5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
CX op het oog
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 maart 2011 07:04 PM
  [ # 61 ]
Chrizzzie schreef:

* Er zit een klein deukje in het achterscherm. Is dit net als bij de XM dubbel zodat je hier aan de achterkant niet aan komt?

Hé, daar zit bij mijn auto ook een deukje, ook links. Zou het standaard zijn Laughing Verder ziet het er zo op het oog netjes uit - op dat contactslot na. Da’s griezelig - helemaal met La Leo eens.

Profiel  
 
Chrizzzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-02-2011

- XM D 12
Gepost: 03 maart 2011 10:48 PM
  [ # 62 ]

Heb net met de eigenaar gebeld:

Auto is nieuw gekocht door zijn vader en daarna heeft hij deze overgenomen.

Afgelopen 4 jaar heeft de auto ongeveer 500km gereden.

De auto heeft heel zijn level binnen gestaan.

Het contactslot draaide niet meer rond en daarom zit de schakelaar erop. Het contactslot zit er nog bij. Een vriend van mij is slotenspecialist dus die kan ik hier wel naar laten kijken.

Kalkwater zit nu ongeveer 2 jaar op de auto.

Er zit wat vocht in de koplamp. Hij zou er nog een reserve bij hebben.

Op de linkerachterdeur zit een paar kraasjes.

De ventilator lekte een beetje. Hij meende dat dit kwam doordat hij het expansievatje te vol heeft gedaan. Hij zij wel dat er bruine vloeitstof uit kwam?????? Is dit verdacht?

De veerbollen zijn in 2006 gevuld. Daarna bijna niks meer mee gereden. Echter laatst vertelde een monteur mij dat deze om de 5 jaar gevuld dienen te worden?

De auto heeft in 2006 een dinitrol behandeling gehad. Hoe lang gaat zo’n roestbehandeling mee? (Heeft daarna dus bijna alleen maar binnen gestaan.)

Nou laat maar horen wat jullie er van vinden Smile

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2011 11:47 PM
  [ # 63 ]
Chrizzzie schreef:

Nou laat maar horen wat jullie er van vinden Smile

Oké komptie:

[inschakelen kritische zuurmodus]

Chrizzzie schreef:

Afgelopen 4 jaar heeft de auto ongeveer 500km gereden.

Dit lijkt leuk, en hoeft niet erg te zijn, maar banden, lagers, brandstofleidingen, rubbers…. noem maar op en het kan uitgedroogd, vastgerot, dichtgeslibd of gewoon niet gangbaar meer zijn. Nogmaals HOEFT niet, maar kan wel en dat gaat straks een bron van irritatie en hoge rekeningen opleveren. Stilstand = achteruitgang, zo merk ik dagelijks weer.
En die O-platen werken ook niet in z’n voordeel.

Chrizzzie schreef:

De auto heeft heel zijn level binnen gestaan.

Dan hoop ik wel dat dat lekje in het garagedak het enige vocht is dat daar binnen kon komen. En dat de ruimte zelf goed geventileerd was.

Chrizzzie schreef:

Er zit wat vocht in de koplamp.

Dat zeg ik….!

Chrizzzie schreef:

Het contactslot draaide niet meer rond en daarom zit de schakelaar erop.

Te hopen dat hij die startknop netjes heeft aangelegd en dat je alles weer terug kunt bouwen. Nouja, alles kan natuurlijk, maar zelfgeknutselde startknoppen: beware!!!  Schakel hiervoor even een vriendje in die handig met stroom is, want een kortsluiting is zo veroorzaakt.

Chrizzzie schreef:

Op de linkerachterdeur zit een paar kraasjes.

boring   (oh sorry)  Laughing

Chrizzzie schreef:

De ventilator lekte een beetje. Hij meende dat dit kwam doordat hij het expansievatje te vol heeft gedaan.

Welke ventilator bedoel je? Kwam er water uit het kachelhuis? (nouja, stomme vraag, dit is niet te zien op een foto natuurlijk)
Het expansievaatje is een gesloten systeem, er kan dus geen water ‘uitlopen’, tenzij de motor ernstig staat te koken. Het overdrukvaatje (zwart dingetje) kan wel lekken, die scheurt nog weleens op de lasnaad. No big deal, maar het hoort niet natuurlijk.

Chrizzzie schreef:

Hij zij wel dat er bruine vloeitstof uit kwam?????? Is dit verdacht?

1a) Ja, want dan heeft men het koelsysteem waarschijnlijk bijgevuld met gewoon water en is de boel intern gaan roesten. Kan nadelige gevolgen hebben voor de koelcapaciteit en kan je kachelradiateur verstoppen (-> matige verwarmingscapaciteit)

1b) Ja, want het zou ook motorolie kunnen zijn dat zich via een kapotte koppakking met het koelwater heeft vermengd en dat is nie leuk nie.

Chrizzzie schreef:

De veerbollen zijn in 2006 gevuld. Daarna bijna niks meer mee gereden. Echter laatst vertelde een monteur mij dat deze om de 5 jaar gevuld dienen te worden?

Uiteindelijk zal de membraan in de bol versleten/gaar zijn en dan heeft vullen sowieso geen zin meer. Voel eerst tijdens een testrit of hij lekker veert (niet stuitert) en of de drukregelaar niet elke 5 seconden tikt. Is dit wel het geval dan zou ik ze (veerbolen dan wel de voorraadbol)gewoon vervangen door nieuwe en niet gaan kloten met bijvullen want dit is in de regel toch uitstel van executie.

Echter een stel veerbollen is niet zo boeiend bij een aankoopadvies, het zijn slechts details op het grote geheel.

Chrizzzie schreef:

De auto heeft in 2006 een dinitrol behandeling gehad. Hoe lang gaat zo’n roestbehandeling mee? (Heeft daarna dus bijna alleen maar binnen gestaan.)


Mjah… nadeel van een antiroestbehandeling is vaak, dat je door die meuk niet meer ziet wat er werkelijk onder zit en hoe dus het ‘beschermde’ materiaal eraan toe is. In principe slijt die laag niet vanzelf, alleen wel door steenslag etc, dus in feite zou de bescherming er nog moeten zijn.
Maar is het grondig gebeurd…?? En is de eventuele roestvorming van tevoren weggehaald en is er dus niet eroverheen gesmeerd? Dat is lastig te zeggen!


Bekijk de auto op een brug met een expert, het is erg lastig te beoordelen zo van een afstand. Toch hoop ik dat je hier wat aan hebt. Wink

[/kritische zuurmodus]

Mr. Green

P.S. Misschien is het een pareltje hè, begrijp me niet verkeerd hoor!
Maar ik heb hier nu even de nadruk op de kritische noten gelegd.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Chrizzzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-02-2011

- XM D 12
Gepost: 04 maart 2011 09:19 AM
  [ # 64 ]

Hij heeft de auto wel elke week gestart en de garage uitgereden. Denk dus dat er niet veel vast zal zitten.

Hij vertelde ook dat er wat water in de koplamp zit. (Zie http://image72.webshots.com/72/1/58/39/2319158390103293502YuAtjC_ph.jpg)

Zou dit een probleem worden voor de APK?

Profiel  
 
Chrizzzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-02-2011

- XM D 12
Gepost: 04 maart 2011 09:27 AM
  [ # 65 ]
La Léo schreef:

Dus: vóórdat je besluit, laat haar op een brug bekijken door een expert!  Voordat het in NL een teleurstelling wordt bij de APK of bij achterstallig onderhoud.

Kleine kans maar is er iemand in zuid-oost Nederland die verstand heeft van CX-en en graag mee zou willen gaan?

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2011 11:22 AM
  [ # 66 ]
Chrizzzie schreef:

Hij heeft de auto wel elke week gestart en de garage uitgereden. Denk dus dat er niet veel vast zal zitten.

Ik bedoelde ook niet dat de motor vast zal zitten, maar meer allerlei bouten van bijvoorbeeld de wielophanging e.d. Dingen die dus lang niet hebben bewogen. Vet in lagers dan naar beneden is gezakt doordat het nooit rondgeslingerd is. Platte banden door het stilstaan (DUUR!!)
Lange stilstand, ook al is het binnen, kan dit tot gevolg hebben.

Chrizzzie schreef:

Hij vertelde ook dat er wat water in de koplamp zit.
Zou dit een probleem worden voor de APK?

Mogelijk, want dan is het lichtbeeld wellicht niet goed meer.
Maar een koplamp is redelijk eenvoudig te vervangen. Dat is echt het grootste probleem niet hoor. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Chrizzzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-02-2011

- XM D 12
Gepost: 04 maart 2011 11:31 AM
  [ # 67 ]

al met al denk ik dat het een hele nette auto is voor de prijs en met een beetje handigheid. (Mijn pap is monteur) Kan het een hele goede auto worden.

Ik ga eens proberen wat te regelen om daar te gaan kijken.

Zou mijn XM 2.1 non Turbo een oplegger + CX kunnen trekken?

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2011 11:34 AM
  [ # 68 ]

Kunnen misschien wel. MOGEN vermoedelijk niet!
Wat is het maximale gewicht dat je auto mag trekken volgens kenteken? Wat weegt de trailer? Een CX weegt ca. 1250 kg geloof ik.

Oh ja, en je moet rijbewijs BE hebben natuurlijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 04 maart 2011 12:22 PM
  [ # 69 ]

Trailer + CX = ongeveer 2000 kg.

Max geremd gewicht XM is tussen de 1300 en de 1500 kg.

= zowieso 500 te weinig…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2011 12:35 PM
  [ # 70 ]
Chrizzzie schreef:

Zou mijn XM 2.1 non Turbo een oplegger + CX kunnen trekken?

Nee. Een non-turbo xm met maar 85 pk kan én mag geen 2 ton trekken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Chrizzzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-02-2011

- XM D 12
Gepost: 04 maart 2011 12:47 PM
  [ # 71 ]

Maximaal 1300kg en ik neem aan dat dit aanhangwagen + vracht is.

Auto weegt 1380kg dus ik zal toch een andere auto moeten zoeken.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 maart 2011 12:50 PM
  [ # 72 ]

Je kan ook Logicx bellen.

Zij rijden ook voor ANWB. Als het geen spoedklus is, dus wanneer ze het kunnen combineren, kun je een schappelijke prijs krijgen.

Ik heb eens een GS uit Friesland voor 100 euro naar Delft laten brengen, en ook voor 100e een CX van a’dam naar delft. Delft Zeebrugge was 250 ofzo. Dan weet je een beetje wat het kost.

Voor dat geld hoef je zelf niet te gaan klooien met trailers en andere ellende. Er zijn ook nog wel kleinere particulieren via marktplaats te vinden. Voor korte stukjes zijn die goedkoper.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 04 maart 2011 01:07 PM
  [ # 73 ]

Of gewoon zelf de auto terug rijden,is geweldig om te doen.

Profiel  
 
Chrizzzie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-02-2011

- XM D 12
Gepost: 04 maart 2011 01:24 PM
  [ # 74 ]

Heb aanvraag ingedient bij Logixc

De auto is geschorst in Belgie dus zelf terug rijden gaat niet lukken

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 maart 2011 01:40 PM
  [ # 75 ]

Als ik je topic goed begrepen heb, dan raad ik je aan om geen auto in eigen beheer te kopen laat het in jouw geval alsjeblieft aan de specialisten over.

Is overigens niet lullig bedoelt hoor maar alleen om teleurstellingen en frustratie’s te voorkomen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook