2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Cruise control
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 april 2011 06:31 PM
  [ # 16 ]

Of je volgt gewoon de bedrading van het remcommando naar boven en pakt daar je signaal…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 april 2011 06:31 PM
  [ # 17 ]

Een break heeft altijd een rempaddestoel natuurlijk. Smile

Citroen!

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 19 april 2011 03:43 AM
  [ # 18 ]

als de onderdruk het sterkst is ( stationaire loop) zal de carburatuer via een apart kanaal en sproeier de motor van lucht en brandstof voorzien. Dan heeft de venturie geen functie. Die gaat pas weer werken als de gasklep open gaat en de motor in draaisnelheid toeneemt. De onderdruk is op dat moment afhankelijk van het toerental en stand gasklep.

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 19 april 2011 08:39 AM
  [ # 19 ]

Gelukt!
Dat is inderdaad een ongelukkige plek, Gisterenavond met mijn rechternier op de gordel beugel tussen de stoelen mijn duim ontveld toen ik de plaat onder de paddestoel los wilde halen, maar het is gelukt. Het valt me op dat het redelijk nat is van de LHM hiero. Het lijkt van het montageblokje aan de zijkant te komen, maar de drie bouten zitten netjes vast. Het kan niet meer dan wat zweten zijn want mijn LHM niveau blijft gewoon netjes. Vanavond draadjes aansluiten en alles weer terugbouwen.
Bedankt!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 april 2011 11:29 AM
  [ # 20 ]

daartussen zitten rubbertjes. Die kan je vervangen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 19 april 2011 07:58 PM
  [ # 21 ]

Gefeliciteerd dat het gelukt is.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 20 april 2011 09:54 AM
  [ # 22 ]

Mooi dat het gelukt is maar…:

Wink

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 april 2011 03:52 PM
  [ # 23 ]

Hahaha,

Ja zal morgenavond wat fotootjes maken en plaatsen. Ben erg benieuwd naar de praktijktest; of ik wel genoeg vacuum krijg uit mijn carburateur. Heb hem op het dunne slangetje aangesloten tussen de carb en het T-stuk tussen carterontluchting en luchtfilter. Als dat niet lukt zal ik kijken wat er gebeurt als ik het luchtfilter de carteronderdruk laat opzuigen en de carburateur alleen maar aan de cruise control laat zuigen. Of zal de lichte onderdruk in het luchtfilter niet genoeg zijn om het carter te ontluchten?

Vanavond een feestje, morgen weer aan de slag…

Ik begin nu wel langzamerhand de DS te begrijpen, ook dankzij het forum. Mijn vorige autootje; een 12 pk engelse eend was toch oneindig veel eenvoudiger, en ook veel makkelijker om bij te komen. Maar dit is wel veel leuker! (en het rijdt ook wat sneller; !Filmpjes van mijn eend van Richards Bay naar Johannesburg en de DS van Stellenbosch naar Richards Bay

Volgende project wordt de stuurbekrachtiging; mijn drukregelaar slaat nu wel heel vaak aan. Citrotech is bezig met mijn rechtsgestuurde huis, Hopelijk heb ik het spul over een paar weken hier

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 april 2011 10:09 AM
  [ # 24 ]

De fotootjes;

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 21 april 2011 11:27 AM
  [ # 25 ]

Wat een prachtige 2cv!

Helaas werken je foto linkjes niet. Dus zelf even je photobucket ingedoken. Lijkt erop dat verwijzen niet is toegestaan.

Ben ook wel benieuwd hoe je hem bediend in de auto en of je ook een schakelaar bij de koppeling hebt gemaakt (en hoe).

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 april 2011 12:33 PM
  [ # 26 ]

Gek dat die foto’s het niet doen. Ik doe het toch echt volgens het boekje…

Dank voor het compliment van de eend; Die eend (we noemden hem Fred) heb ik verkocht. Het was wel een hele bijzondere; een engelse in exportuitvoering, er zijn er maar 120 van gebouwd en er rijden er nog maar een handvol van rond. Had hem gekocht in Durban voor 1000 euro Hij stond al 20 jaar stil. Heb hem helemaal gerestaureerd en erg veel plezier aan beleefd. Bijna dagelijks mee naar mijn werk en mijn klanten gereden, behalve als het regende. Helaas was hij te klein en te zwak (12 pk) om met het hele gezin op vakantie te gaan. Daarom heb ik nu de DS station (we noemen haar Coolcar; een woord); 8 x zo sterk, 3 x zo zwaar en 10 x zoveel bagage. Zoek op youtube naar 1955 slough 2cv en je vindt de filmpjes van de eend. Ook van de laatste rit; 620 km naar Johannesburg in 11 uur; de hele tijd volgas, heel wat bergen over met 20 km/u in z’n 2. Plaatselijke kinderen renden met de eend mee bergop.

Nog eens fotootjes proberen van het bedieningskastje; Zie dat photobucket alleen vanuit het hoofdalbum werkt, niet vanaf de sub-albums.




Je ziet ook mijn klokje dat ik met hulp van het binnenwerk van een klokje van 2,5 euro weer werkend heb gekregen. Moest wel een beetje smokkelen met de wijzerplaat.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 april 2011 01:15 PM
  [ # 27 ]
Stef Sep schreef:

Gek dat die foto’s het niet doen. Ik doe het toch echt volgens het boekje…

Vanwege de traagheid van photobucket wordt door het forum links daarnaartoe niet geaccepteerd. Als je mijnalbum.nl gebruikt voor je foto’s lukt het wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 mei 2011 03:16 PM
  [ # 28 ]

Hij werkt!
Filmpje;
DS met cruise control

Moest nog wel even vogelen met de slag van het armpje op de carburateur zodat de 2e trap niet inkomt.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 mei 2011 04:03 PM
  [ # 29 ]
Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook