2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Kortsluiting remlicht
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 03 februari 2011 12:56 PM
  [ # 16 ]

Hi,
zoals het nu is heb ik aan elke kant één 5/21 W lampje en de zekering blijft heel.
Ik heb ze er eerst alle vier uit gehaald en daarna met het rem pedaal ingetrapt één voor één er ingedraaid ( ik heb heeeele lange armen Laughing ) eerste lampje links-géén probleem, tweede lampje links- geen probleem, eerste lampje rechts- zekering eruit.
dus vanaf het derde lampje wat ik erin doe gaat de zekering eruit. Nu met één lampje aan elke kant gaat het goed.

tx
joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 03 februari 2011 06:44 PM
  [ # 17 ]

Het blijft een raar verhaal.
W = V * A, dus 4 lampjes van 12V en 21W trekken gezamenlijk 4 x 21 / 12 = 7 ampere. Niet meer en niet minder.
Het lijkt erop dat er of veel meer stroom door de zekering gaat (stroomlek ?) of dat het amperage van de zekering of lampjes niet klopt.
Ik zou eens een amperemeter gebruiken om te controleren hoeveel stroom er nu eigenlijk loopt - en waarheen.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 04 februari 2011 07:13 AM
  [ # 18 ]

Welk type achterlichten heb je?
Ik kan me zo geen DS voor de geest halen die vier lampjes van 21/5 W gebruikt.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 04 februari 2011 11:22 AM
  [ # 19 ]
joostie62 schreef:

...
Ik heb cabrio achterlichten met aan elke kant twee 12V 5/21watt rij/remlicht peertjes…

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 04 februari 2011 11:55 AM
  [ # 20 ]

Aha, cabrio-lichten.

Aangenomen dat je na je experiment met 1, 2 en 3 lampjes ook de andere combinaties hebt geprobeerd (dus bijv. 2 rechts en dan de derde links erbij) en dat dit hetzelfde resultaat gaf, heb je dus inderdaad gewoon “te veel stroom”. Omdat de som van 4 lampjes en wat er verder allemaal op deze zekering hoort te zitten samen lang geen 16, of zelfs maar 10 ampère trekt, zul je waarschijnlijk ergens een “zachte sluiting” hebben, d.w.z. er is wel een kortsluiting, maar niet volledig. Er lekt dan een extra stroom van zeg 6 A door deze sluiting. Dat gaat soms heel lang goed…

Meten dus, met een ampère-meter, of zoals iemand al suggereerde, met een lampje in serie tussen accupool en kabelboom. Je zult, met het schema in de hand, één voor één de diverse kabelaftakkingen moeten af- en aankoppelen om er achter te komen in welke bundel het probleem zit. Het kan meevallen, maar ook erg tegenzitten.
Succes.

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 04 februari 2011 12:00 PM
  [ # 21 ]

Hi,
heb er even een foto bijgedaan voor de duidelijkheid.
rij nu even rond met twee lampjes eruit.


grt
Joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 04 februari 2011 12:05 PM
  [ # 22 ]

@nltecoko
ik denk dat ik daarvoor maar es lang de locale stroomboer ga. Ik heb namelijk 0,0 verstand van stroomzaken….. police

grt
joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 februari 2011 12:23 PM
  [ # 23 ]

En dan in het Portugees uitleggen waarom je Engelse lampjes op je Franse auto niet werken? Smile
Antigua!!

Citroen!

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 04 februari 2011 12:38 PM
  [ # 24 ]

en met NL kenteken !!
ja dat wordt nog lachen argue
die haalt waarschijnlijk de hele handel uit elkaar om vervolgens te ontdekken dat ie ´t niet weet.
maarrrrr er zitten hier gelukkig wat oude Portugese mannetjes die in frankrijk in de Citroen garage hebben gewerkt die er vééél verstand van hebben en nog hier en daar een magazijntje met onderdelen hebben. Maar bij die baasjes moet je veel geduld hebben.

grt
joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10627
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 februari 2011 12:44 PM
  [ # 25 ]

Schakelt de remlichtschakelaar eigenlijk naar de + of naar de -?
Als hij naar de + schakelt zou het euvel ook nog aan de schakelaar kunnen liggen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25733
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 februari 2011 01:02 PM
  [ # 26 ]

Plus. anders moeten er 2 draden naar achteren. nu maar 1

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 12 februari 2011 10:14 PM
  [ # 27 ]

Hi,

Ik heb de instructieboekjes er nog es op nageslagen…
Ik heb een 23ie BVH van 74.
In één boekje ( Citroen DS injection electronique) staat dat er twee zekering kastjes zouden moeten zijn.
- Eéntje ( bij de ruitewisser motor)met twee zekeringen van 10A,één voor dimlicht rechts en één voor
  dimlicht links
- Eéntje ( bij het bloc hydraulique) met vier zekeringen, allen van 16A, voor de rest van de electrische zaken

In het andere boekje ( citroen D berlines) staat dat er één zekering kastje zit met vier zekeringen, 2 van 16A en 2 van 10A.

bij mijn DS zit er één kastje met vier zekeringen , groen 16A, rood 16A, blauw 10A en geel 10A

ik zie in géén van beide boekjes waar de radio gezekerd is.
de radio is nu op de rode zekering aangesloten

iemand een idee wat de correcte opstelling is ?

grt
Joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 februari 2011 12:33 AM
  [ # 28 ]

Radio krijgt de plus (12V) meestal vanaf de constante 12V midden onder het dashbord. Tussen deze aansluiting en de radio plaatst men dan een zwevende zekering.

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10627
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 februari 2011 02:35 AM
  [ # 29 ]

Wat voor sierstuk is dat op je uitlaat?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 13 februari 2011 03:40 AM
  [ # 30 ]

@jantje1948

Wat voor sierstuk is dat op je uitlaat?

dat is een aluminium sierstuk van robri dat als accessoire speciaal voor de DS verkocht werd.
ik geloof dat het een ‘patte de leon’ ( leeuwepoot) oid genoemd werd.

grt joost

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook