4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
USB in combinatie Myway navigatiesysteem
vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 17 april 2011 01:25 AM
  [ # 46 ]

De manier om het geregeld te krijgen is denk ik zoveel mogelijk mensen het aan Citroen laten vragen. Er komen van tijd tot tijd nog wel updates voor MyWay uit. De actuele versie is 29.01. Mijn dealer kon, ook na informatie inwinnen bij Citroen Nederland, niets zeggen over nog te verschijnen updates. Dat vind ik vreemd, want ik heb toch de indruk dat zij mij het product geleverd hebben..
Een van de laatste updates maakte het onmogelijk om gekopieerde kaarten te gebruiken. Ik zou het op prijs stellen als ze ook dachten aan de functionaliteit voor de gebruikers, in plaats van alleen aan hun eigen belang.
Maar ik ben niet optimistisch. MyWay is namelijk een Harman Becker product. En nieuwe modellen, zoals de C4 al, hebben tegenwoordig eMyWay. Laat je niet misleiden door de naam, het nieuwe systeem is van Magneti Marelli, en is dus een compleet ander product. Met hires scherm, 3D view, bluetooth streaming, etcetera. Helaas is het dus niet in de DS3 te zetten..

MyWay is een inmiddels afgestorven product dat Citroen toch nog in bepaalde modellen van dit jaar inbouwt. Voor budgetmodellen begrijp ik dat, niet voor de DS3. Tenminste niet als je pretendeert dat de DS3 in het premium segment valt.
Dat daargelaten vind ik het systeem heel redelijk werken, alleen zou ik graag een beetje recente kaarten bij mijn nieuwe auto krijgen, en niet gedwongen worden nog jaren met kabeltjes te werken als ik mijn eigen muziek wil luisteren.

Dus: op de barricades, en schrijf Citroen!  Horse   gun very angry arrow poke sword guns bleh Smile

(op de site van Citroen wordt geen mailadres van de klantenservice vermeld)
Citroen Nederland BV
Antwoordnummer 548
1400 VB Bussum

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 17 april 2011 01:43 AM
  [ # 47 ]

Even off topic, maar is het geen mogelijkheid om te wachten tot iemand een gemodificeerde eMyWay ROM (desnoods in WWE) beschikbaar stelt, deze op de root van de SD-kaart te zetten en vervolgens te flashen in de DS3? Wellicht dat op deze manier nog de functionaliteit van Bluetooth streaming in de DS3 mogelijk wordt. Wink

Profiel  
 
vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 17 april 2011 02:14 AM
  [ # 48 ]
Nitro+ schreef:

Even off topic, maar is het geen mogelijkheid om te wachten tot iemand een gemodificeerde eMyWay ROM (desnoods in WWE) beschikbaar stelt, deze op de root van de SD-kaart te zetten en vervolgens te flashen in de DS3? Wellicht dat op deze manier nog de functionaliteit van Bluetooth streaming in de DS3 mogelijk wordt. Wink

eMyWay en MyWay zijn van verschillende fabrikanten en hebben daarnaast verschillende hardware. eMyWay overzetten in een MyWay systeem zal helaas niet gaan.

Profiel  
 
Icemanakaice
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 02-03-2011

Gepost: 17 april 2011 10:15 AM
  [ # 49 ]

Ik heb inderdaad ook bewust geen my way gekozen omdat deze bij levering al twee jaar oud is…
Ik gebruik de tom tom op de iphone 4, altijd up to date en nooit verassingen!
Muziek streamen. Via bluetooth werk perfect mey het pack radio echter is de geluidskwaliteit van een usb stick met mp3 rechtstreeks wel veel beter… Bluetooth heeft te horen aan de geluidskwaliteit toch een gering data overdracht.

Profiel  
 
vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 17 april 2011 11:30 AM
  [ # 50 ]

Dat van die kaarten, daar kwam ik pas kort voor de aflevering achter..
Het niet kunnen streamen via bluetooth wist ik wel al kort na bestelling, maar ik ging ervan uit dat er een update voor zou komen. Nu verwacht ik dat bijna niet meer, anders was die update er inmiddels al wel gekomen.
Ik heb toch voor MyWay gekozen omdat de interface van de boordcomputer, radio en parkeersensoren en zo er veel mooier uitzien op het grote kleurenscherm. En ik had toch al het HiFi-pack en het bluetooth-pack gekozen, en de meerprijs van MyWay was toen nog maar iets van 300 euro. Dat vond ik het wel waard.

Maar ik begrijp nu dat de kwaliteit van muziek via bluetooth te wensen over laat. Jammer dat met MyWay ook de USB-poort vervalt!
Ik heb contact gehad met een technische man van Citroen, en hij gaat binnenkort zelf nog eens proberen of hij toch niet een USB-box op MyWay kan aansluiten. Die USB-box krijgt namelijk ook van tijd tot tijd een software update. Dit zou dan de beste optie worden.

Mijn iPhone ga ik via een Brodit proclip rechts van de radio monteren. Dat zal dan weer mijn navigatiesysteem worden, met recente kaarten en HD traffic.
Ondertussen is het wel handig dat via MyWay de waarschuwingen voor flitspalen altijd aanstaan, ook zonder route. Niet dat ik nou zo hard rijd, maar een boete voor een paar kilometer te hard is soms zo binnen.

De clips die ik overweeg zijn:
Kuda clip en
Brodit proclip

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 17 april 2011 03:30 PM
  [ # 51 ]

Wellicht ten overvloede, maar nog even ter herinnering: er is een centraal topic voor MyWay.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 april 2011 03:53 PM
  [ # 52 ]
vvhds3 schreef:

...

De clips die ik overweeg zijn:
Kuda clip en
Brodit proclip

Die Kuda kun je hier voor een tientje minder kopen.

Profiel  
 
vvhds3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 19-02-2011

Gepost: 17 april 2011 10:12 PM
  [ # 53 ]
Poekoek schreef:
vvhds3 schreef:

...

De clips die ik overweeg zijn:
Kuda clip en
Brodit proclip

Die Kuda kun je hier voor een tientje minder kopen.

Dank je Poekoek, ik heb de bestelling inmiddels gedaan!

(CestLaVie, ik weet dat er een centraal topic is, ik plaats mijn reactie nu voor het laatst hier, omdat de mededeling dat ik iets besteld heb niet zo interessant is voor het centrale topic…)

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 mei 2011 08:44 AM
  [ # 54 ]
CestLaVie schreef:

Gisteren kreeg ik de adapter en het kabeltje binnen. Plaatjes zeggen misschien meer dan tekst:

Met 12V adapter en kabeltje:

De iPhone had ik nodig om de foto te maken, daarom zie je die niet in het vakje onder de armsteun liggen. De iPhone is trouwens net te groot en past alleen schuin in dat vakje en steekt een beetje uit. Met de armsteun omlaag kun je er niet bij, bedienen tijdens het rijden kun je vergeten. De dradenboel en de schuin uitstekende iPhone liggen onder de armsteun netjes uit het zicht.

Geluidskwaliteit via AUX is prima en de iPhone laadt op tijdens het afspelen.

Toch denk ik niet dat ik deze constructie vaak ga gebruiken.
Telefoon tevoorschijn halen en aankoppelen is me teveel gedoe, ik ben steeds bang dat ik m’n telefoon bij het uitstappen ga vergeten en het verplicht nummers moeten luisteren omdat je niet kunt skippen stoort me enorm.

Voor lange ritten kan het wel een uitkomst zijn omdat op de iPhone nou eenmaal veel meer nummers staan dan ik zin heb om ooit op CD’s te branden.

Nog 1 vraagje over dit kabeltje; aangezien je op deze manier de iPhone continue aan het opladen bent, wordt de accu hier merkbaar slechter van? Ik heb sinds kort ook een iPhone en vind dit kabeltje in principe ideaal. Zelf zit ik te denken om een subtiel sleufje onderin de middenarmsteun te maken waar de dock-connector precies doorheen past, de iPhone kan dan mooi in de middenarmsteun liggen op een anti-slip matje.

En werkt de AUX-aansluiting wel gewoon als je de 12v stekker los koppelt? Dan is het probleem van een slechter wordende accu meteen geen issue meer.

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 27 mei 2011 09:03 AM
  [ # 55 ]

Geen idee of de accu er slechter van wordt, waaraan zou je dat merken?

En ja, het AUX gedeelte van het kabeltje werkt onafhankelijk van het 12V gedeelte. Dus je kunt je telefoon opladen zonder AUX te gebruiken, of andersom je AUX gebruiken zonder op te laden.

Overigens ligt het kabeltje en de lader ongebruikt in het dashboardkastje, het is mij teveel gedoe en de dradenboel stoort me. Ik wacht wel tot de MyWay software update eind dit jaar en brand CD’s tot die tijd.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 mei 2011 10:22 AM
  [ # 56 ]

Dat de accu steeds sneller leeg gaat, dat bedoel ik met dat de accu slechter wordt.

Heb er net ook 1 gekocht, lijkt me ideaal deze oplossing Smile

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 28 mei 2011 06:06 PM
  [ # 57 ]

Hallo Mensen met een My-Way stuur een email naar Citroen en geef aan dat we eisen dat er een recente update moet komen voor de NAVIGATIE ik heb het al gedaan en als iedereen het doet dan komt het misschien toch nog goed

Profiel  
 
eendmans
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Gepost: 30 mei 2011 10:36 PM
  [ # 58 ]
kappies schreef:

Hallo Mensen met een My-Way stuur een email naar Citroen en geef aan dat we eisen dat er een recente update moet komen voor de NAVIGATIE ik heb het al gedaan en als iedereen het doet dan komt het misschien toch nog goed

Nou nou, dat maak ik zelf nog wel uit hoor!  tongue wink

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Profiel  
 
eendmans
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Gepost: 30 mei 2011 10:42 PM
  [ # 59 ]
vvhds3 schreef:

Maar ik begrijp nu dat de kwaliteit van muziek via bluetooth te wensen over laat. Jammer dat met MyWay ook de USB-poort vervalt!
Ik heb contact gehad met een technische man van Citroen, en hij gaat binnenkort zelf nog eens proberen of hij toch niet een USB-box op MyWay kan aansluiten. Die USB-box krijgt namelijk ook van tijd tot tijd een software update. Dit zou dan de beste optie worden.

Ik weet niet wat voor een “technische man"je dan gesproken hebt bij Citroën maar het is al bijna een jaar mogelijk een accessoire USB-box aan te sluiten op een MyWay. Dit heb ik bij mijn eigen DS3 ook gedaan en werkt gewoon. Het nadeel is dat ook hier een flink bedrag voor neergelegd moet worden en dat de functionaliteit zwaar tegen valt. Ik heb nu wel 3 extra aansluitingen op mijn MyWay, een AUX, een I-Pod en een USB. Omdat ik zelf alleen een USB-stick gebruik die vol met muziek staat bevalt dit mij prima. Voor mensen met een I-pod/I-phone zou ik het afraden omdat het dat extra geld niet waard is en bijvoorbeeld stuurwielbediening slechts gedeeltelijk mogelijk is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 30 mei 2011 10:54 PM
  [ # 60 ]
eendmans schreef:
kappies schreef:

Hallo Mensen met een My-Way stuur een email naar Citroen en geef aan dat we eisen dat er een recente update moet komen voor de NAVIGATIE ik heb het al gedaan en als iedereen het doet dan komt het misschien toch nog goed

Nou nou, dat maak ik zelf nog wel uit hoor!  tongue wink

Nou het hoeft niet hoor,  maar oude kaarten leveren op een nieuwe auto en dan in oktober een update op de markt brengen waar je €149 moet betalen, ik weet niet hoe het bij u ligt maar ik heb geen leggende gelden hoor.
En het is in de wet geregeld dat als er een ” ondeugd ” product geleverd is je ook rechten heb en dat slaat dan op de kaarten en niet op het apperaat want daar ben ik zeer tevreden over evenals de DS3

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook