effe mijn c3 voorstellen
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 18 mei 2011 09:22 PM

hoi, even voorstellen, stefaan janssens, 34 jaar en belg.vorig jaar verhuisd vanuit nederland waar ik jaren gewoond en gewerkt heb naar hier in de buurt van turnhout en toen had ik en probleem met het invoeren van men peugeot 306. die was een beetje lek aan de brandstof en dat kreeg ik nooit door de keuring in belgie. de opvolger is dan een citroen c3 1.4 hdi geworden met 112.000 km op de klok. volgens de verkoper van een oude damen net ingeruild. dat heb ik geweten. wat er onder garantie vervangen is is een heel lijstje geworden.

na 2 weken begonnen de remmen te piepen. complete set voorraan vervangen.
na een maand begonnen de motorproblemen. schokken, stilvallen en een hoog verbruik op de snelweg. tussen de 6 a 7 liter per 100 kilometer. daar was niet tegen in te tanken. pas na een jaar heb ik per toeval een oorzaak gevonden wat heel vaag is. ik tankte nl altijd total en toen de brandstofprijs begon te pieken ben ik op de goedkope pomp teruggevallen en het zuipen is weg. loopt nu keurig 4.2 gemiddeld. ik heb een actiradius die tegen de 1200 km ligt met 1 tank
na 2 maand hield de accu er mee op, kreeg een nieuwe
de 4de maand was het raak met de versnellingsbak 2de en 3de versnelling gingen moeizaam. de hele bak is er onderuitgeweest, nieuwe koppeling, 2 en 3 vervangen en nieuwe schakelmekaniek. zelfs als het koud is loopt ie soepel.
daarna was het de beurt aan de achterremmen , die zijn ook helemaal vervangen
tussendoor brak de greep van het handschoenkastje af en kwamen de daklijsten los. deze zijn ook keurig vervangen onder garantie.

en nu net buiten de garantie knapte de deurvangen van de chauffeursdeur, dus die komt binnenkort een keertje om te maken.
de voorkant is ondertussen ook helemaal nieuw. in oktober had ik ineens een probleem met te weinig afstand en gingen de koplampen er aan en de gril en de motorkap. de bumper was intact. door het harde remmen dook de auto net iets te veel waardoor ik onder een bestelbusje met laadbak kwam. en dan helpt die stalen balk achter de bumper niet meer. 2 maand later had ik wel geluk want in de sneeuw moest er nodig eentje de held uithangen en klapte perfect op de linkerkant van de auto die stond geparkeerd en kreeg ik dus alles vergoed op de motorkap na die nu nog zwart is. en er zitten angel eyes in.
fotos komenals ik weet hoe ik ze moet plaatsen

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 mei 2011 09:51 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier Stefaan! Smile


Foto’s kun je hosten op een fotosite (flickr, picasa, mijnalbum.nl, etc.) en daarna de link hier in je bericht plaatsen.

Profiel  
 
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 19 mei 2011 10:38 AM
  [ # 2 ]

even kijken, mijn fiesta waar ik trots op was, voor een filmpje kun je op autoweek kijken bij klokje rond en dan ford fiesta 1.8D. kilpmeterstand bij verkoop was 330.000 maar nog helemaal niet op. in 5 jaar heb ik met deze 200.000 km gereden. op deze foto net terug van de spuiter

mijn peugeot 306, heb ik nooit iets aan gedaan behalve de zijramen geblindeerd en de wieldoppen vervangen door naafkapjes met het leeuwembleem. kwa comfort vind ik hem beter dan de C3


en dan de C3, ik zal binnenkort een een goede maken. deze is van net na het ongeval nadat ik alle stukken vervangen had om hem weer rijdbaar te maken. ik heb 2 weken met spanbanden over de motorkap gereden omdat de vergrendeling los in de kofferbak lag,


Profiel  
 
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 20 mei 2011 12:13 PM
  [ # 3 ]

even de huidige kilometerstand na 1 jaar, 148.000 leuke opties aan deze auto zijn de 2 afzonderlijke armsteunen, 2 voedingspunten 12 v, het vakje onder de stoel bijrijder en het moduboard waar ik al veel plezier van heb gehad. kun je tenminste een vlak vloertje maken in de auto. even 2 voorbeelden


Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook