2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Flitspalen in MyWay?
jomae
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 06-05-2008

- C1 tendance EGS 5 DRS
- DS 4 e-hdi 115 egs
Gepost: 22 maart 2011 09:27 PM
  [ # 16 ]

het is gelukt, het uitpakken van het lwd- bestand lukte niet. Na zoeken op internet vond ik dat dit waarschijnlijk aan een fout in het windows register te wijten was. Na downloaden van een reaparatieprogramma en reaparen van het register, lukte het dus wel.Sd kaart weeer in de myway gedaan en inderdaad, het werkt!

Profiel  
 
Wim citroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 04-05-2007

Gepost: 18 april 2011 09:12 PM
  [ # 17 ]

Dat gezegd hebbende, heb ik het maar eens gewoon gedaan in m’n eigen DS3 met MyWay.

De hele procedure stelt namelijk bijzonder weinig voor. Op de pagina van de link hierboven kun je een “.exe” bestand downloaden. Dit is een self-extracting ZIP file die twee bestanden bevat:
- hazardareas.lwd (168 KB)
- versionhazard.txt (4 KB)
(Als je een Mac hebt kun je het beste even een Terminal openen en “unzip xxxxxxx.exe” intikken om die twee bestanden te krijgen)

Op het SD-kaartje in je MyWay staan die twee bestanden ook al, alleen zijn ze leeg.
Het enige dat je hoeft te doen is de bestanden op het SD-kaartje te overschrijven met de bestanden uit de “.exe”.

Kaartje weer terugstoppen in de auto en voila… Het werkt.
Je kunt nu in het navigatiemenu risicozones instellen en krijgt de opties “Tonen op de kaart”, “Visuele waarschuwing bij naderen” en “Geluid waarschuwing bij naderen”.

Cestlavie bedankt voor je uitleg ik heb deze ook geïnstalleerd volgens jou beschrijving (het was inderdaad een fluitje van een cent)
Het werkt prima ook als je niet het nav scherm voor heb staan.
Gr Wim

Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 18 april 2011 09:15 PM
  [ # 18 ]

Weet iemand al een manier om een backup te maken van het MyWay SD-kaartje? Ik vind het eigenlijk niet zo’n prettig idee om rond te rijden met het originele kaartje, ik gebruik liever een kopie voor onderweg en het origineel veilig thuis.

De data overkopiëren naar een ander SD kaartje van 4Gb lukt wel, maar dan wil het helaas nog niet draaien, je krijgt een foutmelding (“plaats het juiste kaartje”)... Rolling Eyes

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 18 april 2011 11:56 PM
  [ # 19 ]

Klinkt heel eenvoudig en heb er zelf ook wel oren naar mar wil inderdaad even een backupje maken.
Volgens mij gewoon een kopie maken naar je harde schijf en de update opzetten, testen en daarna eventueel de oude backup terug plaatsen.
Hebben ze op MyWy geen kopieer beveiligingen of zo iets ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 19 april 2011 01:21 AM
  [ # 20 ]

MyWay versies vanaf (geloof ik) versie 27.01 lezen alleen het originele kaartje, er zit een kopieerbeveiliging op. Een backup maken is niet mogelijk, zelfs niet met speciale bit voor bit kopieerprogramma’s.

Ter info: er is een Centraal MyWay topic. In de startpost staat veel nuttige info.

Profiel  
 
56 ford
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 11-01-2011

- DS 3 ds3 e-hdi
Gepost: 23 juni 2011 04:43 PM
  [ # 21 ]
CestLaVie schreef:

De link hierboven bevat ook een document met uitgebreide instructies. In het Frans, dat dan weer wel. En omdat het een PDF is, maakt Google er een beetje een potje van.

Dat gezegd hebbende, heb ik het maar eens gewoon gedaan in m’n eigen DS3 met MyWay.

De hele procedure stelt namelijk bijzonder weinig voor. Op de pagina van de link hierboven kun je een “.exe” bestand downloaden. Dit is een self-extracting ZIP file die twee bestanden bevat:

- hazardareas.lwd (168 KB)
- versionhazard.txt (4 KB)

(Als je een Mac hebt kun je het beste even een Terminal openen en “unzip xxxxxxx.exe” intikken om die twee bestanden te krijgen)

Op het SD-kaartje in je MyWay staan die twee bestanden ook al, alleen zijn ze leeg.
Het enige dat je hoeft te doen is de bestanden op het SD-kaartje te overschrijven met de bestanden uit de “.exe”.

Kaartje weer terugstoppen in de auto en voila… Het werkt.
Je kunt nu in het navigatiemenu risicozones instellen en krijgt de opties “Tonen op de kaart”, “Visuele waarschuwing bij naderen” en “Geluid waarschuwing bij naderen”.

Oh trouwens, ik zie dat je nu EUR 4,99 moet betalen terwijl het een paar weken geleden gratis was.
Dan heb je overigens wel de update van februari 2011 i.p.v. december 2010 zoals ik.


en dat is inmiddels al 7,99 geworden

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 23 juni 2011 10:13 PM
  [ # 22 ]

Wie helpt?
Heb per ongeluk de flitslocaties, na betaling uiteraard,op het bureaublad staan in plaats van het op het kaartje. “hazardareas.lwd”. Dus in het keuzemenu de verkeerde keuze gemaakt.
Hoe krijg ik nu dit nu wel op de kaart??
Als ik het programma probeer te openen dan krijg ik de melding dat dat niet lukt, en de melding om een
programma te installeren; registercleaner.
Geinstalleerd, weer geprobeerd maar geen effect.
Kan uiteraard weer 8 euro gaan betalen voor een nieuwe link,maar wellicht weet iemand wat de oplossing zou kunnen zijn.

CT

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 23 juni 2011 10:13 PM
  [ # 23 ]

Wie helpt?
Heb per ongeluk de flitslocaties, na betaling uiteraard,op het bureaublad staan in plaats van het op het kaartje. “hazardareas.lwd”. Dus in het keuzemenu de verkeerde keuze gemaakt.
Hoe krijg ik nu dit nu wel op de kaart??
Als ik het programma probeer te openen dan krijg ik de melding dat dat niet lukt, en de melding om een
programma te installeren; registercleaner.
Geinstalleerd, weer geprobeerd maar geen effect.
Kan uiteraard weer 8 euro gaan betalen voor een nieuwe link,maar wellicht weet iemand wat de oplossing zou kunnen zijn.

CT

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 23 juni 2011 10:58 PM
  [ # 24 ]

Niet openen, maar gewoon via de verkenner kopieren naar de SD kaart in de map database.
Je hebt als het goed is ook een versionhazard.txt (1k) op je bureaublad staan.

Omdat beide bestanden al op deze locatie aanwezig zijn (1k groot) wordt gevraagd om ze te overschrijven.
Dat beantwoord je met Ja.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 23 juni 2011 11:45 PM
  [ # 25 ]

Dank voor jouw reactie,
Heb inderdaad beide bestanden op het bureaublad.
Heb ze gekopieerd via de verkenner (windows 7)naar de card,maar in de auto zie ik geen verandering in de “Poi’s “.
Op de card zie ik nu wel drie keer een bestand “harzardareas.lwd 162 KB staan plus het tekstdocumenet.
Wil je nog es meedenken?

groet,

CT

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 23 juni 2011 11:53 PM
  [ # 26 ]

Hier staat de instructie hoe je flitspalen weergeven moet aanzetten, scheelt mij tiepen.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210806/P45/

Snap niet hoe je het bestand 3x met dezelfde naam op de SD kaart kan krijgen.
Er zou ik 1kb versie staan, die is origineel en dus leeg.
Door die te overschrijven kan je bovenstaande link volgen om de flitspalen te activeren.
Als er inderdaad 3x hetzelfde bestand staat, verwijder er dan 2 zou ik zeggen

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 24 juni 2011 12:16 AM
  [ # 27 ]

Bedankt Scottie,

Was inderdaad het probleem, twee verwijderd en nu werkt het.
Wel een beetje heimwee naar mn TOM TOM in mn vorige auto, maar voor de rest
ben ik super tevreden over mijn DS 3 diesel.

groet,

CT

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 04 juli 2011 07:50 PM
  [ # 28 ]

Net als vele anderen niet bijster tevreden met “my way”, zeker niet als je het vergelijkt met Tom Tom.

Bijvoorbeeld krijg ik niet bij elke flitspaal een signaal, terwijl mn tom tom dat wel deed.
Zou dat aan de richting kunnen liggen waarop de flitspaal wordt benaderd
??

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 04 juli 2011 08:47 PM
  [ # 29 ]

Nope, ligt eerder aan de actualiteit van de database van de flitspalen. (net als de navi kaarten trouwens)
Bij ons staan er een dozijn van die kasten op een aantal wegen, waarvan bekend is dat ze leeg zijn.
De Myway geeft met de database die ik erin heb zitten geen signaal… mja, de palen zijn leeg…

Overigens geeft onze Tom een waarschuwing af bij palen die toch al zekers 3 jaar geleden begraven zijn…

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 04 juli 2011 09:47 PM
  [ # 30 ]
ct schreef:

Bijvoorbeeld krijg ik niet bij elke flitspaal een signaal, terwijl mn tom tom dat wel deed.
Zou dat aan de richting kunnen liggen waarop de flitspaal wordt benaderd
??

Huh? Bij mij werkt dat prima en weet MyWay tot nu toe nog elke paal te staan. Je krijgt zo’n 100-400m van tevoren een eerste waarschuwing en 25-50m van tevoren nog eens.

Weet je zeker dat je het geluidsignaal wel geactiveerd hebt?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook