Probleem bij tanken.
bennyberlingo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 09 mei 2011 10:50 PM

Beste forumleden,

ik ben de gelukkige bezitter van een grasgroene Belingo, basismodel zonder franjes met de twee kofferdeurtjes achteraan.
het gaat om 1,4 benzine die nu 183000 km op de teller heeft staan en bij 110 000 tweedehands werd gekocht.

in het begin namen we een sterke benzinegeur waar toen de auto volgetankt was.
Dit euvel werd door de garage verholpen, maar nu krijgen we er bijna geen benzine meer in!
Zelf met ledige tank slaat het pistool af, net alsof dit gebeurd bij een bijna bomvolle tank.
Tanken is dus een tijdrovende en vervelende geschiedenis, en verre van aangenaam.

de vulpijp werd reeds vervangen, maar zonder resultaat.
In feite is dit het enige gebrek aan deze voor het overige plezierige en praktische wagen;

Weten jullie soms raad?
Alvorens dit topic aan te brengen heb ik het forum doorzocht en niks gelijkaardigs tegengekomen (of ik heb niet goed gekeken)

mvg

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 10 mei 2011 02:41 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier!

Het enige waar ik aan kan denken is iets met de ontluchting. Maar heb geen idee of dat bij de vulpijp zit (omdat deze al is vervangen) En dat je daardoor een soort vacuum in de tank krijgt waardoor idd. tanken een dagtaak gaat worden.

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  

bennyberlingo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 10 mei 2011 10:56 PM
  [ # 2 ]

dank u voor het welkom.

Dit is mijn tweede Citroën, de eerste was een AX “Hit” met gebogen boordplank van de tweede generatie, en vierbak.

1.1i, fantastisch wagentje, vooral omdat we dit voor een prikje hadden gekocht en vier jaar probleemloos alle verplaatsingen heeft volbracht.
Totdat het tijd werd om naar iets groters uit te kijken: Berlingo.

Ontluchting, daar zeg je wat. best mogelijk volgens mij. Van zodra je het pistool in de tankopening stopt en begint te tanken slaat deze af.

De wagen moet binnenkort toch naar de garage ivm geklop linkjs voor bij de minste oneffenheid.

Na doornemen van het forum heb ik veel bijgeleerd over de Berlingo. Het verbaast me dat er nogal wat zelf gesleuteld wordt.
Ik heb altijd gedacht dat moderne wagens zich daar niet meer toe leenden.
Ikzelf heb in de jaren ‘80 twee jaar avondschool autotechniek gevolgd en deed toen bijna alles zelf.
Dat waren nog eens tijden: met testlampje ontsteking afstellen, tegenwoordig ondenkbaar!

mvg

Profiel  

Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 11 mei 2011 06:01 AM
  [ # 3 ]

Dan moet het verhelpen van het ‘geklop’ ook makkelijk zelf te doen zijn!
Dat zijn namelijk de koppelstangen/reactiestangen waarvan het het kogelgewricht versleten is. Is heel goed zelf te doen en je hebt er ook geen brug voor nodig.

Een AX hebben wij thuis ook gehad. Ook een 1.1i maar dan met vijfbak. Auto was vlot, wendbaar en erg betrouwbaar in de 3 jaar dat we hem hadden. De olie lekkages van motor en bak hebben ons doen besluiten de auto weg te doen. Staat niet zo heel erg netjes al die vlekken op de parkeerplaats…

Wat het tanken betreft, het komt vaker voor bij een Berlingo. Die van mij heeft het niet, maar wel dat wanneer het achterwiel iets ingeveert is dat er zomaar 5L meer in kan.

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook