19 van de 21
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende > 
   
De SM van Mark
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43079
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 april 2013 11:31 AM
  [ # 271 ]

Gisteren dan toch de koe maar eens bij de hoorns gevat en Mark zijn SM eens goed lopend gemaakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 april 2013 11:33 AM
  [ # 272 ]

En wat was het nou?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43079
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 april 2013 11:38 AM
  [ # 273 ]

Een aantal zaken in combinatie met elkaar: verlopen carburateur afstelling (synchronisatie niet ok), ontsteking niet helemaal tof, CO niet ok, etc. Maar nu loopt ie echt goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 april 2013 11:39 AM
  [ # 274 ]

mark = blij!  Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 april 2013 10:33 PM
  [ # 275 ]

Haha, lees het nu pas, maar Mark is ZEER BLIJ, nogmaals hulde aan Yuri en Walter halelujah

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43079
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 april 2013 10:36 PM
  [ # 276 ]

Wat een krat bier en een liter koffie al niet kan doen hé Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 april 2013 10:47 PM
  [ # 277 ]

Laughing En toch een vaste hand hebben voor het boren van nieuwe oliekanalen t.b.v. de hydraulische spanner in diverse motoren…

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43079
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 april 2013 10:48 PM
  [ # 278 ]

Grin Jij blij met je Sm, Walter blij met zijn gaten en ik héél blij met mijn nieuwe hefcilinders! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 30 april 2013 10:51 PM
  [ # 279 ]

En zo ging iedereen blij naar huis na de nodige versnapering -lees BBQ en drank-  Smile

gr Mark

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 01 mei 2013 01:41 AM
  [ # 280 ]

Is er toevallig nog een ‘fotootje’ beschikbaar van die boringen in het blok van Walter? Dat was immers een type I.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 01 mei 2013 11:28 PM
  [ # 281 ]

Kleien correctie ,

het was een blok VAN Walter .....

Mijn motortje zit nog in de auto , en moet binnen een paar weken weer over de plas naar de internationale SM meeting in Groot Britanie .

Wat we nu gedaan hebben was een type 2 blok .

Bij een type één kan het alleen met de schoen recht op de ketting , zonder “banaan ”

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 18 mei 2013 10:21 PM
  [ # 282 ]

Zo, er moeten nog wat zaken aangepakt worden voor het kreng naar de spuiterij mag voor een nieuw jasje, een van die zaken is de airco. De pomp en span inrichting waren reeds gemaakt, nu was het zaak om de verschillende onderdelen onderling met slangen te verbinden. Sommige aansluitingen zijn redelijk standaard andere zijn uiteraard weer “citroen-standaard”. Dus dat vergde weer enige creativiteit om e.e.a. netjes te maken. Volgende week afpersen en dan vullen met….R12

Afbeelding Bijlagen
IMAG0956.jpgIMAG0957.jpgIMAG0958.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 18 mei 2013 10:21 PM
  [ # 283 ]

Nog eentje dan…

Afbeelding Bijlagen
IMAG0959.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43079
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 mei 2013 01:14 AM
  [ # 284 ]

Goed bezig zeg! Maar, waarom vullen met R12?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 19 mei 2013 06:37 AM
  [ # 285 ]

Volgens de aircobeun is R12 mechanisch een beter vulmiddel, d.w.z. de olie die de het systeem zit om de pomp te smeren, wordt door R12 beter meegenomen. Bij de moderne koelmiddelen mengt de olie en het middel niet met elkaar, de smeerolie in het systeem blijf eigenlijk zitten waar het zit in het systeem en met een beetje pech is dat dus niet in de pomp waar het z’n werk moet doen.

gr Mark

Profiel  
 
 
19 van de 21
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook