




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Verse tectyl? Altijd wantrouwen…
Klinkt toch als een auto waar je veel laswerk aan gaat krijgen als je echt begint met demonteren.
Was het een 2100cc of een 2 liter?
Citroen!
























Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
hoe weet je nou dat hij 1 op 8/9 loopt ?
ik haal dat niet eens op benzine met mijn dsuper














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt als een rijdend konijnenhok met flink wat werk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je niet eens één op 8-9 haalt zou ik toch eens naar de afstelling kijken. Met stevig doorrijden over 800 km deed ik 1 op 10,4. Ik rij nooit minder dan 1 op 9 en dat is dan in de winter met korte stukken.
DriverD schreef:Verse tectyl? Altijd wantrouwen…
Klinkt toch als een auto waar je veel laswerk aan gaat krijgen als je echt begint met demonteren.
Was het een 2100cc of een 2 liter?
Op zich is het laswerk niet zon probleem. Een maat van me kan vanaf 0.8 dikte voor me lassen voor een zacht prijsje. Maar idd, je weet niet wat je nog meer tegenkomt als je de boel eraf trekt;)
We konden het typeplaatje niet vinden ops:
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Het was trouwens niet Classic-Jaap waar hij is geweest maar bij Citro-Classique in Borkulo.
De verkoper raadde mij aan om even met hun te bellen om wat dingen te informeren. Zei zeggen idd ook dat er wel wat laswerk aan zit maar dat de basis absoluut goed is. Waar de prijs dus ook weer op gebaseerd is.
Proud owner of a 71’ Citroen DS
lijkt me een eerlijke wagen. Niet te duur.
Laswerk in de loop van het jaar in stukjes doen, en veel rijden, in de zomerzon!
Dirk zegt doen!
.komma
Ik heb het volste vertrouwen in Citro Classique. Vraag eens om een prijsindicatie om alles op orde te krijgen en wat er zoal verwacht kan worden.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DS-lover schreef:Het was trouwens niet Classic-Jaap waar hij is geweest maar bij Citro-Classique in Borkulo.
Dat klinkt heel anders, ik ken ze als eerlijk. Als er iets mis is met een auto zullen het zeggen, als er wat aan gedaan moet worden ook.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat wees ook wel uit toen ik ze belde. Prima auto en een goede basis. Er zit wel wat laswerk aan maar technisch erg goed. Is trouwens de laatste APK zonder op of aanmerkingen doorgekomen.
Proud owner of a 71’ Citroen DS





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Blijft de vraag naar de motor: 2000 of 2100 cc. Als het typeplaatje op de motor ontbreekt weet ik genoeg….
Geeft op zich niets, maar het is wel dubieus om dan met “2100-motor” te adverteren.
Citroen!
Waarom zou men liever een 2100 willen dan de 2000?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl














































Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat een 2100 veel meer power heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK. Maar maakt dat het rijden met 20 een drama? Er rijden er immers nog genoeg rond. Over de 19 nog maar niet te spreken.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het scheelt 15 pk (DIN) en 16 Nm (DIN). Een 2 liter blok is minder dan 2 liter, terwijl een 2,1 liter blok meer is dan 2,1 bijna 2,2 zelfs. Het verschil is dus groter dan je zou denken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.