202 van de 204
« Eerste  < Vorige 200 201 202 203 204 Volgende > 
   
Restauratie Prestige laagdaks, bumper werk en rubber
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6864
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 22 april 2020 10:06 AM
  [ # 3016 ]

In de hoogste stand is er geen vering, de bollen doen niet mee, het ding staat uitsluitend hoog op de olie. Met minimale interne lekkages blijft dat lang goed gaan. In jouw auto zijn de bollen defect, dus ook in de rijstand staat het ding alleen op hydraulische kolommen en niet op gasdruk?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9038
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 22 april 2020 11:21 AM
  [ # 3017 ]

Gasdruk heeft geen invloed op lang hoog staan.
Anders zou de gasdruk bij iedere keer als ze inzakt afnemen .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6864
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 22 april 2020 12:50 PM
  [ # 3018 ]

Toch blijft een CX (en een DS) in de hoogste stand meestal langer op hoogte dan in de rijstand. huh

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2020 01:05 PM
  [ # 3019 ]

Dat is te verklaren.
Omdat de plunjer in de hoogteregelaar dan in een stand staat waarbij er minder interne lekkage is.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 22 april 2020 02:05 PM
  [ # 3020 ]

Idem in de veercilinders.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9038
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 22 april 2020 02:07 PM
  [ # 3021 ]

Dus maw is/zijn de hoogte regelaars en viercilinders goed gereviceerd…

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1082
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 22 april 2020 02:35 PM
  [ # 3022 ]

Wat is het probleem dan?  ohh

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 22 april 2020 02:38 PM
  [ # 3023 ]

Volgens mij is dat er juist niet!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
cxj
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1082
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 22 april 2020 02:56 PM
  [ # 3024 ]

volgens mij is de situatie zoals iedereen hem graag zou hebben. Alleen Frank niet.Laughing

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 23 april 2020 08:01 PM
  [ # 3025 ]
cxj schreef:

volgens mij is de situatie zoals iedereen hem graag zou hebben. Alleen Frank niet.Laughing

ha ha, die van mij zakt al met zijn kont als ik de sleutel omdraai(lees motor uit zetten).

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 april 2020 08:54 PM
  [ # 3026 ]

Als de Cx’en nieuw waren bleven die inderdaad heel lang op hun rijstand staan .

dus prima gereviseerde componeneten .

CX veercilinders zakken al veel minder dan hun DS voorgangers , daarom werden die vaak op een SM gezet .


Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2020 09:10 PM
  [ # 3027 ]
stienstra schreef:

die van mij zakt al met zijn kont als ik de sleutel omdraai(lees motor uit zetten).

Remservo inwendig lek.

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 23 april 2020 10:05 PM
  [ # 3028 ]

schijnt lang goed te blijven gaan, alles werkt prima dankzij de sterke pomp.
Misschien laat ik het nog wel een keer maken, maar z’on ding schijnt best duur te zijn nieuw?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9038
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 23 april 2020 10:23 PM
  [ # 3029 ]

Da valt wel mee

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 april 2020 11:21 PM
  [ # 3030 ]

ik denk dat die bollen misschien wel niet eens zo heel slecht zijn hoor.
en dan in combinatie met heel weinig interne lekkage kan het lang aan denk ik.

omdat iedereen half of helemaal gaar spul in zn cx heeft zitten is dat de norm geworden.
Misschien zijn cx-en ooit wel gewoon goed geweest en heb jij het beter dan nieuw nu.

Ik snap het als je het niet gelooft maar ik kom binnenkort kijken:lol:

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
202 van de 204
« Eerste  < Vorige 200 201 202 203 204 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook