1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
WRC-nieuws van Citroën
noorman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010

- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Gepost: 08 februari 2011 10:53 PM

Vond het leuk om dit toch even onder de aandacht te brengen.
Komende Donderdag begint de eerste WRC Rally voor 2011 in Zweden.
Daar tref ik altijd heel gezellig een boel Nederlanders.
We kunnen daar ook dit Jaar weer genieten van een man die eerlijk gezegd Toch Citroen voor mij toch wel een beetje op de kaart gezet heeft. Sebastian Loeb, niet alleen staat hij in het Guiness Book of Records met de meeste WRC overwinningen maar tegelijkertijd laat hij zien dat Citroen een onverslaanbaar automerk is waar men niet meer al te licht over mag denken.
Vanwege Het nieuwe WRC regelement zijn er aanpassingen gemaakt voor welke autos er gebruikt mogen worden .
Loeb zal hierbij de nieuwe Citroen DS3 WRC introduceren en uiteraard hoop ik dat ik niet alleen voor mezelf spreek als we hem alle succes van de wereld wensen op een nieuwe overwinning voor 2011.
ook Sebastian Ogier en mijn plaatsgenoot Petter solberg zijn vertegenwoordigt in dit topmerk. points

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 09 februari 2011 11:04 PM
  [ # 1 ]

Eurosport besteed er aandacht aan leuk om te zien en te volgen, ben al lange tijd fan van hem en heb hem vele malen zien rijden.
Eerst in de Saxo T4 en later in de Xsara kit car 2wd, de Xsara 4wd en de C4.
Ga hem dit jaar ook weer tijdens twee WRC wedstrijden bekijken, niet in de sneeuw maar in de zon, tijdens de Acropolis Rally in Juni en de Corsica Rally eind September.
Vermaak je de komende dagen…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
+platzak+
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 25-12-2006

Gepost: 10 februari 2011 11:49 PM
  [ # 2 ]

Helaas besteedt Eurosport sinds vorig jaar geen aandacht meer aan het WRC. Alleen IRC wordt uitgezonden, zeg maar B rallies met B rijders.

+platzak+

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 maart 2011 02:11 PM
  [ # 3 ]

Guanajuatito, Mexico, 6 maart 2011. Sebastien Loeb en Daniel Elena hebben hun vijfde achtereenvolgende overwinning behaald in de WRC Rally van Mexico, zij zijn sinds 2006 ongeslagen. De DS3 toonde zijn sportieve potentieel reeds in Zweden en maakt dat nu waar met een eerste overwinning.

DS3-piloot Sébastien Ogier begon de laatste dag aan de leiding van het klassement met een voorsprong van ruim tien seconden op Loeb. Helaas vloog Ogier tijdens de eerste proef van de weg en moest hij opgeven vanwege een gebroken fusee. Dit voorval toonde Loeb dat hij het iets rustiger aan moest doen, om de auto veilig binnen te brengen.

Teamchef Olivier Quesnel toonde zich zeer tevreden met het behaalde resultaat. Zijn commentaar: “Het was een fantastische rally. Tijdens de eerste rally op gravel hebben we de snelheid en betrouwbaarheid van de DS3 WRC onderstreept, zelfs ondanks enkele kleine imperfecties. Ik heb vertrouwen in het resterende deel van het seizoen omdat ik er van overtuigd ben dat we de beste auto en het beste team hebben. Nu moeten we onze hersens gebruiken om voor de twee wereldtitels te kunnen strijden.”

In het rijdersklassement staat Loeb nu met 37 punten tweede achter Mikko Hirvonen (46 punten).
Het fabrikantenklassement wordt aangevoerd door Ford Abu Dhabi op 73 punten, gevolgd door Citroën Total WRC op 47 punten. De volgende afspraak is van 24 tot 27 maart in Portugal.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 maart 2011 02:44 PM
  [ # 4 ]

De rally van Portugal schijnt deels over een stratencircuit in Lissabon te verlopen, dus dat zal ook wel weer spectaculaire plaatsjes opleveren!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 28 maart 2011 10:07 PM
  [ # 5 ]

Citroën DS3 WRC pakt dubbele winst in de rally van Portugal.

Citroën is oppermachtig en onverslaanbaar. Althans zo ziet het er wel uit als je de Rally uitslagenlijsten ziet van de laatste jaren. De DS3 WRC heeft inmiddels de zeer succesvolle C4 WRC opgevolgd en de DS3 doet het met verve.
In de rally van Portugal, die de afgelopen dagen verreden is, behaalde Citroën met de DS 3 WRC de eerste en tweede plaats. Een prachtige prestatie. Sébastien Ogier en Julien Ingrassia, hebben hiermee hun tweede WK-overwinning geboekt. De twee rijders van het Citroën Total World Rally Team kwamen als eerste aan de finish in de Algarve na een perfect gereden rally. De DS3 WRC scoorde zijn eerste dubbele overwinning in zijn nog jonge carrière dankzij Sébastien Loeb en Daniel Elena, die in een spannend gevecht zijn gewikkeld met Mikko Hirvonen in de jacht om de koppositie in het FIA-rijderskampioenschap.

Bijgaand nog een tweetal spectaculaire foto van de DS3 WRC in actie. Op de eerste foto winnaar Sébastien Ogier. De tweede foto is van de Nederlander Peter van Merksteijn jr. Onze landgenoot heeft in zijn eerste evenement met de Citroën DS3 WRC bewezen dat hij na een afwezigheid van ruim een jaar nog steeds snel is. De jonge coureur uit Hengelo toonde zich ondanks een teleurstellende tweede dag zeer tevreden over zijn debuut met de nieuwe Citroën World Rally Car.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 maart 2011 08:22 PM
  [ # 6 ]

Spectaculaire foto’s!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 maart 2011 11:01 PM
  [ # 7 ]

Zeker! Gaaf gezicht inderdaad.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 april 2011 10:34 PM
  [ # 8 ]

Sébastien Ogier en Julien Ingrassia hebben dit weekend tijdens de Rally van Jordanië op de allerlaatste proef, de Power Stage die wereldwijd live op TV werd uitgezonden, de overwinning weggekaapt. Het Citroën Total World Rally Team-duo won met een marge van slechts tweetienden van een seconde, de kleinste voorsprong ooit aan het einde van een WRC-rally. Sébastien Loeb en Daniel Elena, die derde werden, gaan nu aan de leiding in het algemeen klassement bij de rijders, terwijl Citroën na dit weekend gezamenlijk aan kop staat in het merkenkampioenschap.

Uiteraard is er weer fraai fotomateriaal beschikbaar:

Voor Peter van Merksteijn jr. kwam de WRC Jordan Rally op zaterdagochtend tot een vroegtijdig einde. De Citroën DS3 WRC moest na een goed begin van de ochtend op de derde proef stil worden gezet en daarmee was het Jordaanse avontuur voor de Van Merksteijn Motorsport-rijder voorbij.


Stand in het kampioenschap:
Stand rijderskampioenschap
1 Sébastien Loeb       74
2 Mikko Hirvonen     72
3 Sébastien Ogier     69
4 Jari-Matti Latvala     66
5 Petter Solberg     31
6 Mad Ostberg           28
7 Matthew Wilson     22
8 Kimi Raikkonen     18
9 Frederico Villagra     12
10 Henning Solberg     10

Stand constructeurskampioenschap
1 Citroën Total WRT         130
2 Ford Abu Dhabi WRT       130
3 M-Sport Stobart WRT         43
4 Ice 1 Racing           26
5 Petter Solberg WRT         22
6 Munchi’s Ford WRT         20
7 Team Abu Dhabi         13

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 mei 2011 09:53 AM
  [ # 9 ]

En ze gaan maar door…....overwinning nummer 4.

Een prachtige prestatie van de DS3 in WRC outfit. Nu was het de beurt aan Sébastien Loeb om te zegevieren. Het lijkt wat saai te worden, maar echt gemakkelijk ging het allemaal niet. Op alle drie de racedagen moeten Loeb en zijn copiloot Elena namelijk als eersten het parcours op en dan weet je bij voorbaat dat er op je gejaagd wordt. De heren hebben het hoofd echter koel gehouden: op de laatste dag startten ze met een voorsprong van nog geen 24 seconden op nummer twee, uiteindelijk blijft er van die voorsprong 11.2 seconden over. Op Sardinië behaalde Citroën met de succesvolle DS3 WRC equipes, plek 1, 3 en 4 in de eindrangschikking.
Met dit resultaat in de achterzak staat Loeb nu bovenaan bij het rijderskampioenschap met 100 punten, Ogier staat derde met 81. In het kampioenschap van de constructeurs staat Citroën nu bovenaan met 167 punten, gevolgd door Ford met 150 punten.
De Nederlander Peter van Merksteijn jr kende opnieuw pech. Gedurende de proeven wist hij op te klimmen naar een 15e positie, maar op de 3e en laatste proef van de zaterdag sloeg de pech weer toe en kwam van Merksteijn stil te staan met motorproblemen.
Over tweeënhalve week staat de rally van Argentinië op het programma, hopelijk heeft onze landgenoot dan meer geluk.

Bijgaand nog enkele spectaculaire foto’s.

hogervp


Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 augustus 2011 12:47 AM
  [ # 10 ]

van de voorpagina

Loeb en Elena winnen Rally van Finland

30 juli 2011, Sébastien Loeb en Daniel Elena hebben de Rally van Finland gewonnen. De derde plaats was voor Sébastien Ogier en Julien Ingrassia. Met twee DS3 op podiumplaatsen heeft Citroën zijn leiding in het constructeurskampioenschap verder versterkt.

Loeb ging van de eerste tot de laatste proef aan de leiding. Zelf legde hij dat niet uit als een teken van overmacht, maar als noodzaak. Hij was bezorgd dat zijn sporen in het gravel zijn concurrenten zouden helpen en daarom heeft hij alles gegeven. Die strategie heeft dus goed uitgepakt.

Deze nieuwe zege wordt toegevoegd aan de 56 voorgaande die sinds 2002 door de zevenvoudig Wereldkampioen met Citroën zijn behaald. Daarmee heeft hij zijn leiding in het klassement verder kunnen uitbouwen, met nu een voorsprong van 27 punten op Mikko Hirvonen en 31 punten op Sébastien Ogier. “Het is één van de mooiste overwinningen uit mijn carrière. Maar ik moest er hard voor werken en het duurde lang voordat ik er goed voorstond. Soms moet je over de grens gaan om een gat te trekken. Ik voelde me erg goed op de paden met de Citroën DS3 WRC, nog beter zelfs dan in het verleden met de Xsara of de C4. Mijn doelstelling was om bovenaan in het kampioenschap te staan alvorens de asfaltrallies beginnen. Daar ben ik in geslaagd, maar er zijn nog steeds veel punten te verdienen.”

Ogier’s hoop op succes ging in rook op toen hij een lekke band kreeg. De voormalige Junior Wereldkampioen eindigde achter Jari-Matti Latvala op het podium, 12,8 seconden achter de winnaar. “Het liep allemaal redelijk gesmeerd tot aan de laatste dag. We lagen in een goede positie om voor de overwinning te kunnen gaan, totdat we lek reden. Ik ben gefrustreerd omdat het een race-incident was dat onze kansen teniet deed.”

Volgende afspraak: Rallye van Duitsland, 18-21 augustus

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 augustus 2011 03:03 AM
  [ # 11 ]

van de voorpagina

WRC-Rally Duitsland: Seb en Seb 1 en 2

Trier, 21 augustus 2011. Niet Sébastien Loeb en Daniel Elena hebben de Rally van Duitsland gewonnen, maar Sébastien Ogier en Julien Ingrassia. Daarmee heeft Citroën weer enkele records aan zijn lijstje toegevoegd. Ook Peter van Merksteijn Jr. haalde in Trier de finish.

Het Citroën Total World Rally Team heeft zijn derde een-twee overwinning van het seizoen behaald, op de laatste dag van de Deutschland Rally. Sébastien Ogier en Julien Ingrassia scoorden hun eerste zege op asfalt, vóór Sébastien Loeb en Daniel Elena. Met dit 78ste succes in het FIA World Rally Championship is Citroën de fabrikant met het meeste aantal overwinningen in het WRC. Met deze achtste zege van dit seizoen heeft de DS3 WRC zijn eigen record van achtereenvolgende overwinningen gebroken.

Ogier verheugd
“Ik moet zeggen dat de overwinning in deze rally geenszins vooraf ingeschat was, omdat ik het tegen Seb moest opnemen, die in Duitsland nog nooit verloren heeft en altijd erg snel is op asfalt. Ik ben echt zeer verheugd met deze zege, omdat we hebben laten zien dat we snel zijn op deze ondergrond. Het heeft onze motivatie voor de laatste rally’s van het kampioenschap een ‘boost’ gegeven. Ik bevind me wellicht niet in de beste uitgangspositie, maar ik blijf vechten zolang er ook maar een kleine kans is,” aldus Ogier.

Loeb tweede, na acht maal eerste te zijn geweest
“Na acht overwinningen in Duitsland kan ik beslist niet tevreden zijn met een tweede plaats,” vertelde Loeb. “Ik heb de afgelopen jaren al aangekondigd dat deze reeks tot een einde zou komen – en nu is het zover. We hadden pech, maar dat hoort bij racen. Cijfermatig bekeken hebben we met deze tweede plaats én de punten van de power stage toch een overwinning behaald.”

Van Merksteijn scoort
Peter van Merksteijn jr. heeft tijdens de Deutschland Rally vandaag zijn eerste twee punten gepakt in het WK door met zijn Citroën DS3 WRC op een uitstekende negende plaats te finishen. In de eerste rally van het seizoen waarin Peter jr. geen problemen kende en de finish van de rally heeft gehaald, toonde hij aan over voldoende potentieel te beschikken om in het Wereldkampioenschap mee te strijden. Van Merksteijn jr. heeft tijdens de eerste twee dagen van de ADAC Rallye Deutschland de basis gelegd voor het uiteindelijke succes vanmiddag. “Dit is echt een fantastisch resultaat! Na alle pech tijdens de vorige rally’s is dit de eerste keer dit seizoen dat ik de finish van een WK-rally heb gehaald. Om dan gelijk in de punten te eindigen is waanzinnig,” verklaarde een dolblije Peter van Merksteijn jr. “Ik moest van mezelf nu de finish halen en heb dus vooral mijn eigen tempo gereden. Dat ik daarmee gelijk twee punten in mijn zak zou steken, had ik vooraf nooit kunnen dromen met zo’n sterk deelnemersveld met 21 WRC’s aan de start.”

Volgende afspraak
8-11 september, Rally van Australië

tekst: RensKorevaar, op basis van persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7687
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 oktober 2011 11:17 PM
  [ # 12 ]

Van de voorpagina: Citroën behaalt haar zevende contructeurstitel in de WRC

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 november 2011 01:41 AM
  [ # 13 ]

van de voorpagina

WRC Rally Wales: Citroën wereldkampioen!

Sébastien Loeb en Daniel Elena zijn aan het einde van de Rally van Wales gehuldigd als WRC-wereldkampioenen 2011, maar deze laatste rally van het seizoen verliep voor Citroën niet erg fortuinlijk.

De Rally van Wales was de laatste WRC-afspraak van dit seizoen. Sébastien Loeb en Daniel Elena gingen aan de start in de wetenschap wereldkampioen te worden: tijdens de voorlaatste rally hadden zij een onoverbrugbare afstand genomen. Zoals het topsporters betaamt, gingen zij echter ook in Wales voor de overwinning en leverden lang een gevecht met Lavala en Antilla in een Ford Fiesta. Helaas, al vrij vroeg op de laatste dag moesten Loeb en Elena opgeven, nadat zij op een smal verbindingstraject tussen twee proeven een frontale botsing kregen met een andere wagen. Door een kopje in de weg, hadden de chauffeurs elkaars auto’s niet gezien.

Sébastien Ogier en Julien Igrassa waren toen nog onderweg en hebben de rally ook uitgereden. Zij moesten zich tevreden stellen met een elfde plaats. De Nederlandse coureur Peter van Merksteijn was al op de tweede dag uitgeschakeld, nadat hij zijn auto ondersteboven geparkeerd had.

Zo is er voor Citroën een minder fraai einde gekomen aan een zeer succesvol seizoen. En dat het seizoen succesvol was, dat wilde men weten ook. Zoals al langer gebruikelijk, betuigden de Citroën-officials in geuren en kleuren hun tevredenheid over de prestaties van het team en werden de recordlijstjes van Loeb en Elena weer eens geraadpleegd: 67 overwinningen, waarvan tweemaal zes op rij (2005 en 2009), maximaal elf in een seizoen (2008), 103 podiumplaatsen en nog een hele rij van dat soort zaken meer. En toch is Loeb nog maar een broekie met “slechts” 151 starts. Om Carlos Sainz met 196 starts voorbij te streven, moet Loeb nog even blijven rijden. Voor het seizoen 2012 heeft hij alvast bijgetekend…

Wil je reageren op dit artikel? Vind je dat de voorpagina van het forum ook in 2012 plaats moet inruimen voor artikelen over het WRC, of juist niet? Steek dan je mening niet onder stoelen of banken!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 14 november 2011 04:10 PM
  [ # 14 ]

Leuk dat er een wrc topic is, zie dat eerlijk gezegd pas sinds vandaag. Zeker de komende tijd
wordt boeiend wat er gaat gebeuren met Sebastian Ogier, naar Ford (als Ford al doorgaat in 2012) of blijft die naast Loeb tweede viool spelen?

Daarentegen zijn er in berichtgeving over Wales wel wat foutjes in geslopen. Loeb en Elena hadden zich alles behalve veiliggesteld van het kampioenschap in de voorlaatste rally. Zij hadden dan wel een betere uitgangspositie dan Hirvonen (8 ptn) voorsprong, maar moesten nog wel degelijk aan de bak. Loeb begon goed, maar daarna nam Hirvonen het heft in handen en kwam aan de leiding van de rally. Op proef 7 maakte hij een fout, wat ertoe leidde dat zijn radiator kapot geslagen werd. Hij viel uit doordat de motor overhit raakte en dus niet meer verder kon. Vanaf dat moment was het pas een gelopen race voor Loeb en mocht hij zich voor de 8e keer wereldkampioen noemen.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 14 november 2011 10:01 PM
  [ # 15 ]

Ik lees het toch goed dat Loeb nog blijft voor 2012?
Want hij is echt onoverwinnelijk

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook