accu defect !
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 12 april 2011 10:32 AM

zag nergens een topic waar ik deze ervaring in kwijt kon dus maak ff een nieuwe aan zodat degene die onderstaande eens mee maakt niet zo zal schrikken als mij.

gisterenochtend de C4 gestart,de moter sloeg zoals gewoonlijk direct aan en een ritje van 30 km gemaakt naar mijn coach.
na een sessie van 1,5 uur weer in de C4 gestapt om richting werk te gaan.
draaide de sleutel een stand om en de displays gingen aan en gaven alle normale info
echter bij het door draaien van de sleutel om te starten hoorde ik alleen nog maar klik en vielen de displays weg.
opeens hoorde ik alleen maar klikkende geluiden om me heen links ,rechts en van achteruit, knipperlichten aanwijzers op het stuurdisplay begonnen onregelmatig te knipperen,displays aan en uit, wtf is hier aan de hand was mijn eerste reactie!!!
na nog een paar maal proberen en steeds boven vermelde zich voor deed uiteindelijk de anwb gebeld en deze waren binnen een half uur ter plekke.
na uitleg wat er loos was gingen ze gelijk de accu testen, er waren afwijkende spanningsmetingen, dan 12 volt en dan weer minder, vonden ze vreemd.
dat verklaarde volgens hun ook dat de moter niet aansloeg en de electronica zo raar deed, zelfs als de sleutel uit het contact was.
ze hebben hem gestart met behulp van een overstart station en kreeg de raad mee om er naar te laten kijken.
dus direct naar de garage gereden en daar aangekomen ( was weer 30 km rijden ) de auto uitgezet en weer proberen te starten maar hij deed weer niets meer.
de garage heeft alles doorgemeten en het vreemde was dat de in de accu ingebouwde glaasjes met kleurcode op de cellen gewoon groen aangaven ( groen =oke, zwart=defect )
hij pakte een ander meetapparaat erbij en deze gaf aan dat de accu ‘dood” was, weer andere apparatuur erop en accu was weer oke, maar er was niet meer mee te starten.
uiteindelijk een nieuwe accu erin gezet,de garage adviseerde me om een speciale accu van bosch voor hoge permanente stroom groter dan 25 mAH erin te zetten.
kosten met diagnose vast stellen 159 euro, maar ik ben al blij dat het niets anders was.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 april 2011 09:46 PM
  [ # 1 ]

Dat het glaasje van je accu nog groen is wil zeggen dat de spanning misschien nog wel 12v bedraagd maar dat is geen garantie dat de accu nog goed is.
Test hem maar eens op vermogen dan kun je zien in welke staat de accu is.
Bosch zijn dure maar ook zeer goede accu’s. Hoop dat je voorlopig van je probleem af bent!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 12 april 2011 10:27 PM
  [ # 2 ]

Ik heb al tientallen kapotte accu’s vervangen ,

en allemaal gaven die nog groen aan in het kijkglaasje cool cheese

walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 14 april 2011 12:54 PM
  [ # 3 ]

Dat bedoel ik!
Groen glaasje zegt niets, meest ‘betrouwbare’ vind ikzelf nog altijd de zuurweger maar aangezien veel accu’s onderhoudsvrij zijn kun je deze jammer genoeg niet altijd meer gebruiken

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 10 mei 2011 08:46 PM
  [ # 4 ]

Na 6,5 jaar heeft de accu in mijn C4 het ook begeven. Het was bijna precies zoals de TS het beschrijft. Alleen was bij mij zelfs met starthulp de motor niet aan de praat te krijgen. De auto werd afgesleept naar mijn citroen dealer. De volgende dag was het antwoord dat de accu toch daadwerkelijk kapot was maar dat door één of andere beveiliging in de electronica, de motor zelfs met starthulp niet zou aan springen. Ach ja, eind goed al goed, zullen we maar zeggen… 6,5 jaar is toch best hoog bejaard voor een accu. (totale kosten voor het vervangen lagen overigens rond 140 euro)

Profiel  
 
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-11-2008

Gepost: 18 augustus 2011 09:00 PM
  [ # 5 ]

Vandaag (eigenlijk gisteren) ook aan de beurt Crying or Very sad

Afgelopen week wat gesleuteld aan de Coupe om de achterspoiler vast te zetten.
Hierna niet meer gereden, totdat vrouwtje gisteren belde dat de wagen vreemd deed. Symptomen bijna gelijk als die van de Topicstarter en na een hoop pogingen startte hij wel. Ik dacht eerst dat ik misschien kortsluiting had gemaakt met het terugdrukken van de tupperware in het kofferdeksel door de bedrading die daar ook loopt te beschadigen. ‘s Avonds alles weer los gehaald, maar bedrading zag er goed uit. Maar starten deed ie pas weer na vele pogingen. Vanmorgen de wagen langs de werkplaats gebracht. Startte weer uiterst moeizaam en dacht eerst dat dan misschien de startmotor kapot ging, maar het was dus ook de accu.

Heeft er 139.000 km. en ruim 6 jaar in gezeten, dus zijn dienst wel bewezen dacht ik zo. . . .
(Kosten ca. € 150,00)

Profiel  
 
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-11-2008

Gepost: 16 april 2014 07:56 AM
  [ # 6 ]

Hmm, vorige bericht van mij hierboven is van 2,5 jaar terug, maar gisteren de accu dus al weer vervangen.
Km. stand inmiddels 190.000 en een beetje.

Begon weer de verschijnselen te vertonen zoals beschreven in de startpost.
Had op zich meer verwacht van een BOSCH accu, zit nou ieder geval wat anders in. (Lion batteries)
Kijken hoe lang we er nu weer mee voort kunnen.

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 16 april 2014 12:14 PM
  [ # 7 ]

ook ik heb een Bosch accu erin laten zetten in 2011 .......hopelijk heb ik wat langer plezier ervan dan C4-ever !!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook