1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
verloop benzineleiding 8 naar 12 mm ??
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 februari 2011 07:24 PM

Dit weekend geprobeerd een DS injectie terug tot leven te wekken .......

Tank was reeds eerder vervangen opdat deze intern volledig opgeroest was , evenals de voorfilter .

Originele pomp was defect , kwam maar enkele druppel benzine meer uit .

Dus nu een vervangpomp 0 580 464 070 geplaatst .

Eerste horde die moest genomen worden ; diameter van de aanzuigzijde is 12 mm tegenover 8 mm slang vanuit de tank dus eerst verloopstukje samenstellen .

Retour naar de tank suprimeren .

Motor wil niet lopen .

Drukmeter op de plaats van de koudstartinjector , deze slaat gelijk tilt , meter gaat tot 5 bar , maar de naald gaat gewoon door tot tegen de nulaanslag , dus minimum 6 bar !!

Bij verdere controle van de leidingen blijkt de retourleiding van de drukregelaar verstopt te zitten .

Na dit verholpen te hebben , volgende test , weer mis , bij het loszetten van de contramoer van de drukregelaar spuit de benzine er uit . Dus die is (nu) ook overleden !

Nu zou ik liefst gelijk de twee leidingen vanonder de rechter dorpel tot aan de motor vernieuwen om zeker geen problemen meer terug te krijgen , na doorblazen was de retourleiding plots terug open , maar ik vrees dat er ergens een knik in zit .

DUS : suggesties voor het vervangen van die twee kunststof leidingen van in de kokerbalk , achter de draagarm door , langs de tunnel van de torsiebar , en terug de motorruimte in .


Graag jullie suggesties !!

dank , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 februari 2011 07:26 PM
  [ # 1 ]

Ik vrees dat je er enkel met een nieuwe drukregelaar, pomp en leidingen nog niet gaat zijn. De injectoren zullen inmiddels ook wel gaar zijn….

Gebruikte leidingen zijn wel te vinden bij een ds specialist. Ik kan wel eens bellen morgen hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 februari 2011 07:32 PM
  [ # 2 ]

dat mag je zeker een keer doen !

Ik heb ook nog wat twijfels bij deze pomp , in de gegevens staat dat deze 3 bar en 165 liter opbrengst heeft .

maar nu gaat die vlot tot 6 bar ???

Zit in een originele Bosch doos maar op deze kleurloze pomp zelf geen enkel nummer of indicatie ....

walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 februari 2011 09:12 PM
  [ # 3 ]

Druk x Opbrengst (Debiet) = Vermogen.
Als de opbrengst afneemt (door een verstopping) en het vermogen constant blijft, zal de druk toenemen.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2011 11:16 AM
  [ # 4 ]

leidingen zijn ook nieuw te koop. Chyparse.
Maak de dorpel open en bekijk de leiding. Onder de motor knakt ie meestal niet .

Drukregelaar is ook nog te koop. anders even van de SM lenen!!

injectoren testen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 februari 2011 07:56 PM
  [ # 5 ]

drukregelaar is al besteld , komt morgen binnen .

Rechte hard-plastiek leiding is geen probleem .

Maar deze twee maken wel een series bochtenparkoer vanaf de kokerbalk , achter de draagarm door , door de tunnen van de torsiebar en dan haaks omhoog richting motor .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 februari 2011 07:59 PM
  [ # 6 ]

De af-fabriek leidingen zijn NIET voorgevormd! Ik heb die originele sets wel in m’n handen gehad, en die zijn gewoon recht zonder voorgevormde bochten en hoekjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2011 10:09 PM
  [ # 7 ]

met de verf stripper heet maken en buigen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 februari 2011 12:56 PM
  [ # 8 ]

En een kabel in de buis steken bij het plooien, zodat je geen knik krijgt..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 februari 2011 03:21 PM
  [ # 9 ]

volgende probleem tackelen : de vervang benzinepomp ,
blijkt toch de correcte vervanger te zijn !

heeft echte langs de aanzuigzijde een koppeling van 12 mm en de slang uit de tank is maar 8 mm .

Is hier een elegante en degelijke oplossing voor ??

Denk zelf aan een verloopnippel te laten draaien van 8 naar 12 .....

jullie suggesties of bevindingen ??

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2011 03:22 PM
  [ # 10 ]

er zijn van “gates” verloopstukken te koop!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 februari 2011 03:35 PM
  [ # 11 ]

Nummer ?? leverancier ??

Kan het niet vinden bij Gates zelf .... zal wel aan het ventje liggen tongue wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2011 03:44 PM
  [ # 12 ]

deze:

http://www.gatesrubbercompany.net/europe/brochure.cfm?brochure=2490&location_id=5167

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 24 februari 2011 10:56 PM
  [ # 13 ]

Kun je geen verloopstukje solderen van koperen leiding volgens mij past 8mm in 12mm.

Gr. Martin

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 februari 2011 11:19 AM
  [ # 14 ]

Dat past heel ruim, 12 mm koper is inwendig 10 mm dus er past nog een stukje 3/8” koper tussen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 februari 2011 03:09 PM
  [ # 15 ]

van 12 naar 10 naar 8?

Of een staafje 12 kopen en dat in de draaibank halverwege naar 8 verjongen en een gat 6 in boren?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook