1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX 2000 Pallas van Voiture -> Nieuwe plaatjes
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 09 mei 2011 06:33 PM

Bonjour!

Ik ben nieuw op dit forum, dus eerst een korte introductie. Recent heb ik een CX uit Frankrijk gehaald. Zij stond te koop op Le Bon Coin en na een paar keer bellen met de eigenaar ben ik haar in de Bourgogne gaan halen met een oprijwagen. Het is een CX 2000 Pallas uit 1977 in Gris Vulcain en ze heeft 10 jaar stil gestaan in een loods. Er lag een dikke laag stof op en na de nodige moeite wilde ze eindelijk starten en kwam ze zowaar vlot omhoog. Na een koffie, inspectie en babbeltje uiteindelijk de koop gesloten, alle formulieren ingevuld en haar de oprijwagen op gereden. Onderweg vond ik nog een heel pak bonnen van allerlei reparaties en onderhoud dat is gedaan in de paar jaar voordat ze is stil gezet. En ook nog wat francs in een asbak en een hele berg parkeertickets, benzinebonnen en verzekeringsbewijzen. De auto is altijd netjes onderhouden en vlak voordat ze stil kwam te staan zijn de uitlaat en veerbollen nog vervangen.

Uiterlijk is ze niet de mooiste, ze heeft wat franse deukjes en krassen en een paar plekjes oppervlakteroest, maar het interieur is bijna nieuw. Er hebben vanaf de aankoop stoelhoezen op gezeten en daaronder kwam een perfect interieur te voorschijn. De bodem is niet getectyleerd en in hele goede staat. Het is dus een goede basis om mee aan de slag te gaan. Deze dame verdient het om in Nederland een tweede leven te krijgen! Inmiddels heb ik al het nodige gedaan om haar weer veilig en betrouwbaar op de weg te krijgen:

- olie ververst
- bougies, bougiekabels en afdekkapjes vervangen
- ruitenwisserblad vervangen
- alle v-snaren vervangen
- remschijven en blokken voor vervangen
- handremblokken vervangen en handrem afgesteld
- gereviseerde startmotor gemonteerd
- dynamo laten reviseren en weer gemonteerd
- spanningsregelaar vervangen
- accu vervangen
- luchtfilter vervangen
- reservoir en filters hydraulisch systeem gereinigd en gevuld met Hydraurincage
- 14” GTI velgen gekocht
- gele lampen gemonteerd
- gasveer achterklep vervangen
- langs de RDW geweest om haar in te voeren
- nederlandse kentekenplaten gemonteerd

Het is toch altijd weer meer werk dan je van te voren denkt, maar dat is dan ook de hobby Wink

Op Citromobile heb ik afgelopen weekend een paar werkplaatshandboeken gescoord. De komende weken ga ik daarmee vol enthousiasme verder om haar snel met een nieuwe APK de weg op te krijgen! Binnenkort zal ik een paar foto’s plaatsen en ik houd jullie op de hoogte van de voortgang!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 mei 2011 06:43 PM
  [ # 1 ]

Je laat er geen gras over groeien! Goed bezig! (oops dat is mijn quote niet Wink )

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 mei 2011 07:04 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd! Heel mooi dat ze nooit getectyleerd is, maar nu gelijk even op naar Gosliga voor een dikke laag Dinitrol zou ik zeggen! Cool

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 09 mei 2011 07:32 PM
  [ # 3 ]

Leuk! veel onbezorgde zweefkilometers gewenst.

En we zijn wel erg benieuwd hoe je CX er uit ziet… Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 mei 2011 07:49 PM
  [ # 4 ]

Welkom en van harte!
Weer eentje minder alhier. Sad

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 mei 2011 08:26 PM
  [ # 5 ]

Welkom en congrats! Veel plezier met deze dame!
Weer eentje meer alhier…! cheese

Je gaat inderdaad heel voortvarend te werk! Heb je dat allemaal zelf gedaan? Kleppen zou ik nog even stellen (of mss ben je gewoon vergeten het op te schrijven…). En hoe is de staat van het koelsysteem/-vloeistof en de radiateur?

Wat moet er nog gebeuren voor de APK?

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 mei 2011 08:55 PM
  [ # 6 ]
wendela schreef:

Welkom en van harte!
Weer eentje minder alhier. Sad

In Frankrijk stond toch verborgen in een loods, nu heerlijk zweven over de NL wegen en hopelijk snel richting zuiden op vakantie, ziens ze in Frankrijk ook weer een mooi rijdende CX. Van harte en foto’s altijd welkom!
Ach en zoals je de laatste twee jaar op de citromobiel zag komen de Fransen in busladingen vol van alles hier kopen en terug nemen naar Frankrijk!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2011 08:59 PM
  [ # 7 ]
fluidphreak schreef:

Gefeliciteerd! Heel mooi dat ze nooit getectyleerd is, maar nu gelijk even op naar Gosliga voor een dikke laag Dinitrol zou ik zeggen! Cool

Een dunne laag zou ik zeggen. Bij een dikke laag kom je er pas achter dat het rot is onder het spul, als het te laat is. Met een dunne laag kun je het zien opbollen onder de tectyl of wat dan ook.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 mei 2011 09:51 PM
  [ # 8 ]

dinitrol mag best dik zijn dit wordt weer min of meer vloeibaar in de zomer is de wasachtige substantie hé .. tectyl daarentegen is de dikke zwarte coating…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 mei 2011 10:25 PM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd met je aanwinst,

klinkt goed allemaal alleen volgens mij verliezen de bollen ook druk als ze 10 jaar stil gestaan hebben en zou dat dus ook ff controlen,

en verder natuurlijk een geweldige leuke uitvoering een Pallas 2000 al zeg ik het zelf.  Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 mei 2011 10:46 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd, Voiture! Klinkt allemaal erg goed. Ik wil hier niet de gele-lampendiscussie oprakelen, die is al op voldoende andere plaatsen gevoerd, maar jouw geval is wel heel leuk. Je haalt een Franse auto met witte lampen uit Frankrijk naar Nederland en net in Nederland aangekomen, zet je er “echte” gele Franse lampen in Wink. Als jij geel mooier vindt, dan is de auto erop vooruitgegaan. Veel plezier ermee!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 09 mei 2011 11:00 PM
  [ # 11 ]

Leuk weer een CX erbij in nederland gefeliciteer,nu nog even wat foto’s

dinitrol mag best dik zijn dit wordt weer min of meer vloeibaar in de zomer is de wasachtige substantie hé .. tectyl daarentegen is de dikke zwarte coating…

Ik moet Robin toch een beetje gelijk geven dikke lagen zijn funest,het rot gewoon onder de laag door.Paar weken geleden nog een turbo 2 naar de sloop moeten rijden,auto had een paar jaar geleden een behandeling gehad met een dikke laag dinitrol,maar het mocht niet baten.De roest had zijn weg weten te vinden zonder dat je wat zag.Dus ja wat is dan beter,van mij hoeft het dus niet ik prefereer dunne lagen zie je tenminste wat!!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2011 11:12 PM
  [ # 12 ]

Ik ook. Al 2 winters ermee gereden en nog niks aan roest. Goed te zien vanwege de dunne laag.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 mei 2011 11:16 PM
  [ # 13 ]
bxsport schreef:

dinitrol mag best dik zijn dit wordt weer min of meer vloeibaar in de zomer is de wasachtige substantie hé .. tectyl daarentegen is de dikke zwarte coating…

Wat bxsport hier beschrijft is het wittige wasachtige Dinitrol dat eerst overal op en in gespoten wordt. Dat mag best lekker ruim worden aangebracht en dat doen ze dan ook bij Gosliga. Loopt lekker overal tussen. De donkerbruine smurrie is de coating van Dinitrol en dat moet een nette dunne laag zijn die alles van de onderkant afdekt, maar ook niet meer dan dat.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 09 mei 2011 11:27 PM
  [ # 14 ]

De donkerbruine smurrie is de coating van Dinitrol en dat moet een nette dunne laag zijn die alles van de onderkant afdekt, maar ook niet meer dan dat.

Daar wringt dus de schoen dunne lagen kom ik zelden tegen als een auto een antiroest behandeling heeft gehad.Dikke lagen zijn nergens voor nodig het brengt alleen maar narigheid!!

Maar het is natuurlijk aan Voiture zelf wat hij met zijn eigen auto gaat doen natuurlijk

Profiel  
 
Voiture
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 10 mei 2011 12:00 AM
  [ # 15 ]

Bedankt voor het warme welkom, alle positieve reacties en adviezen!

par eXeMple! schreef:

Je gaat inderdaad heel voortvarend te werk! Heb je dat allemaal zelf gedaan? Kleppen zou ik nog even stellen (of mss ben je gewoon vergeten het op te schrijven…). En hoe is de staat van het koelsysteem/-vloeistof en de radiateur?

Wat moet er nog gebeuren voor de APK?

Ik doe zoveel mogelijk alles zelf, dat is nou juist wat ik leuk vind als hobby! Voor de APK hoeft er nog maar weinig te gebeuren. Ik dacht dat ik al klaar was, maar ik kwam helaas nog een heel klein scheurtje tegen in de ashoes, dus die moet ik nog vervangen. En dan nog nieuwe banden rondom. De oude hebben nog voldoende profiel, waren net vervangen voor het stilzetten, maar zijn dus wel al meer dan 10 jaar oud. Die vervang ik maar voor de zekerheid. Kleppen stellen en het koelsysteem spoelen staan ook nog op mijn lijstje.

Hoe ik haar antiroest ga behandelen weet ik nog niet, maar ik overweeg wel een dinitrol behandeling. Helaas beginnen de deuren aan de onderkant een beetje te bobbelen, dus ik denk dat ik dat eerst moet aanpakken.

Hier een aantal foto’s van mijn CX:

Een vieze auto, maar ze komt wel goed omhoog:

Een mooi interieur onder de stoelhoezen én gratis spinrag:

Inmiddels al een beetje schoongeboend:

En bij de RDW, voorkant nog deels gedemonteerd in verband met vervangen startmotor. En inmiddels een kapotte richtingaanwijzer Sad:

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook