iemand wel eens een aandrijfas gereviseerd, lastig?
[edit mod: topic titel aangepast, spelfout verwijderd. Volgende keer svp een duidelijke topic titel neerzetten aub!]
Aangezien bij mij er olie lekt uit de lekslang bij de aandrijfas ben ik hier ook erg benieuwd naar. Mis soms nog een beetje sleutel ervaring. Maar mijn DS heeft sinds 1 week APK met een nieuwe bodem en bij de APK een compliment voor het laswerk












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat heeft niets met je aandrijfas te maken. Als er uit de lekslang bakolie drupt is de keering van je steekas kapot. Dat is niet simpel te verhelpen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je hier aan begint, is het een idee om dit euvel gelijk te modificeren. die rare keerring die op druk moet afsluiten werk niet echt…
Ik heb het als volgt aangepakt:alles gedemonteerd en een verloopbus gedraaid, die de orginele keerring vervangt door een universele keerring. Omdat het orginele “loopvlak” van de steekas waar de nieuwe keerring op komt te lopen van een dusdanig rare afmeting is, is hier over een extra busje gekrompen, zodat ik aan een mooie standaard maat van keerring kwam.
Nu kun je een stnd. afdichting van 38x62x7 mm monteren (met dubbele stoflip)
Oja, de stalen beschermring op het stukje as moet er ook afgedraaid worden…
gr Mark