3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mijn nieuwe Xantia HDI + -> Foto’s D-Riem wissel, pagina 8
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 maart 2011 12:36 AM
  [ # 31 ]

Bij een HDI is sowieso nooit fabrieks af de originele Hella CC geleverd. Dat kan ook bijna niet icm het elektronische gaspedaal. Als ik hoor op wat voor plek de potmeter voor het elektronisch gaspedaal zit lijkt mij dat de originele Hella vacuum doos daar niet echt lekker voor past.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 maart 2011 11:47 AM
  [ # 32 ]

Bij handgeschakelde modellen die rederlijkerwijs full-options zijn (Exclusive / Activa met b.v. Ergonomie-pack) kan het voorkomen dat een deel van de CC-bedrading is voorzien (vermoedelijk om het aantal verschillende draadbomen voor weinig verkochte versies te verminderen).
De mij bekende type 2 V6 Activa heeft zodoende de bedrading van de knop links naast het stuur en de stekker naar het (afwezige) Hella-kastje onder de middenconsole liggen. Verder niet uitgezocht wat er aan draden ligt onder de motorkap etc.

Bij de HDi is er een mogelijkheid om een ‘originele’ CC-pook + knop aan te sluiten op een in het motormanagement geïntegreerde snelheidsregelaar. Of die functie aanwezig is hangt af van het ECU nummer. Er zijn 2 verschillende versies, als het ECU-nummer eindigt op -251 (dacht ik) kan je via de Lexia een CC-functie activeren. Daarna moet je de bedrading leggen en knop & CC-hendel aansluiten.
Het schijnt dat bij Xantia-zusje 406 (de vroege pre-99’er facelift, zonder multiplex) die CC-mogelijkheid wel af fabriek werd aangeboden; daar kun je ‘inspiratie opdoen’ als je zoiets tegenkomt op de sloop.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2011 02:18 PM
  [ # 33 ]

Bedoel je met het ECU nr. een nummer dat op de ECU staat, of het partnr. van de ECU op service.citroen?

Ik zal binnenkort eens kijken of er een aansluiting voor de knop links, achter het afdekkapje zit.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 maart 2011 02:48 PM
  [ # 34 ]

Het (Bosch)nummer dat op de ECU staat, niet het Citroën-onderdeelnummer.

De kans dat er iets is voorbereid is vrijwel nul bij deze motor / uitvoering (helaas).

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2011 04:23 PM
  [ # 35 ]

Bedankt voor de info, ik zal straks eens kijken.
En anders gewoon weer zo een Waeco setje van de Conrad er in.

Profiel  
 
nitro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 14 maart 2011 05:28 PM
  [ # 36 ]

Het mooiste is natuurlijk een orginele schakelaar en de orginele stuurkappen met de uitsparing voor de eveneens orginele handle voor de cc.
Deze onderdelen zij echter erg moeilijk aan te komen.
Een orginele schakelaar voor de cc kost indien nog voorradig alleen al een tientje of vier.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2011 06:38 PM
  [ # 37 ]

Het hendeltje heb ik nog liggen, komt uit een XM, weet alleen niet zeker of het dezelfde is.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 maart 2011 06:49 PM
  [ # 38 ]

Je zou hier eens verder in kunnen duiken. er is wel een specifieke draadbundel bij beschikbaar voor een Xantia met electronisch gaspedaal.

http://waeco.com/nl/producten/personenauto/4374_2307.php?hirID=172&sprID=5&artOrigID=45527

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 maart 2011 06:53 PM
  [ # 39 ]

En John Gold lijkt ook iets te leveren. Zal wel het zelfde zijn, want die producten van John Gold zijn altijd gelijk aan die van Waeco.

http://www.goldautomotive.nl/

Profiel  
 
nitro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 14 maart 2011 08:44 PM
  [ # 40 ]

Handle van een xm is volgens mij anders.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 01:14 AM
  [ # 41 ]

Op de ECU staat 2XA2X FE 07 EDC15, aansluiting voor een knop, links van het stuur ontbreekt ook.

Dat word dus een Waeco setje zoals Lucas heeft gevonden, dat ziet er wel mooi uit, en er is zelfs een specifieke kabelboom beschikbaar.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 maart 2011 11:38 AM
  [ # 42 ]

Zoals gezegd, die voorbereiding voor de knop zit vermoedelijk alleen bij luxe modellen, niet bij een HDi90.

Het Bosch-onderdeelnummer op de ECU zou zoiets moeten zijn:
- 0281010029 is de ECU zonder snelheidsregelaar.
- 0281010251 is de ECU met geïntegreedre snelheidsregelaar.

Daarna zit je nog wel met hendel, knop, pedaalschakelaar(s) en de bekabeling.

Waarschijnlijk is zo’n ‘kant-en-klaar’ Waeco wel minder ingewikkkeld om aan te sluiten Smile.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 03:20 PM
  [ # 43 ]

Het Waeco setje voor een elektronisch gaspedaal is wel aan de prijzige kant, incl. de specifieke kabelboom, gaat het richting de 500 euro confused
Is wel een heel erg groot verschil met een vacuum-servo setje van 130 euro.

Gelukkig heb ik nog wel even de tijd, en andere prioriteiten.

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 15 maart 2011 03:25 PM
  [ # 44 ]

Wat voor set zou er in mijn auto moeten? Een electronisch pedaal is toch zonder kabel?

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 04:08 PM
  [ # 45 ]
Marcules schreef:

Wat voor set zou er in mijn auto moeten? Een electronisch pedaal is toch zonder kabel?

Voor jouw auto is het goedkope (Conrad) setje van 130 euro geschikt.
Met wat soldeerwerk zou het mogelijk zijn om een hendeltje zoals in de XM, te gebruiken.

Elektronisch gaspedaal kan een kabel hebben, maar deze gaat dan naar een potmeter.
Bij benzinemotoren heb je een gasklep, en bij oudere diesels gaat de kabel naar een asje op de pomp.

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook