2 van de 2
 < Vorige 1 2

Groot open dak in een ds
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 04 februari 2011 07:43 AM
  [ # 16 ]

Meerdere mensen hierboven hebben gelijk:

Het “Webasto Tudor Riviera” dakje is New Old Stock, ca. 1970. Er zijn er een jaar of zes geleden een paar honderd van uit een container o.d. “opgedoken”. Ik heb er toen vijf gekocht, één in m’n eigen auto gebouwd, twee bij vrienden en twee doorverkocht. Dit dak heeft een verchroomde handle die vlak ligt. Aan de buitenkant zit aan de voorkant géén spoiler. De afwerking is mooi maar lastig, want de binnenbekleding van het schuif/vouwdeel zelf is aan de achter- en zijkant los. Eenmaal geïnstalleerd ziet alles er prachtig uit, maar de bediening is niet perfect: het sluiten van de handle / uitlijnen van de haak vereist wat aandacht. Montage kent ene paar lastige punten, er is geen originele montageinstructie bekend, maar ik heb ooit eens uitgebreid verslag gedaan (15 februari 2008 05:14 PM) en dat staat nog op dit forum.

Het Twingo-dak heb ik ook ingebouwd (in een andere DS) en is flink groter, makkelijker in te bouwen, goedkoper (gebruikt van de sloop, rond de 250 euro) en werkt iets makkelijker. De handle aan binnenzijde is grijs plastic, afwerking is okay en erg makkelijk te monteren. Dit dak heeft aan de buiten-voorkant wel een spoilertje en is zoals gezegd een stuk groter, vooral de lengte. Montage is, zoals gezegd, doodsimpel, geen instructie nodig voor de handige doe-het-zelvert.

Beide daken zijn absoluut water- en winddicht gebleken. Het lawaai-niveau stijgt nauwelijks merkbaar, in het algemeen brult de motor overal overheen. Ik ben er zeer tevreden mee, want zodra het maar éven kan ga ik uit m’n vouwdak.

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  

Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1347

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 februari 2011 08:08 AM
  [ # 17 ]

Ik ga morgenochtend kijken, heb ook een hele mooie ds20 met 4 bak uit 1971 in Kaapstad gezien, als die in Durban niks is vlieg ik naar Kaapstad en rij ik die terug naar Richards Bay (1800 km)
Blijkbaar zijn hier DSen gemaakt, er was een citroen fabriek in Zuid-Afrika.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7611

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 februari 2011 12:56 PM
  [ # 18 ]

Ja, klopt, ze zijn ook in Zuid-Afrika in elkaar geschroefd. In Nederland rijdt er ten minste eentje rond. Met als kenmerken (naast het rechtse stuur?) een hele dikke kunstleren bekleding en een witte C-stijl.

Profiel  

MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454

Gepost: 05 februari 2011 01:22 AM
  [ # 19 ]

Wel positieve ervaringen hier dus, met de schuifdaken. Lijkt me vooral heel erg lekker om met prachtig weer dat dakje open te hebben, geeft het een beetje een echt buiten gevoel of valt dat mee? Ik vind het niet erg mooi, helemaal niet in een wit dak, maar het is zelfs voor mij wel het overwegen waard…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook