1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Pack Perfo op de DS3 eHDI
eensling
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 18-02-2010

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 09 februari 2011 03:10 PM

Ik heb in november mijn DS3 eHDI besteld. In het showmodel die ik heb bekeken zaten de sportstoelen Pack Perfo. Toen ik mijn DS3 bestelde kon dit pakket er nog niet op omdat in dit pakket ook lichtmetalen wielen zitten en die mogen niet omdat dan de uitstoot te hoog is. Heb nu net optijd de auto nog kunnen wijzigen omdat de velgen nu uit dit pakket gehaald zijn. In de optie/prijslijst staat nu wel nog steeds dat pack Perfo 2 g/km meer uitstoot heeft. Heeft iemand ervaring met pack Pervo en de eHDI?
Mvg Michel

DS3 eHDI Noir Obsidien / Rouge carmen

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 09 februari 2011 10:00 PM
  [ # 1 ]

Hoe bedoel je dit? Pack Perfo gaat over sportstoelen, niet over lichtmetalen wielen, en kunnen dus geen invloed op de CO2 uitstoot hebben. Ik vind ook nergens in de prijslijst terug dat Pack Perfo 2g meer uitstoot zou hebben.

Zelf heb ik overigens ook de e-HDI besteld met Pack Perfo (maar niet met LM velgen).

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 09 februari 2011 10:50 PM
  [ # 2 ]

Pack Perfo heeft voor de E-HDI een andere samenstelling.
Er zitten geen velgen bij en de donkere ruiten zitten al op een So-Chic.

Je betaald dus in weze voor de sportstoelen incl. hoogteverstelling voor de bijrijder.
En de alu pedalenset.
Volgens mij zit er verder nix op of aan.

Bij de Chic zaten er nog de donkere achterruitjes bij.
En 17 Inch velgen, die bredere banden hebben en die combinatie geeft een 2gram hogere uitstoot.
(Vandaar dat Perfo een aantal weken/maanden niet op de lijst van mogelijkheden stond)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 09 februari 2011 11:16 PM
  [ # 3 ]

Ik ken alleen de prijslijst van januari, die is hier te vinden. En daarin staat niets over lichtmetalen velgen bij het Pack Perfo. Zie onderstaand plaatje, links is Chic, midden So Chic en rechts Sport Chic:

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 10 februari 2011 09:21 AM
  [ # 4 ]

Ik heb ff een prijslijst van vorig jaar erbij gepakt. Deze is van september 2010.

Daar staat pack perfo bij een Chic versie voor 1364 Euro.
Bevat 17 Inch Bellone velgen in de kleur zwart + extra getinte zij en achterruit + sportstoelen voor met Grijze Maille Akinen bekleding en bijrijderstoel in hoogte verstelbaar + alu pedalenset

Dan is er de So Chic die ook een pack perfo kent.
Deze kost 963 Euro.
In dit pakket ontbreken de donkere getinte ramen (omdat ze al op deze versie zitten)
Er staat een opmerking dat het pakket niet leverbaar is op de E-HDI (vanwege de velgen die voor hogere uitstoot zorgen)

Hopelijk verklaard dit het een en ander….

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 10 februari 2011 10:04 AM
  [ # 5 ]

Het verklaart het feit dat Pack Perfo eerst een andere inhoud had (die sinds januari kennelijk is gewijzigd). Alleen verklaart het niet de opmerking van de topicstarter:

eensling schreef:

In de optie/prijslijst staat nu wel nog steeds dat pack Pervo 2 g/km meer uitstoot heeft.

Ik vermoed dat eensling nog steeds in de oude prijslijst aan het kijken is (waarbij ongetwijfeld de zware velgen de extra uitstoot zullen geven), want in die van januari wordt daar met geen woord over gerept. Wink

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
eensling
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 18-02-2010

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 10 februari 2011 02:12 PM
  [ # 6 ]

Ik kijk op de online optielijst, hier kun je hem vinden:

http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/PrijslijstenVP/DS3_Prijslijst.pdf?model=

dan kijk ik onder de ehdi airdream en dan bij optie 38 Pack Perfo daar staat een 2 achter prijs incl bpm en btw is 565 euro.

Mvg Michel

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 10 februari 2011 02:32 PM
  [ # 7 ]

@eensling
Schitterend! Jij bent waarschijnlijk de eerste die dit gezien heeft! Iedereen heeft die optielijst van boven naar onderen en andersom 100x bekeken zónder dat ‘2’tje te hebben zien staan.
Maar het móet bijna wel door Citroën over het hoofd gezien zijn en stammen uit de tijd dat het pakket inderdaad die LM-velgen had, want het ‘2’tje zie je verder alleen bij de Bellones.
En niet eens bij de Ashera’s (!), waarom kunnen die dan niet besteld worden??

Profiel  
 
skip1980
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 23-01-2011

Gepost: 10 februari 2011 03:05 PM
  [ # 8 ]

.

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 10 februari 2011 04:59 PM
  [ # 9 ]

Dit begint interessant te worden. Er staat inderdaad een ‘2’ in de kolom CO2. Het heeft er alle schijn van dat dit een fout is in de prijslijst, want de gewichts/verbruik-verhogende onderdelen waren natuurlijk in het oude pakket juist de velgen. Een andere stoel gaat geen 2 gram CO2 uitmaken.

Ik heb zojuist contact gehad met mijn dealer en die kreeg tijdens het bestelproces ook geen enkele alarmbel en is er ook van overtuigd dat de auto belastingvrij blijft met de Perfo sportstoelen.

Als ik dan even zelf verder redeneer kan het niet anders dan een fout van Citroën Nederland in de prijslijst zijn. Ze hebben de omschrijving van het pakket Perfo en de prijs aangepast, maar het cijfertje niet weggehaald in de kolom CO2. Als je nu kijkt naar de optie leer (Cuir), dan zie je dat daar géén 2 gram bijstaat. Het gaat daar om exact dezelfde stoelen, maar dan met leer in plaats van stof. Leer is zelfs nog zwaarder dan stof, dus het is duidelijk dat Citroën wél het cijfertje ‘2’ heeft weggehaald bij het leerpakket, maar vergeten is bij de sportstoelen.

Mijn dealer neemt nog contact op met mij. Ik heb hem gevraagd Citroën NL op de fout te wijzen.

Wordt vervolgd. Smile

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
TTiSoB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-2011

Gepost: 20 februari 2011 02:20 PM
  [ # 10 ]

Hallo,

Was er nog iets bekend mbt tot het Perfo pack en de eHDI en de 2 gram?

Gr,
TTiSoB

ps. verwachte aankomsttijd van de DS3 ergens tussen mei en juni.

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 20 februari 2011 02:23 PM
  [ # 11 ]

Ik heb nog niets teruggehoord van mijn dealer. Maar ik ben er van overtuigd dat het een foutje in de prijslijst is en dat het dus geen invloed op de Eco-status heeft.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
TTiSoB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-2011

Gepost: 20 februari 2011 02:26 PM
  [ # 12 ]

Het klinkt idd onwaarschijnlijk als leer geen effect zou hebben op de eco status. En dan is het leer ook nog eens verwarmd dus de stoelen zouden al zwaarder moeten zijn. Niet te spreken over wat het aan energie kost om het te verwarmen.. niet echt eco Smile

Thanks iig voor de snelle reactie.

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 21 februari 2011 11:38 AM
  [ # 13 ]

Tja dat leer komt van methaan uitstotende koeien wat een 23 keer sterker broeikasgas is dan CO2, of breng ik nu de heren in Den Haag op een idee? Razz

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 februari 2011 12:10 PM
  [ # 14 ]

Kun je het Pack Perfo ook in het leer bestellen af-fabriek? Het zou dan op een E-HDI komen.

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 21 februari 2011 12:16 PM
  [ # 15 ]

Pack Perfo = dezelfde voorstoelen als in het leerpakket, maar dan met stof en alcantara bekleding.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook