2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
met een ID20 naar Schotland
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2011 07:05 PM
  [ # 16 ]
f.rockefeller schreef:

@waterman,

Gratis WiFi bij o.a. de Mac Donalds lost dat op

En daar zijn er heeeeeeeel veel van in schotland.

zucht…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 februari 2011 07:17 PM
  [ # 17 ]

de wet van Murphy (was hij een Schot?) bepaalt dat je juist niet bij een wifi-locatie panne krijgt…..

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 februari 2011 08:13 PM
  [ # 18 ]

Zullen we weer over mogelijke panne praten en over de mee te nemen onderdelen? Wink

Citroen!

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 07 februari 2011 11:36 PM
  [ # 19 ]

Het WPH is een tamelijk lijvig ding. Mocht je die liever thuis willen laten, dan kun je overwegen om de engelstalige digitale versie te downloaden van de site van Tony Jackson DS files Tony Jackson en dat op een USB stick te zetten.
Mocht je overhoopt bij een garage eindigen, dan heb je dat in ieder geval bij de hand. Gesteld dat ze een PC hebben natuurlijk.

Profiel  
 
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 februari 2011 10:36 PM
  [ # 20 ]

Wij zijn met de DS onder andere naar Bretagne, Schotland, Ierland en Tsjechie geweest. Meestal had ik door ervaring wijs geworden lekzakken achter mee, uitlaatspruitstukpakkingen, bobine, verdelerkap, diverse bouten en moertjes, electra draad, diverse wartels om hydrauliek leidingen te koppelen, oliedruksensor, kroonsteentjes, schroevendraaiers, klein ijzerzaagje, stanley mes, diverse ringsleutels, steeksleutels, waterpomptang ook altijd handig, ijzerdraad (om de uitlaat op te hangen), uitlaat reparatie kitje, LHM, motorolie, koelvloeistof, zekeringen, diverse relevante lampjes, goede zaklantaarn met verse batterijen, stuk benzine slang, isolatie tape, diverse maten slangklemmen, schuurpapier, stekkertjes, multimeter, diverse kleine dingen en WPN deel 1.
Omdat de 123 ignition er net in zat en nog niet 100% vertrouwde heb ik ook wel eens een reserve ontsteking mee gehad. Ook een HD pomp heeft wel eens meegereisd omdat ik die toch had liggen.
Aandrijfriemen gaan bijna nooit stuk en als er 1 breekt heb je altijd nog een 2e.

Wat er allemaal kapot gegaan is op vakantie? Bobine (2x), flexibele uitlaat, achterdemper, uitlaatspruitstukpakkingen, accu, benzine lekkage bij injectie galerij, wieldoppen die eraf stuiterden, gesmolten en versmolten draden in de draadbundel on der de motorkap. En dat alles kwam niet door stilstand want ik reed in die periode 20.000km per jaar met de DS en de auto was/is opzich in goede conditie en de rest van het jaar nauwelijks grote storingen.

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 februari 2011 12:17 AM
  [ # 21 ]

Allemachtig - da’s dan toch een beste lijst aan vakantie spullen. Ik had een rotor, verdeelkap en condensator bij me, een flesje antivries en wat (groene) olie. Setje lampjes en zekeringen spreekt voor zich, is trouwens net als een verbanddoos in meerdere (vakantie)landen verplicht. Uiteraard wel een setje gereedschap. Sowieso handig op de camping. Problemen in 12 jaar DS vakantie (inclusief wintersport): inhouden op vol gas door vuil in de tank (krijg je, als je direct na aankoop naar Italie rijdt), lekje in uitlaatspruitstuk (jammer - maar je kunt nog gewoon rijden), kapot lager in de dynamo (opgelost door de plaatselijke garage) en een keer uitlaatspruitstuk pakking (klinkt als een Harley Davidson maar je kunt wel rijden). En een keer een kapotte slang in de airco Smile. Altijd rijdend weer thuis gekomen.
Zorg aanvullend voor een lidmaatschap van ANWB of iets dergelijks - voor het onverhoopte geval dat er wel iets serieus aan de hand is. En op naar Schotland! Geniet ervan!

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 09 februari 2011 07:23 AM
  [ # 22 ]
mel schreef:

Wij zijn met de DS onder andere naar Bretagne, Schotland, Ierland en Tsjechie geweest. Meestal had ik door ervaring wijs geworden lekzakken achter mee, uitlaatspruitstukpakkingen, bobine, verdelerkap, diverse bouten en moertjes, electra draad, diverse wartels om hydrauliek leidingen te koppelen, oliedruksensor, kroonsteentjes, schroevendraaiers, klein ijzerzaagje, stanley mes, diverse ringsleutels, steeksleutels, waterpomptang ook altijd handig, ijzerdraad (om de uitlaat op te hangen), uitlaat reparatie kitje, LHM, motorolie, koelvloeistof, zekeringen, diverse relevante lampjes, goede zaklantaarn met verse batterijen, stuk benzine slang, isolatie tape, diverse maten slangklemmen, schuurpapier, stekkertjes, multimeter, diverse kleine dingen en WPN deel 1.
Omdat de 123 ignition er net in zat en nog niet 100% vertrouwde heb ik ook wel eens een reserve ontsteking mee gehad. Ook een HD pomp heeft wel eens meegereisd omdat ik die toch had liggen.

Maar als je geen trekhaak hebt wordt het vrij lastig om dat allemaal mee te nemen. cheese

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 februari 2011 07:29 AM
  [ # 23 ]

Alleen specifieke DS-delen meenemen: LHM-olie is een goede, verdeler/ontsteking/bougies ook. Wellicht binnenband…
Ijzerdraad en plakband doen wonderen, het gaat er om dat je thuis kunt komen!

Overal kunnen ze auto’s repareren, maar sleepverzekering en repatriering (ook bij schade) is verstandig.

knuffel

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook