Gebruikerservaringen ES9J4 en NGK bougies
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 05 april 2011 09:32 PM

Op zoek naar nieuwe bougies voor mijn ES9J4 kwam ik onderstaande 605 forum topic tegen:

http://peugeotserie6.forumeurs.fr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=56553

Wie heeft (goede) ervaringen met NGK bougies voor dit type V6?

Het gaat dan voornamelijk om de BKR6EK, BKR6EIX (platinum) en BKR6EQUP varianten.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 april 2011 12:56 PM
  [ # 1 ]

Geen ervaring, maar wel benieuwd. Ik heb nu de orginele dealer platinum kaarsjes er 40d km in zitten en zijn binnenkort wel aan vervanging toe.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7061
Geregistreerd: 08-08-2004

- C5 Difference 2.0i 16v Break LPG3
- CX reflex ie break turbo 2
Gepost: 08 april 2011 01:44 PM
  [ # 2 ]

Ik heb in ieder geval slechte ervaringen met eyquem F54…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 14 juni 2011 11:17 PM
  [ # 3 ]

Sinds vandaag zitten er BKR6EK’s in, en het verschil is echt merkbaar, motor loopt een stuk rustiger en reageert beter op het gaspedaal.
Deze zelfde kaarsjes zijn ook zeer geschikt voor TCT motoren (minder bokken = TCT kwaal)
en ook mijn CX22TRS vonkt nu met NGK BP6EFS wat resulteert in minder pingelen van de hoge
compressie motor. Ik kan het dus van harte aanbevelen.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 juni 2011 02:09 PM
  [ # 4 ]

Komt dat niet gewoon omdat het nieuwe kaarsjes zijn? Hoe lang zaten je oude bougies er in?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
musketierz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 24-12-2006

Gepost: 26 december 2019 02:15 PM
  [ # 5 ]
Sjaak81 schreef:

Sinds vandaag zitten er BKR6EK’s in, en het verschil is echt merkbaar, motor loopt een stuk rustiger en reageert beter op het gaspedaal.
Deze zelfde kaarsjes zijn ook zeer geschikt voor TCT motoren (minder bokken = TCT kwaal)
en ook mijn CX22TRS vonkt nu met NGK BP6EFS wat resulteert in minder pingelen van de hoge
compressie motor. Ik kan het dus van harte aanbevelen.

Dag Sjaak81,

Ik was op zoek naar bougies voor mijn Xm V6 met Es9j4 motor en reageer toch op een oude post van je.
Je gaf aan goede ervaringen te hebben met de NGK BKR6EK bougies. Gebruik je deze nog steeds? Wat zijn/waren je ervaringen?
Misschien zijn er ook andere V6 rijders die hun ervaringen met bougies willen delen.

 

—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook