4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
hoge kilometerstanden
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 september 2011 02:24 AM
  [ # 46 ]

Wat een ding zeg, die loadrunner. Lijkt me ook een aparte ervarig dat je binnen een jaar gewoon een motor oprijd door slijtage…

@ Mechuccio, je bent wel helemaal in de hemel he met dat leer Smile

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 september 2011 09:48 PM
  [ # 47 ]

Nou en of Very Happy dat leer is echt genieten!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 september 2011 11:14 PM
  [ # 48 ]

das mooi geniet ervan want hoe meer ik zie hoe mooi het eigenlijk is hoe meer ik achter mijn oren ging krabben bij je foto’s Smile

Tis prima zo joh, jij bent er gelukkig mee, je hebt je geld in je zak kunnen houden, je dochter word op lederen zetels getransporteerd en ik heb weer ruimte in de box.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 29 september 2011 11:21 PM
  [ # 49 ]

Is ook, dochtertje is er ook happy mee Very Happy ach en lampen, sloten en computers, het is geen spannend spul maar als je het nodig hebt en niet voorradig kan het ook ineens gemeen duur zijn. Heb je trouwens al geexperimenteerd met dat kastje voor de rf klapsleutel?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 05 november 2011 02:51 PM
  [ # 50 ]

Gistermiddag kilometerstand 444444 gepasseerd met mijn Turbo D automaat uit 1998 cheese
Met als komende tussenstap de 450000 km grens nu op weg naar het half miljoen!

Groetjes,
Wijnand

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 29 november 2011 10:17 PM
  [ # 51 ]

Niet spectaculair in vergelijk met sommige anderen maar vanmorgen tijdens het licht worden de 300000 km grens gepasseerd waarvan de laatste helft op gas is afgelegd. Hoop dat ze het nog een beetje volhoudt maar kijk nu tegen een olielekkage aan en kan niet zien waar het vandaan komt. Zit tussen blok en bak en dacht eerst versnellingsbakolie maar dat geloof ik toch niet. Ellendige olie blijft ook zo mooi schoon in een lpg auto dus het leek bakolie, maar bak zit nog hardstikke vol.Ik vraag een brug aan de Sint, maakt het werken en kijken een stuk fijner….

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 november 2011 11:38 PM
  [ # 52 ]

Reken maar op een krukaskeerring. Mooie klus

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 30 november 2011 09:14 PM
  [ # 53 ]

Krukaskeerring, ik ben er ook bang voor. Lekker met de winter voor deur. Wordt toch uitbesteden ben ik bang en dan ook meteen nieuwe koppeling en drukgroep, zitten er tenslotte ook al 3 ton in…Wat mag zoiets kosten in een garage?

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 30 november 2011 11:44 PM
  [ # 54 ]

Verschil tussen bak- en motorolie is duidelijk te ruiken.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 december 2011 10:42 AM
  [ # 55 ]

In beide gevallen mooie klus. Bij een handgeschakelde bak is het dacht ik mogelijk om de afdichting ter plaatse te wisselen. Anders moet de motor eruit.

Met enig onderhandelen vind je wellicht iemand die dat voor € 800 wil doen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 21 december 2011 07:21 PM
  [ # 56 ]

Ben er nog steeds niet uit wat er lekt. Versnellingsbakolie ruikt als ie schoon is nog wel redelijk na een aantal jaren stinkt het als verbrande kattenpis. Mijn bakolie is supervers, had pas al de aandrijfassen en dito keerringen vervangen. Ging er dus van uit dat er een keerring niet goed in zou zitten of dat deze bij de montage bescahdigd zou zijn. Lijkt toch niet het geval. Gekke is dat de lekkage af en toe lijkt op te treden… Houd nu maar het motorolie-peil in de gaten… Als dat sterker daalt dan anders zal het toch geen bakolie zijn….Blok verbruikt overigens nauwelijks olie en dat na 300000 km. Niet slecht zou ik zeggen….Kleur van de gelekte olie is ook geen indicatie: LPG blok houdt de olie net zo schoon als toen het er in ging….Komt tijd, komt raad (en kosten ben ik bang)

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 22 december 2011 09:19 AM
  [ # 57 ]

Ik had ook een lekkende krukaskeerring. Tenminste dat dacht ik omdat het een mooi oliespoor in het verlengde van het vliegwiel leek. Maar toen we begonnen was het vliegwiel droog en bleek het slechts een lekkende carterpanpakking te zijn.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 december 2011 09:48 AM
  [ # 58 ]

Zitten we nu niet dit topic een beetje te ‘vervuilen’? huh

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook