Mijn eerste Citroën!
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 april 2011 06:09 PM

Dag allemaal, ik ben Iwan, ondernemer in webdesign en marketing en ik heb mijn eerste Citroën gekocht. Ik had nooit gedacht ooit nog eens vrijwillig een Citroën dealer binnen te lopen maar het is toch gebeurd.

Na vele Fords, een Audi en mij huidige auto, een Ford Focus ST (met heerlijke 2.5 turbo blok van Volvo) ben ik toch eens gaan kijken naar iets nieuws. Alfa Guilietta, de nieuwe Focus (wat hebben ze daar een gedrocht van gemaakt) en de Peugeot RCZ, ze stonden allen op mijn lijstje. Totdat ik op een zondag een autoshow in Alkmaar bezocht, bij o.a. de Peugeot en Citroën dealer. En toen gebeurde het…een knalrode DS3 met wit dak en witte velgen begon de verleidingdans. Ik was om! Nog geen meter in gereden, maar ik was om! De Peugeot dealer heb ik niet eens meer bezocht om een RCZ deal te sluiten Wink

Maandag direct terug naar de Citroen dealer en een proefrit maken. Wow…da’s lekker rijden.

Natuurlijk een inruilofferte gevraagd, en een DS3 full options uitgezocht. Na een paar dagen nadenken nogmaals een proefrit gedaan, aangezien ik mezelf niet geloofde dat ik een Citroën wilde. Kogel door de kerk…hebbuh!

Goed, welke kleur ik wenste? vroeg de verkoper. Tja, dat wordt lastig. Thuis direct de boekjes bekeken, iPad app gedownload met de DS3 configurator, maar nog steeds weet ik het niet.

Kortom, dikke pret! Vandaag diverse dealers langsgegaan om de favo-kleuren in het echt te zien. Maar helaas is er bar weinig in de showrooms te zien. Mijn voorkeur gaat uit naar een wat vrolijke kleur, zoals de lichtblauw, de iets donkerdere blauw, donkerrood of wit.

Suggesties? Foto’s zijn welkom!

Grt, Iwan

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook