel leer mooier is vind ik ook, daarom hebben wij het originele leer ook laten opknappen, in dit draadje kun je een paar foto’s zien: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222739/P161/

Profiel  

CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1425

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 11 december 2013 03:35 PM
  [ # 56 ]

Origineel leer is idd velen malen mooier. Voor de DS van mij pa waar origineel leer in zit hebben we alleen een nieuwe tapijten set laten maken. Dat heeft ook nog maanden gekost voor we exact de juiste tapijten stof (kleur en structuur) hadden gevonden. Maar het resultaat is prachtig!

Profiel  

AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1626

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 december 2013 04:05 PM
  [ # 57 ]
Micky schreef:

daarom hebben wij het originele leer ook laten opknappen

Ziet er netjes uit. Waar heb je dit laten doen?

Profiel  

Micky
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 december 2013 06:02 PM
  [ # 58 ]

ik weet niet wie exact de werkzaamheden heeft gedaan, maar het was onderdeel van een heel aantal zaken (meerwerk) die bij de koop afgesproken waren met Antonisse uit Koekange.

Profiel  

AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1626

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 december 2013 06:13 PM
  [ # 59 ]

Heb je geen voor en na foto’s?

Profiel  

Micky
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 december 2013 08:23 PM
  [ # 60 ]

heb wel een aantal oude foto’s stuur me je email adres maar even per pm en dan stuur ik je wat ik heb

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook