Hoi allemaal,
Ik heb mijn berlingo XTR 1,6 hdi 90pk bijna 3 maanden en heb al verschillende problemen gehad:
1ste probleem: Ik had direct in het begin een verbrande geur als ik uit stapte rook ik die enorm hard, naar mijn dealer geweest kende dit probleem niet, hij zei wacht paar weekjes af. Zogezegd zo gedaa, na een tijdje idd geen brandlucht meer maar wel een getik onder dashboard, terug gereden: vastgesteld dat het een probleem met de weerstand is van de verwarming ofzo dus fabrieksfout weerstand vervangen en momenteel opgelost.
2de probleem: Na 1dag van het vorig probleem kon ik niet meer schakelen in 1ste en tweede versnelling, toch tot bij men dealer kunnen rijden, zei die ja dat is ook een fabrieks fout doordat er een veer in de versnellingsbak verkeerd is gemonteerd. Dus auto weer kwijt en geen vervang wagen beschikbaar zodoende heb ik een klacht ingediend bij citroen klantendienst Belgie ze hebben me al telefonisch laten weten dat ze mijn klacht door gingen sturen naar Frankrijk. Heb ook een soort van compensatie gevraagd ben is nieuwsgierig.
Ook heb ik vooraan maar 1 opberglade onder passagiersstoel is geen lade voorzien zoals vermeld op autosalon en brochure dus terug naar dealer gereden ja onze wagens in de showroom hebben dat ook niet meer. dus dat zal niet meer standaard zijn dan?
raar dat Citroen die berlingo’s niet terug laat komen naar de dealers, terwijl andere merken dit wel doen.

Totaal aantal Berichten: 548
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Op vakantie reed ik in een huurauto (Opel Corsa) met 8km op de teller.
Deze stonk ook vreselijk de eerste dagen. Daarna was het over.
Dat van de veer en de lade is gewoon pech.
Citroen haalt uit principe nooit auto’s terug (veerschotels…).
Het is goedkoper voor Citroen een paar juristen in dienst te hebben.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Toen ik mijn nieuwe Berlingo in 2009 bij de dealer ging halen, was er ook een ver/brand luchtje aan de wagen.
Na enig zoek en speurwerk, bleek het een papieren sticker te zijn.
Deze kleefde nog op de achterste knalpot, en was door de warmte van de knalpot, helemaal verbrand.
Na het verwijderen van de sticker, was het ver/brand luchtje ook verdwenen.
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-