2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Traction 11B ‘53 - Kleine werkjes
Gepost: 20 april 2011 03:46 PM
  [ # 16 ]

Wat zijn je plannen met de trax eigenlijk, helemaal opzetten en koesteren, of technisch in orde maken en lekker snorren?

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 20 april 2011 05:39 PM
  [ # 17 ]

Dat zal moeilijk gaan voor het moment :p
De motor wil niet meer starten. Deze heeft vanmorgen gestart maar wil vannamiddag niet meer starten,
we zullen nieuwe bougies moeten kopen (zou een gewone handelaar deze bougies hebben?)

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 20 april 2011 06:51 PM
  [ # 18 ]

Wat zijn je plannen met de trax eigenlijk, helemaal opzetten en koesteren, of technisch in orde maken en lekker snorren?

Helemaal restauren: carrosserie in orde zetten, motor, onderstel, technisch in orde, nieuwe bekleding, ... .
M.a.w. van een oude versleten wagen, een oude mooie, goed rijdende, wagen maken :p


Maar dit zal natuurlijk een heel eindje in beslag nemen.
Nu is prior 1 de motor laten starten.
Bougies gekuist (1 & 2 kregen geen nafte, 3 & 4 wel nat). De vis-platinées geven nog contact.
De bougies zullen waarschijnelijk kapot zijn. We gaan morgen gaan shoppen dan Wink

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2011 10:59 PM
  [ # 19 ]

Dat is makkelijk te testen toch, bougies er uit, kabels er op en kijken of ze vonken bij het starten…

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 21 april 2011 10:02 PM
  [ # 20 ]

Dat is makkelijk te testen toch, bougies er uit, kabels er op en kijken of ze vonken bij het starten…

Tot daar de theorie Smile
Nieuwe bougies gekocht, afgesteld op 0.6 en geprobeerd, geen verandering.
Dus zal het waarschijnelijk de vis-platinées zijn of/en de delco.
Want we hebben stroom tot aan de delco, en erachter niet (geen stroom op toekomen bobinecabel).


Het motorplaatje geeft het volgende: 11580104 en 4MPVB78
Dus de motor zal van het bouwjaar 58 zijn?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 22 april 2011 12:00 AM
  [ # 21 ]

Nee, zo simpel is het niet. Ik heb wel ergens een lijstje met coderingen en jaartallen maar dat wordt even zoeken. Overigens is de laatste traction in 1957 verkocht dus een motor uit 1958 lijkt mij onwaarschijnlijk…..

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2011 09:32 AM
  [ # 22 ]

Of hij moet uit de allersimpelste ID-versie komen, maar dat is nog onwaarschijnlijker omdat die bijna niet verkocht zijn.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 22 april 2011 02:06 PM
  [ # 23 ]

Het 7 cijferige nummer behoort inderdaad bij een 11D motor. de 11 perfo had maar 6 cijfers. Het is gewoon een volgnummer.
4MPVB78 geeft aan dat het een 4 cilinder betreft met een boring van 78x100. Deze code is niet uniek.

Het jaartal is te herleiden uit een andere code die in het blok is gegoten. Bijvoorbeeld 25 3C wil zeggen dat het blok op 25 maart in 1953 is gemaakt. De letter C geeft namelijk het jaartal aan, in dit geval 1953. De lettercode is gestart in 1951 dus A = 1951 en G = 1957. De rest kun je zelf invullen.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 22 april 2011 09:10 PM
  [ # 24 ]
traks schreef:

Het 7 cijferige nummer behoort inderdaad bij een 11D motor. de 11 perfo had maar 6 cijfers. Het is gewoon een volgnummer.
4MPVB78 geeft aan dat het een 4 cilinder betreft met een boring van 78x100. Deze code is niet uniek.

Het jaartal is te herleiden uit een andere code die in het blok is gegoten. Bijvoorbeeld 25 3C wil zeggen dat het blok op 25 maart in 1953 is gemaakt. De letter C geeft namelijk het jaartal aan, in dit geval 1953. De lettercode is gestart in 1951 dus A = 1951 en G = 1957. De rest kun je zelf invullen.

En van welk bouwjaar is de motor dan?
De enige letter die ik vind is B = 52 ?

En nog een vraag (mss een domme vraag): hoe start je een traction van achter het stuur? Of kan dit niet?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 22 april 2011 09:44 PM
  [ # 25 ]

Het nummer staat op het blok meestal vlak bij het motornummer plaatje.

Rechts op het dashboard (naast de asbak) hoort een knop te zitten met de letter D. Deze is met een kabel verbonden met de startmotor en door aan de knop te trekken start je de motor.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 22 april 2011 09:50 PM
  [ # 26 ]
traks schreef:

Het nummer staat op het blok meestal vlak bij het motornummer plaatje.

Rechts op het dashboard (naast de asbak) hoort een knop te zitten met de letter D. Deze is met een kabel verbonden met de startmotor en door aan de knop te trekken start je de motor.

De kabel voor de choke heb ik (S).
Daaronder op de lege plaats zal de startkabel gezeten hebben waarschijnelijk?:)

Afbeelding Bijlagen
HPIM1391.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 22 april 2011 09:59 PM
  [ # 27 ]

Klopt, daar hoort deze te zitten.
Links van de asbak zit de knop voor de binnenverlichting (P) en de ruitenwissers (EG)
Aan de snelheidsmeter zit nog een klein draaiknopje waarmee je in principe de licht’sterkte’ van de dashboardverlichting kunt regelen maar dat is vaak kapot.
Ik raad je aan om wat boeken te kopen waaronder een werkplaatshandboek. Daarin staat alle info betreffende sleutelen aan de techniek.

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2011 10:11 PM
  [ # 28 ]

Misschien moet je even een foto maken van de startmotor, dan kunnen we zien of deze nog kabelbediend is, of dat er misschien een elektrisch bediening op gebeund is.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 24 april 2011 04:57 PM
  [ # 29 ]

Foto’s zullen even achterwege blijven, mijn kaartlezertje is zoek red face

Vandaag en gisteren de auto gestript. Al het hout rond de deuren heeft zijn beste tijd gehad.
Alles gaat eruit. Maar wat zouden we er terug indoen?

Deuren eraf, koffer eraf, alle sierlijsten, het gehemeltje eraf, ...
Kortom veel werk, morgen doen we voort met strippen Smile

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 april 2011 05:01 PM
  [ # 30 ]

Hout??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook