5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Michelin XWX en andere SM-banden
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2011 07:17 PM
  [ # 61 ]

Ah, dat had ik even gemist. Je bent het dus met me eens dat bij 120 de afwijking 4 km/h is?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2011 12:29 AM
  [ # 62 ]

Worden die Pilot Primacy’s eigenlijk nog wel verkocht vraag ik mij af? Waar ik ook zoek, in geen enkel lijstje bij autobandenboeren komen ze tevoorschijn als ik de maat 205 65 15 intoets.  huh

@Boog: grappig, wist niet dat jij ooit zwangerT bent geweest!  Laughing

Voor de niet-teruglezers:

bogaard77 schreef:

geen pregnancys…Been there done that!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 februari 2011 06:26 PM
  [ # 63 ]

misschien wel juist omdat geen enkele sm kmteller de exacte snelheid aangeeft…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 februari 2011 07:06 PM
  [ # 64 ]

die van mij wel hoor. tot op 2 km/h nauwkeurig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2011 10:41 PM
  [ # 65 ]
La Léo schreef:


@Boog: grappig, wist niet dat jij ooit zwangerT bent geweest!  Laughing

Voor de niet-teruglezers:

bogaard77 schreef:

geen pregnancys…Been there done that!

ja ja dat ben je als man ook…. grrr

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 februari 2011 12:55 AM
  [ # 66 ]
waterman schreef:

die van mij wel hoor. tot op 2 km/h nauwkeurig!

Mijne was ook klok juist met 215/70-15 banden erop , nu is hij weer terug veel te optimistisch !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 februari 2011 10:43 AM
  [ # 67 ]

“...De wang van een xwx is echt enorm stijf waardoor je veel minder last van body roll hebt. “
Voor de DS beweren ze precies het tegenovergestelde gulp : om maximum uit de hydraulische vering te halen heb je de XAS nodig met een zachte zijkant. Reden waarom een camionnet band ook helemaal niet leuk rijdt.
Of is het één goed voor de wegligging, cornering, het andere voor de vering en zijn het tegengestelde belangen; wat je maar prefereert?

Moeten ze nu dus hard of zacht zijn, die wangen?
Voor mijn vrouw weet ik het wel (alle 4 zacht graag), die banden daarentegen… Laughing

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 maart 2011 07:25 PM
  [ # 68 ]

Tja,.......“overjarig” ??

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/180377493.htm?ca=12_s

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 april 2011 05:23 PM
  [ # 69 ]

Ze zijn er weer hoor Wink http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210813/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 april 2011 08:12 AM
  [ # 70 ]

Latitudes van Michelin. Heerlijke banden. Ge loadindex verschilt slechts één punt met die van de Pirelli’s, 95 voor de laatste en 96 voor de Latitiudes. De opbouw van de band is ook nagenoeg identiek. Er zit alleen een verschil in de Nylonlagen, 2 lagen voor de P’s om 1 voor de M’s. De banden voelen ongeveer hetzelfde aan als de Pirelli’s in de bochten. In Nederland zijn ze toegestaan en dus denk ik er ook in het buitenland mee te mogen rijden. Nederlands recht is van toepassing op mijn auto namelijk. Ik ben blij met de banden. Goede balans tussen wegcontact en comfort.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2011 11:00 AM
  [ # 71 ]

Ik zag dat ze in 205-70 15 H te koop zijn. Wat kosten ze?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 april 2011 11:05 AM
  [ # 72 ]
Robin Visser schreef:

Nederlands recht is van toepassing op mijn auto namelijk.

Dat is in het geval van de winterbanden ook zo. Maar toch krijg je een boete als je zonder winterbanden de grens met Duitsland over zou steken in de winter. So far voor het NL recht dus. In NL zijn die banden niet verplicht en je hebt een NL kenteken toch? De Duitsers denken daar anders over dus. Overigens, als je H-banden onder de sm zet voldoet hij strikt genomen NIET meer aan de TGK die de RDW in haar archief heeft staan Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 april 2011 11:34 AM
  [ # 73 ]

Er is verschil tussen winterbanden en loadindex. Als ik een keer wat ruimer in tijd zit,zal ik wel even uitzoeken hoe het excact zit met de wetsartikelen en eventuele vedragsartikelen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 april 2011 06:46 PM
  [ # 74 ]
bogaard77 schreef:

Ik zag dat ze in 205-70 15 H te koop zijn. Wat kosten ze?

bron: http://www.debestebandenprijs.nl/index.php

Merk: Michelin
Type: LATITUDE TOUR HP E
Maat: 205/70 R15
LI: 96
SI: H
RF: RF
Type velg: Staal
Prijs Beste banden prijs € 147,78
Extra webvoordeel   10%
‘Webonly’ prijs € 133,00
Montage   inclusief
Balanceren, nieuw ventiel en balanceerzink € 17,85
Verwijderingsbijdrage € 1,79
Totaal all-in € 152,64 (inclusief BTW!)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 april 2011 06:49 PM
  [ # 75 ]
Robin Visser schreef:

Er is verschil tussen winterbanden en loadindex. Als ik een keer wat ruimer in tijd zit,zal ik wel even uitzoeken hoe het excact zit met de wetsartikelen en eventuele vedragsartikelen.

Citroensmgz schreef:

Robin:

Dat heet type-goedkeuring, en daarbij hoort je conformiteitsbewijs.
Daarop staat welke banden goedgekeurd zijn, en als je daarvan wilt afwijken dan moet je daarvoor VOORAF toestemming van de RDW hebben ( in Nederland). Banden moeten minstens de maximum snelheid van de Auto overschreiden, met als uitzondering winterbanden. In Duitsland kan dat via een ABE of via de TUV, en in Belgie heeft de Technische Controle daar vaste regels voor: Afwijkingen in de snelheidsindex niet toegestaan. .
Maar afwijkingen in de snelheidsindex worden meestal niet toegestaan.
Een H band is toegestaan voor 210 KMH, bij de loadindex.
het grote probleem is niet echt de keuring maar de gevolgen als je een ongeval krijgt:Niet voldoen aan de typegoedkeuring is dan bijvoorbeeld voor de verzekering reden om of niet uit te keren of om te verhalen. In Duitsland zegt met dan dat je niet met “aangepast materiaal rijd” en dan leggen ze de schuld bij jou.
Maar dat wist je als advocaat al, dus wachten wij het proefproces af?
Intussen raadt ik alle anderen aan zich niet als proefkonijn te gedragen en banden te nemen die minstens V zijn en een load index van hoger dan 91 hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook