








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Anders rij je toch ff naar CXTreme komend weekend. Heb je voor weinig andere kabels.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Tja Jeroen had dus geen passende liggen voor me
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
Dus iemand?
Daarnaast vroeg ik me ineens af, wat lust een 25GTI eigenlijk het liefst 95 of 98??? Rij nu al twee tanks op 95 maar bedacht me ineens dat dat misschien helemaal niet de bedoeling is :O. In het boekje staat alleen superbenzine dus daar heb ik niet zoveel aan…
(voelt zich echt ontzettend dom nu)
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Daar is hier en daar op het forum al wat over geschreven.
Ik heb een pomp in de buurt met 98. En daar gooi ik dan nog Shell Loodvervanger bij.
Ik heb begrepen dat de kleppen dat ongelode spul niet zo fijn vinden.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Wow ja loodvervanger… Had eigenlijk gedacht dat de motor van de CX nog zo modern was dat dat niet nodig was, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Heb trouwens moeite om dingen te vinden over brandstof afgezien van dat geneuzel over E10
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Lees dit draadje dan maar eens
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Als ik dat topic lees valt het dus allemaal wel mee. Binnenkort gewoon maar eens proberen.
Voor de zekerheid toch maar even een flesje loodvervanger gekocht, baat het niet dan schaad het iig niet.
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Op de oude CX club site staat een lijst met welke motor, welke benzine mag tanken.
Klik op FAQ en vervolgens op de vraag “Kan ik met mijn CX loodvrije benzine tanken?”
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Kijk dat is handig! Meteen uitsluitsel. Dat word dus 98 tanken want die van mij valt duidelijk niet in de categorie als pingelen uitblijft kan 95 gebruikt worden
(mag ik voorstellen dat dit stukje ook op de nieuwe site komt???)
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ja natuurlijk! Working on it
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sebastiaandk schreef:Dus iemand?
Hiero, origineel OEM: Bougiecord
vandaag bestellen in de webshop, dinsdag of woensdag in huis!
(of was dat de bedoeling niet?)
Anders nog leverbaar van Valeo, maar die zijn aanmerkelijk duurder: € 126,25 ex BTW.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Sebastiaandk schreef:Dat word dus 98 tanken
de 2,5 gti kan toch gewoon op 95 rijden ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar volgens de CX clubsite dus wel met de opmerkingen:
- De kleppen slaan langzaam in. Stellen eens per 5000 km, na ca. 100.000 km waarschijnlijk een cylinderkoprevisie nodig. Loodvervanger toevoegen is beter.
en
- Sommige exemplaren vertonen pingelen, dan niet mogelijk. Indien pingelen uitblijft wel mogelijk.
Vandaar dat 98 aangeraden wordt. Maar ja, kom daar nog maar eens aan…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een gelul over die kleppen die inslijten. Octaangehalte heeft niets met eventuele versnelde slijtage te maken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb de tabel niet helemaal gekopieerd, maar de 98 wordt natuurlijk aangeraden wegens het eventuele pingelen en de loodvervanger tegen het kleppen stellen. Dat snap ik zelfs nog En ik citeer de site alleen maar, ik heb gelukkig geen verstand van auto’s
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi