26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
   
123-LPG: Pools alternatief, nu incl katalysator
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 12 mei 2020 11:27 PM
  [ # 376 ]

Ik heb de Poolse gasklep nu bijna goed werkend. TPS-draad aan de massa gelegd op Egberts advies. De DS trekt veel beter vanuit lage toeren. Boven de 90 kmh valt het signaal weg en is de verbranding nog te schraal. Ik moet nu of de gaatjes in het mengstuk opboren. Of zijn er betere mengstukken? Verder is de stationairloop minder mooi nu. Dat zal ik op de verdamper moeten afstellen. Ik rijd nu al bijna 20 jaar met deze DS op gas en heb nog nooit aan de verdamper gedraaid. Liep altijd prima, daarom dus.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 mei 2020 09:20 AM
  [ # 377 ]

welke verdamper heb je en welk keelstuk?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 mei 2020 09:03 PM
  [ # 378 ]
GeraldDSuper schreef:

Ik heb de Poolse gasklep nu bijna goed werkend. TPS-draad aan de massa gelegd op Egberts advies. De DS trekt veel beter vanuit lage toeren. Boven de 90 kmh valt het signaal weg en is de verbranding nog te schraal. Ik moet nu of de gaatjes in het mengstuk opboren. Of zijn er betere mengstukken? Verder is de stationairloop minder mooi nu. Dat zal ik op de verdamper moeten afstellen. Ik rijd nu al bijna 20 jaar met deze DS op gas en heb nog nooit aan de verdamper gedraaid. Liep altijd prima, daarom dus.

Leuk dat het je lukt!!
Meer koppel in lage toeren is wat de meesten merken met een Lambda gestuurde regeling.
Ik zou gewoon je mengstuk wat opboren. Lijkt griezelig, maar je kan het altijd weer terugleggen met de hoofd mengsel schroef. Eerst zorgen dat hij in alle situaties goed rijdt, dan pas stationair bij gaan stellen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 24 mei 2020 05:23 PM
  [ # 379 ]
bogaard77 schreef:

welke verdamper heb je en welk keelstuk?

Het merk van de verdamper is OMVL en het keelstuk is een laag model die op benzine de overgang van de eerste naar de tweede trap afremt. Op de foto bij post 365 kun je het zien. Ik zoek liever een keelstuk met buisjes boven de sproeiers. Misschien geven die ook meer gas bij hogere toeren. Mocht iemand zo’n keelstuk over hebben, houd ik me aanbevolen.

Profiel  
 
 
26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook