achterbank niet meer opklapbaar
ingmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 27 januari 2011 10:09 PM

Hallo.
Ik heb twee dagen met mijn achterbank neergeklapt gereden (Berlingo 16 16v 2003)
maar nu krijg ik hem niet meer terug omhoog doordat de middelste gordel in de vergrendeling zit en hij langer moet worden als de leuning weer terug word geklapt.
Wat ik nog wel mis is een bescherm kapje boven op de leuning over de middelste gordel (dus waar de gordel band uit de leuning komt).
Geen idee of dat er iets mee te maken heeft dat ik mijn bank niet meer opgeklapt krijg maar het is wel honds irritant very angry .
In het boekje staat er niks over in dan alleen “klap de bank terug en let op of de indicators weg zijn"zoiets altans en niet meer.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen????????

Bij voorbaat dank
Groetjes Ingmar

Profiel  

Christian3471
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

- C3 1.4HDi
Gepost: 02 juni 2011 10:58 PM
  [ # 1 ]

Je moet eens kijken op de rug van de achterbank (= rugleuning) daar zitten normaal 2 “touwtjes” (+/- 10-15cm) die in neergeklapte toestand onder spanning moeten staan. Alleen zo krijg je de achterbank verder doorgeklapt. Nu breken die fijne lipjes al wel eens af waardoor die hele handel blokkeert. En dus kan de vergrendeling van het zitvlak niet lossen omdat de touwtjes niet strak staan…

Profiel  

ingmar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 juni 2011 11:27 PM
  [ # 2 ]

Het doorklappen van de achterbank is niet het probleem.
Het zit hem juist in het terug klappen.
Als ik het zit gedeelte terug op de vloer klap dan moet daarna de rugleuning omhoog maar dat gaat niet,
doordat de rugleuning plat licht en de gordel korter word dan in rechtop stand en ook nog eens in de vergrendeling zit is hij niet meer rechtop te krijgen omdat de gordel dan weer langer moet worden.
De touwtjes zijn dus in orde anders kan ik het zit gedeelte niet omhoog klappen!

Ingmar

Profiel  

Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 15 juni 2011 04:20 PM
  [ # 3 ]

Zelfde probleem hier… Sad
Volgens de dealer moet het rolmechanisme vervangen worden. Onderdeel kost ca. 100,- en het is 2 uurtjes werk dus dat is nog een keer 100,- .... Sad

Heb de achterbank al even bekeken maar durf niet zo goed zomaar ergens aan de bekleding te gaan plukken.
Heb je al een oplossing gevonden?

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  

ingmar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 juni 2011 09:48 PM
  [ # 4 ]

Dag Ami8.

onder de voorzijde van de zitting zit het schanierpunt, schroef hier de totale achterbank los en leg de bank in zijn totaliteit achterover, hierdoor komt de leuning weer rechtop te staan.
Als het goed is kun je nu wel de bank weer uitklappen.
Zo niet, probeer dan in alle standen de bank weer uit te klappen.
Mocht het niet lukken dan weet ik het zo ook niet meer.
Maar lukt het wel, doe dan voortaan de middelste gordel (de veroorzaker van het probleem) in de LINKER gordel houder.
Bij mij werkt het.
Door de gordel in de andere houder te steken heeft hij meer speling in de lengte van de gordelband, en dit is precies wat er nodig is very good .

Wil je mij even laten weten hoe het is gegaan.

Succes en groetjes.
Ingmar

Profiel  

Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 16 juni 2011 01:30 PM
  [ # 5 ]

Kijk… dat zijn tips waar ik wat mee kan! Ik ga het proberen al zal dat pas na het weekend zijn. We gaan namelijk heerlijk kamperen 3 dagen… very very sad en het vervoersmiddel van dienst is dan de CX Familiale.

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  

jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 548

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 16 juni 2011 04:25 PM
  [ # 6 ]

Zie ook:  Klik!

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook