Wielbouten vraag
Rock's
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 januari 2011 09:28 AM

Ik heb normaal gesproken op mijn Tokatoka’s van die conische bouten waar zo’n ring tussen zit
(foto’s dienen als voorbeeld)


Kan ik deze bouten ook vervangen voor normale conische bouten ?


alvast dank voor een eventuele reactie…

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 26 januari 2011 09:45 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij niet. De bouten liggen bij de Toca Toca velgen aan op de ring. Het conische gedeelte op de bout is voor het stalen reservewiel.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2011 10:22 AM
  [ # 2 ]

Zeker niet! Bouten en velg horen bij elkaar.

Citroen!

Profiel  
 
Rock's
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 januari 2011 11:17 AM
  [ # 3 ]

Zijn deze bouten in verschillende lengte’s verkrijgbaar ? ... ik wil namelijk een setje kleine spoorverbreders plaatsen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2011 12:58 PM
  [ # 4 ]

Spoorverbreders? Zijn desastreus voor de levensduur van je wiel- en draagarmlagers!
Levensgevaarlijk.

Citroen!

Profiel  
 
Rock's
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 januari 2011 05:59 PM
  [ # 5 ]

Die reactie had ik wel verwacht. Laughing

Ik heb in het verleden regelmatig (flinke)spoorverbreders, verlagingssets en uitgelaste velgen toegepast en werkelijk nog nooit lagerproblemen gehad. Rolling Eyes

In dit geval heb ik een set peugeot challenger velgen aangeschaft die ET 31 hebben ... ik wil deze ET waarde terug brengen naar ongeveer de standaard ET 26

Oftewel ... kleine correctie om weer naar de originele “veilige” ET 26 te gaan.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 januari 2011 07:06 PM
  [ # 6 ]

Auto’s steeds op tijd verkocht? Laughing
Terug naar de originele ET-waarde lijkt me goed!

Citroen!

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2011 08:45 PM
  [ # 7 ]

Bouten voor staal en lichtmetaal mogen nooit door elkaar worden gebruikt. Die paar tientje meerprijs heb je hopelijk wel over voor de veiligheid.

Over spoorverbreders heeft iedereen wel een mening… Ik zeg alleen dat het niet vor niks is dat dit soort aanpassingen in Duitland alleen toegestaan zijn als TUV ze daadwerkelijk goedkeurt.

Extra lange bouten zou je wellicht ergens wel kunnen krijgen maar waarschijnlijk niet bij de Citroen dealer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook