1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
dagelijks starten ok, week stil staan, slaat niet aan.
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 14 maart 2011 02:05 PM

dagelijks starten ok, week stil staan, slaat niet aan.
start op benzine rijdt op lpg.
123 ignition, rotor verdelerkap, bougies en kabels onlangs vervangen.

kleppen stellen?

grtn Hendrik

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 maart 2011 02:08 PM
  [ # 1 ]

Is de accu goed? en zijn de contacten van de polen, kabelschoenen van en naar de startmotor etc goed?

Als je start met de koplampen ontstoken, gaan ze dan op het ritme van de startmotor ongeveer aan en uit, of verzwakken ze alleen een beetje?

Vaak is het een voor de hand liggend probleempje waarvan je als het is opgelost zegt: dat ik daar overheen heb gekeken.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 14 maart 2011 02:16 PM
  [ # 2 ]

accu is goed, kabels ook, lampen verzwakken een beetje.

het probleem vindt ik niet voor de hand liggen, als bij dagelijks rijden gewoon aanslaat en bij een week stilstaan niet…

Han S schreef:

Is de accu goed? en zijn de contacten van de polen, kabelschoenen van en naar de startmotor etc goed?

Als je start met de koplampen ontstoken, gaan ze dan op het ritme van de startmotor ongeveer aan en uit, of verzwakken ze alleen een beetje?

Vaak is het een voor de hand liggend probleempje waarvan je als het is opgelost zegt: dat ik daar overheen heb gekeken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 maart 2011 02:40 PM
  [ # 3 ]

In feite is het een redelijk simpel probleem hoor. Uitgaande van een gezonde accu heeft de motor twee dingen nodig om te starten: een goed brandstofmengsel en een goede vonk. Start hij niet of zeer moeizaam dan is er met een van deze twee zaken, of met beiden iets mis. Start zij wel op LPG? Heb je een goede krachtige blauwe vonk? Een zwak oranje/rood vonkje is niet genoeg.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 14 maart 2011 04:21 PM
  [ # 4 ]

Accu kan wel goed zijn maar als er ergens een lekstroom is heeft de accu alsnog te weinig power om lekker te starten…

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 14 maart 2011 07:45 PM
  [ # 5 ]

nog bougies gechecked en zijn droog… dus brandstof probleem, vlotterkamer vol, sproeier verstopt?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 maart 2011 08:57 PM
  [ # 6 ]

Benzinepomp vervangen?

Citroen!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 maart 2011 09:02 PM
  [ # 7 ]

Vlotterkamer droog misschien? De BMW van mijn vader vertoont exact hetzelfde euvel. Daar verdampt de benzine in de vlotterkamer (normaal) maar de pomp is wat lui zodat er niet snel genoeg nieuwe voorraad wordt aangevoerd. Kiep je een borrelglas benzine in de vlotterkamer en presto…

Edit: Wat DriverD zegt Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 maart 2011 09:08 PM
  [ # 8 ]

Flink doorstarten, met mijn Ami heb ik hetzelfde.
Het kan een hele poos duren (minuten), maar uiteindelijk slaat de motor aan.
Oorzaak heeft Derk hierboven al beschreven.

Jeroen

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 maart 2011 10:04 PM
  [ # 9 ]

Ik heb de slang van de benzinepomp naar de carburateur doorgesneden en er een zwevend filtertje tussen gezet. Je kunt gewoon zien of er benzine komt.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 maart 2011 10:05 PM
  [ # 10 ]
toniclight schreef:

Flink doorstarten, met mijn Ami heb ik hetzelfde.
Het kan een hele poos duren (minuten), maar uiteindelijk slaat de motor aan.
Oorzaak heeft Derk hierboven al beschreven.

Jeroen

Je weet dat een benzinepomp minder kosten met zich meebrengt dan een startmotor?

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 15 maart 2011 09:50 AM
  [ # 11 ]

vlotterkamer zat vol en de bougies waren droog, vanmiddag sproeiers checken.
iemand nog andere sugesties?
ik constateer liever eerst het probleem dan zomaar onderdelen vervangen, indien mogelijk natuurlijk.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 15 maart 2011 02:50 PM
  [ # 12 ]

vonk/ontsteking al gechecked? Draadje los aan bobine?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 15 maart 2011 04:18 PM
  [ # 13 ]

vonkt goed.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2011 04:29 PM
  [ # 14 ]

Je schrijft dat je op lpg rijd en op benzine start? En als je de auto nou eens op LPG weg zet en een paar dagen laat staan, start hem dan eens op LPG. Doet ie het wel, dan zit je probleem toch echt in het benzinecircuit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 maart 2011 08:34 PM
  [ # 15 ]

Het benzine slangetje van de pomp naar de carburateur ff loshalen en kijken over een plons uit komt.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook