3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Blauwe 2CV6 Club van CVosje
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 21 mei 2011 06:46 PM
  [ # 31 ]

Hoe heb je de tank precies geschud? Gewoon in de kofferbak?

 

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 21 mei 2011 06:52 PM
  [ # 32 ]

Sorry verkeerd werkwoord gebruikt

Met geschud bedoel ik meer van dat ik het IN mijn moeders benzinetank heb gedaan.

(Ik heb het wel eens gefilterd met een trechter met koffie filters erin, ook was de benzine nog redelijk schoon)

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 16 oktober 2011 04:08 PM
  [ # 33 ]

Tijd voor een update

Ondertussen heb ik mijn eendje een dik jaar en ben er nog steeds blij mee.

In mijn zomervakantie( die 10 weken heeft geduurd) heb ik helemaal niks aan de 2CV gedaan. Ik heb vooral veel gewerkt om te sparen voor een chassis ( waar ik dadelijk verder over vertel). Maar ook door het (vooral) slechte weer heb ik ook niks kunnen doen. Als ik een tijd had regende het de hele dag.  Nu na de vakantie heb ik in de weekenden er wel aan kunnen werken en heb ik de resterende ruiten eruit gehaald en begonnen met schuren. Het voorruitframe is helemaal hard, géén roestplekje te bekennen. Maar bij de derde zijruitjes was alles aan de onderkant weg. Geen wonder dat daar water naar binnen kwam. gulp

Vorige week was een collega van mijn vader langs gekomen om te komen kijken naar het eendje en hij was onder de indruk over hoe goed het 2cvtje eruit zag t.o.v. zijn eigen 2 eenden. Ook was hij onder de indruk hoe ver ik de eend uit elkaar had gehaald. Ik vertelde hem dat ik alles zonder handleiding gedaan had. Maar wel hulp heb gehad van medeforummers van het Citroën- forum. Wink

Het chassis

In de vakantie heb ik besloten om voor een gegalvaniseerd chassis ga. Mijn ouders zijn daar mee akkoord gegaan. Maar daar kwamen de problemen. RDW kon ons geen goede informatie geven. Ik heb veel met mijn ouders op het internet gezocht. De ene restaurateur was niet naar RDW gegaan de ander wel. Op een site stond er dat bij 2cv’s een chassis vervangen als reparatie aan gezien wordt. En je daardoor niet naar de RDW moest gaan. Maar die site was een beetje gedateerd. Toen bedacht ik me van “Bij de specialist waar ik het chassis ga kopen, die kan mij vast info geven over wat te doen met RDW.” Hij vertelde dat het wel slim is om te gaan, om verdere problemen te voorkomen.

Dus binnen twee weken gaan mijn vader en ik naar de RDW met een kar met koets, chassis, motor en de versnellingsbak erin of erop. Het chassis wordt dan ook gekocht maar het verwisselen ga ik (denk ik) met iemand doen die dat eerder heeft gedaan. Om meerdere redens die voor zich spreken Smile


Nog leuke weetjes over de eend;

Allereerst

Vandaag (16-10-11) is het 24 jaar geleden dat zij de fabriek heeft verlaten. ballon

Reden voor een klein feestje.


Ten tweede
Steeds vaker als er verteld wordt dat ik een 2cv heb, beginnen mensen allemaal leuke dingen te vertellen over hun eend, of dat een familielid er een heeft. Zo kom je erachter dat er in ieder familie nog wel een eend is. Ook mijn baas was verrast dat ik een eend heb. Hij begon te vertellen over hoe hij na 2 auto’s in de prak had gereden geen auto meer kreeg van zijn ouders, maar zelf moest zorgen voor een. Een 2cv dus.
Hier is de fotomap van de 2cv. Huidige foto’s zal ik binnenkort maken.

https://picasaweb.google.com/111125496643620162947/Ma2CV

Au revoir,
CVosje1994

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 16 oktober 2011 09:35 PM
  [ # 34 ]

Leuk hoor, Connor! very good

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 09 november 2011 07:04 PM
  [ # 35 ]

Vandaag ben ik samen met mijn vader en 2cv naar het RDW keuringsstation in Elsloo geweest voor de schouwing.

Eerst heb ik vorige weekend de aandrijflijn terug in de auto geplaatst.

En vandaag de 2cv op een trailer gezet en goed vast gemaakt.

Vooral de motorkap tongue rolleye

Nadat we alles drie keer hebben gecontroleerd zijn we vertrokken en we waren de straat nog niet uit en toen hoorde ik de lier ratelen. Ik riep “STOP” tegen m’n vader en ben snel gaan kijken. Bleek dat de lier geen vergrendeling had en door de drempels gewoon heen en weer schommelde. surprised

We zijn toen gewoon verder gereden en ik keek de hele tijd achterom om te kijken of er niks gebeurde met het eendje. Alles verliep goed en ze werd soms even door elkaar geschud (waar ze een beetje door waggelde).

Na ong. 20 min. rijden, kwamen we aan in Elsloo. M’n vader is toen naar binnen gegaan met de papieren om alles te regelen. Ondertussen bleef ik bij de auto en de trailer. Kwam daar een man aanlopen die moest wachten met zijn scooter. Hij vertelde mij dat hij in Maasbracht woonde (dorp verderop) en vroeger ook twee 2cv’s gehad heeft. Eentje die was 6 jaar oud en had vloerplaten van 15 cm dik en zag er veel slechter uit dan die van mij nu.Ik was verbaasd maar hij keek met glorie naar het eendje.

Na 10 min. te hebben gewacht op m’n vader kwam hij aan om te zeggen dat eendje naar binnen mocht. Alle touwen los en ik heb me laten duwen. Binnen begon het goed met dat er 2 medewerkers om de eend liepen en ook bewonderend keken. Toen begon een man met papieren in te vullen (motorcode, versnellingsbak, chassisnr. ) en vroeg of we eend op een brug wilden zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Daar ging de 2cv de lucht en en toen schrok ik wel. Ik wist dat er een paar slechte stukken in het chassis waren maar een gat van 10 * 4 had ik nog niet gezien. Voor de rest vroeg de man een paar vragen en gaf een beetje uitleg over wat te doen met verwisselen enz.


Na de uitleg ging de man een loodje halen. Nadat hij het loodje wou bevestigen was het even zoeken waar het loodje moest komen te hangen. maar nu hangt het op een veilige plek in de motorruimte.

Nadat het loodje hing, ging m’n vader afrekenen en heb ik de eend weer op de trailer gezet.

De terug reis verliep even goed als de heen reis.

Nu staat het eendje weer veilig terug in de garage, waar ze staat te wachten tot dat het chassis er is.

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 november 2011 06:23 PM
  [ # 36 ]

Leuk fotoverslag!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 november 2011 06:34 PM
  [ # 37 ]

Leuk verhaal! Het gaat lekker met het eendje. Smile

Maarre, ik wist niet dat je vóór een wissel ook naar de rdw moest. Een schouwing houdt dus in dat er wordt gecontroleerd hoe hij nu in elkaar zit? Moet je dan weer terugkomen met het nieuwe chassis eronder? Of gaan ze er nu vanuit dat het wel goed zit en mag je met een willekeurig ander chassis eronder rondrijden?

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 10 november 2011 07:52 PM
  [ # 38 ]

Bedankt voor reacties.


@ MWH.C
Een schouwing is eigenlijk dat er wordt gekeken naar de auto (motor, chassis en chassis nr.) en de bijhorende papieren. Als alles overeen komt wordt er een loodje aan gehangen.En dan kan je aan de slag.


Mij is gisteren vertelt dat ik alles mag doen met de 2cv, maar alleen moet er een chassis onder komen dat een certificaat heeft en de aandrijflijn moet hetzelfde blijven. De kleur en vorm mag ik veranderen als ik dat wil.
Nadat de restauratie voltooid is, moet ik terug naar de RDW en dan wordt alles gecontroleerd of het goed gerepareerd is. Dan “slaan” zij het origineel chassis nr. terug op de goede plaats en kan de 2cv weer voor de apk gaan. Dat kan daar ook gebeuren of ik kan naar elke willekeurige garage.
Maar dat is allemaal voor later.

Morgen ga ik naar een paar 2cv bedrijven / garages bellen voor een nieuw chassis en de bijkomende zorgen.

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 november 2011 08:01 PM
  [ # 39 ]

Duidelijk. very good Succes!

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 03 augustus 2012 12:18 AM
  [ # 40 ]

Even het topic afstoffen!

Met de 2cv gaat het goed. Er is veel gebeurd sinds november. Ik heb een nieuw chassis gekocht dat volledig verzinkt is en van binnen helemaal beschermd met anti-roest. Het verder uit een halen van het oude chassis heeft tijd in beslag genomen waardoor het opbouwen pas in maart is begonnen. Veel onderdelen zijn vervangen, zoals schokbrekers, benzineleiding, remmen en noem maar op.

De motor en bak zijn grotendeels schoongemaakt en voorzien met verse olie. Verder heeft het blok nieuwe bougies en een nieuwe riem voor de dynamo gekregen. Toen de motor en bak in gebouwd waren, heb ik, met een met een heel simpele draadboom,  de motor proberen te starten. De startmotor draaide mooi en snel rond maar het blok sloeg niet aan. Een aantal pogingen gedaan en toen ben ik de bobine gaan controleren. Helemaal in orde. Dan blijven de puntjes over.

Ventilatorrooster en ventilator eraf geschroefd. Toen ik naar het doosje van de puntjes keek zag een los draadje. Inderdaad het draadje van de puntjes. Blijkbaar had de ventilator het kabeltje doorgesneden. Lekker simpel opgelost met de soldeerbout en toen weer netjes vast gemaakt in het haakje. Ventilator terug erop gezet & het blokje startte met één slag van de startmotor. Bleef niet helemaal netjes draaien, dus moet ik binnenkort het stationair- schroefje bijstellen.

Nu dat de basis goed is, is het tijd voor de koets. De koets is van voor in redelijk goede staat maar het achterwerk. Tja, daar kijk je overal doorheen. Een kennis is een lasser en wilde wel eens komen kijken, en kijken of hij het voor mij kan oplappen. Het commentaar klonk in het begin positief maar ging bergafwaarts. Het eindige met “Je kan beter een andere koets zoeken en als dat niet lukt misschien een halve koets.”

Ik was een beetje beteuterd. De zoveelste tegenslag maar ik dook meteen op het internet en vond een halve rouge vallunga koets. Wel in het westen in België maar dat maakte niet uit. Het weekend erna meteen erheen met m’n vader want voor 20 € kon ik het komen ophalen. De vervang koets is zeker niet slecht, heeft wel zijn plekjes maar 100x beter dan het achterwerk van mijn eendje. De koetsen gaan in de derde week van augustus naar de kennis zijn werkplaats om van 1.5 koets naar 1 koets te gaan. Dat duurt nog even maar ik heb de afgelopen weken in de vakantie alvast de rest van de goede koets kunnen aanpakken nu dat ik er nog makkelijk bij kom.

Als de koets gemaakt is kan ik verder met opbouwen en zorgen voor de afspraak bij RDW en APK. En dan eindelijk na 2 jaar in de garage te hebben gestaan, rijden.

Kan niet wachten.

Ik zal in het weekend nieuwe foto’s maken voor het kijkplezier. bye1

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 augustus 2012 11:18 PM
  [ # 41 ]

mooi verhaal, ben benieuwd naar het vervolg!  lovecitro

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 21 oktober 2012 08:47 PM
  [ # 42 ]

Weer een tegenslag.
De kennis had en heeft nog steeds problemen met zijn ogen. Hij gaat dus niet mijn eendje lassen Crying or Very sad

Ik ben al naar verschillende garages geweest maar geen daarvan is het geworden.

Ik ga deze week nog 2 garages in de buurt proberen, hopen dat het wat wordt.
Een van de garagehouders zei mij dat ik eigenlijk een liefhebber moest vinden die in de buiten-uren tijd had om te lassen. Anders wordt de lasklus onbetaalbaar. Weet iemand hier iets of iemand in limburg?

Tot dat de eend rijd, moet ik het maar doen met wat ik heb Neutral

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 21 oktober 2012 09:14 PM
  [ # 43 ]

Kan je dan niet beter een koets zoeken die al opgeknapt is?  Dat zal uit eindelijk goedkoper zijn dan deze laten lassen denk ik. En dan kan je tenminste weer verder.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CVosje1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 189
Geregistreerd: 28-11-2010

- 2CV 6 Club s6
Gepost: 26 januari 2017 01:56 PM
  [ # 44 ]

Na een lange tijd wil ik weer dit topic oppakken en beginnen met een update van de restauratie


Na 2 jaar stof vangen in de garage werd het weer eens tijd om verder te gaan met de restauratie.

De laswerkzaamheden waren te groot en te duur. Wat doe je dan?

Juist, op zoek gaan naar een goede koets & deze werd snel gevonden.

Op reis naar Rozendaal. Daar werd via marktplaats een goede, gelaste koets aangeboden met extra onderdelen.

Het was eerder een complete 2CV alleen zonder onderstel. Vele losse onderdelen die allemaal bij de koop erbij zaten. Na onderhandeling over de prijs, kon ik mijzelf gelukkig prijzen dat het einde van de restauratie een stapje dichterbij was.

De donorkoets was dan wel geheel gelast maar nog niet netjes afgewerkt.
Ik heb samen met m’n vader en broer vele avonduren gemaakt om de onderdelen netjes te maken om te spuiten. 

In die tijd was er een dilemma wat we met de kleur wilden doen. De originele delen van de rode 2CV waren allemaal aan vervanging toe en de donorkoets had als kleur Bleu Celeste.
Het natuurlijk jammer dat er weer een rode eend opgeofferd is maar blauw heeft toch mijn voorkeur.

Sorry   Surprisedops:

De onderdelen en de koets hebben we thuis in de garage gespoten. Dit was in augustus van 2015. Ik was verbaasd over het resultaat. Tuurlijk waren en zijn er nog enkele slechte plekjes, maar met polijsten en boenen knapten de al mooie koets nog beter op.

Na 2 dagen uitharden in een warme, stofvrije garage, kon ik voorzichtig beginnen met verder opbouw van mijn eendje.

In november 2015 had ik de 2CV in een zodanige staat opgebouwd dat deze weer op de weg zou kunnen rijden. (Dit ook enkele malen gedaan op het land naast ons huis hihi)
Zoals je misschien op de foto’s kan zien, was de 2cv nog niet helemaal klaar voor een volledige restauratie.

De reden daarachter was dat ik toen nog een extra auto nodig had voor erbij omdat mijn dagelijkse auto snel opgegeven moest worden aan familieleden.

Dus de koets en exterieur onderdelen waren allemaal in orde. De kleine details zou ik in de weekenden kunnen opknappen, zoals de velgen en het interieur nog een beetje opfrissen. Dat was en is nog altijd de gedachte.

Verder had ik toen ook de taxatie laten uitvoeren voor de verzekering.
Nadat het rapport was binnen gekomen was en de verzekering geregeld was, werd de RDW gebeld voor een afspraak om het chassisnummer terug erin te slaan.


Helaas ging het niet zo gemakkelijk bij de RDW
Om een vervelend verhaal kort te maken, RDW wilde weten van welke auto met kenteken de donorkoets afkomstig was.
Na contact hebben gehad met de verkoper, Citroën Nederland, Citroën Frankrijk en met het Conservatoire van Citroën wist ik nog steeds niet was het kenteken was van de donorauto.

Na weer een tegenslag met de restauratie kwam ik in januari 2016 op een idee om langs de politie te gaan om navraag te doen om ik via een naam ( v.d. verkoper) een kenteken te achterhalen.
Ongelooflijk, de volgende morgen wist ik na 2 maanden zoeken eindelijk het kenteken van de donor eend.
Ik was dolgelukkig. Direct weer contact opgenomen met de RDW. Afspraak gemaakt en toen afwachten tot de woensdag middag dat ik samen met mijn vader naar Elsloo konden afreizen.

Ik kan helaas de foto’s van bij de RDW niet vinden maar wel nog een paar van de reis naar Elsloo
Mijn vader reed achter mij aan voor het geval dat de 2CV zou stranden. Het was tenslotte de eerste keer in 6 á 7 jaar dat ze weer op de weg was en mee reed met het verkeer.

 

Bij de RDW werd alles goed bevonden en het chassisnummer werd in de rechter achterpoot ingeslagen.
Veilig terug thuis gekomen meteen een Apk geregeld. Donderdag 11 februari laten voorkeuren zodat er evt. kleine dingen opgelost konden worden en ik kon op vrijdag 12 februari 2016 trots zijn op mijn 2CVtje dat deze weer een geldige Apk had. Meteen naar het postkantoor gereden om dan eindelijk de 2CV op mijn naam te zetten. ( Ze stond nog op mijn vaders naam omdat ik toentertijd nog geen 18 was bij de aankoop).

Ik mag er verder ook bij zeggen dat ze bij mijn garage hier in het dorp erg blij waren met het leuk eendje om aan te werken. Ze lieten de modernere auto’s staan om met zijn 2en aan de 2CV te werken en te helpen.

Mijn dag kon niet meer stuk. Eindelijk mijn eigen 2CV. Die avond meteen een brandstoftank leeggereden van blijdschap.

Helaas wel van korte duur, maar het verhaal stopt hier niet.

 

Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2017 05:26 PM
  [ # 45 ]

Super mooi geworden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook