Raadsel van de dag
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

Gepost: 20 maart 2011 03:46 PM

Hoi iedereen.

Ik ben bezig met het hermonteren van het complete binnenwerk van mijn deuren aan mijn ID19P 1964.
Nu is het algemeen bekend dat het een “leuk"klusje is maar het gaat me goed af.
Tot het moment waar ik nu ben beland.
De ruiten in de achterdeuren moeten op de mechanismen aangesloten worden maar dat doe ik niet goed denk ik. Het meest vreemde is dat ik echt niet zie wat ik fout doe. Mijn raam mechanismen zijn alle 4 identiek dus die kan ik niet verwisseld hebben. Mijn achterramen gaan maar half open op de manier zoals ik ze op de mechanismen aan zou kunnen sluiten. ALs je hem dan naar boven draait draai je het raam eruit. Op de tekeningen van mijn handboek lijkt het erop dat de twee armpjes waaraan het raam met borgpennen vast zit naar beneden moeten wijzen. Dat zou beter uitkomen maar als ik dat doe zit er ronde beugel van het mechanisme in de weg. Als deze beugel open zou zijn zou het raam erin vallen en zou hij perfect zitten. Ik kan me niet meer herinneren hoe het 4 jaar geleden zat en hoe het werkt maar het lijkt erop dat het niet anders kan dan half open. Ik kan er op internet helemaal niets van vinden, het lijkt of nog nooit iemand met deze vraag heeft gezeten.

Vraag van de dag: Wat doe ik fout en hoe hoort het?

Profiel  

Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 20 maart 2011 04:06 PM
  [ # 1 ]

Serge

De 4 raammechanisme zijn niet identiek. 2 voor rechts 2 voor links. De door jou bedoelde beugel moet het raam klemmen op het glas d.m.v. een viltring. Dan de armpjes vastzetten.

Groetjes
Martin

Profiel  

serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

Gepost: 21 maart 2011 12:33 PM
  [ # 2 ]

Hoi Martin.

Je hebt gelijuk qua links en rechts, ik had dat verschil niet beschreven omdat het wel erg voor de hand liggend is… haha
Ik zie de vilt ring op (of liever gezegd tussen) deze beugel maar daar zit een split pen of klink nagel door ZO LIJKT HET.
Nu ik, na jouw antwoord, naar dat detail heb gekeken zie ik dat deze beugel helemaal niet vast zit met een pen of klinknagel maar rdat dit ijzertje er slechts zit om het raam beter tegen het vilt te klemmen.
Ook op de armen zag ik 2 viltjes zitten dus daar werdt ik eerst door misleidt…. Leuke autos he..?!
In iedre geval bedankt voor de hulp want soms kom je er dus niet meer uit na al die jaren. Ik kan me voorstellen dat ik er jaren geleden geen foto van heb gemaakt omdat het er heel voor de hand ligggend uitzag…....

Bedankt

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook