2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
kachel blijft warm
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 mei 2011 11:31 PM
  [ # 16 ]

Oudere cx’en zonder het “pack isother” worden inderdaad vreselijk warm. Daarbij is de warmte isolatie van modellen van voor de breedspoor behoorlijk waardeloos én loopt er ook nog een pishete voordemper onder de middenconsole.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 mei 2011 11:32 PM
  [ # 17 ]

Die kokende rechtervoet komt wel degelijk van de middenconsole en niet van de ramen. Die branden op dat moment gewoon het vel van mijn kop Very Happy

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 mei 2011 11:42 AM
  [ # 18 ]

Ik heb ook een wat latere serie 1 en ik heb dit probleem met de middenconsole ook niet. Ze hebben er blijkbaar iets aan veranderd na 1980 of zo. In het CX-boek wat ik heb staat daar ook een opmerking over.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 27 mei 2011 01:28 PM
  [ # 19 ]

Vandaag op de sloop geweest.
Een BMW met electrische kachelkraan niet gevonden. Wel een Ford.
Heb gelijk de “regelunit” ook maar meegenomen.

Dacht dat ik alles had,
maar nu blijkt er op de kachelkraan een paars/zwarte draad te zitten terwijl er op de regelunit een paars/oranje draad zit. Grrrr

Tzt nog maar eens uitzoeken hoe precies te werk te gaan.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2011 02:27 PM
  [ # 20 ]

zwart massa, paars plus. Nu uitzoeken hoeveel spanning je op de plus kant moet zetten om de kraan te doen sluiten. Of het kan zijn dat de kraan juist OPEN gaat als er 12v op komt. De BMW kraan is makkelijker..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 mei 2011 09:28 PM
  [ # 21 ]

waarom makkelijker heeft toch ook een plus en een min?

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 mei 2011 09:43 PM
  [ # 22 ]

Ik zou die regeluinit lekker wegmikken en idd gewoon 12 volt op die klep zetten en dan ff kijken of ie open of dicht is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 27 mei 2011 10:56 PM
  [ # 23 ]

Ik zou het gewoon zo oplossen:

Nix stomme elektronica! Mr. Green

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 28 mei 2011 02:19 AM
  [ # 24 ]
La Léo schreef:

Ik zou het gewoon zo oplossen:
Nix stomme elektronica! Mr. Green

Haha, ook een oplossing. Laughing

De klep sluit af wanneer je er 12 volt opzet.
Ik had gehoopt dat ik met de unit de doorstroming nog zou kunnen regelen.
Misschien kan ik die potmeter gebruiken welke op de printplaat zit. Alhoewel, een pootje van de potmeter loopt naar het IC. Dus het zal wel iets ingewikkelder in elkaar zitten.

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 mei 2011 10:12 PM
  [ # 25 ]

Je weet iig dat je er 12 volt op moet zetten en dat met die potmeter kun je vergeten die kun je niet zomaar ertussen zetten maar moet via een regeling. Maar waarschijnlijk is jouw klep een spoel met een aan en uit stand en valt er dus niks te regelen want bij een lagere spanning doet ie gewoon niets aangezien er dan te weinign magetisch veld is.

Ik zou hem dan gewoon als afsluiter gebruiken en de warmte gewoon met de eigen regelaar van de auto regelen.

Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 28 mei 2011 10:16 PM
  [ # 26 ]

Op een Ford forum las ik dat de klep wordt aangestuurd met waardes tussen de 9 en 14 volt.
Zou er dan toch iets te regelen zijn?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 mei 2011 10:49 PM
  [ # 27 ]

Waarschijnlijk als het een spoel is reageert het ding gewoon vanaf 9 volt = dicht tot max 14 volt en daarna wordt ie te warm en brand door. Als het echt iets met regelen zou zijn moet er een motor in zitten die een klep bedient die de doorvoor regelt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 28 mei 2011 11:13 PM
  [ # 28 ]

Ik hou het liever origineel Wink

Heeft iemand misschien foto’s hoe je bij die kachelklep en bediening komt?

CX is van 1983

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 30 mei 2011 12:16 AM
  [ # 29 ]

en heb je dan ook al zo’n temp.voeler aan je plaffond hangen ?

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 30 mei 2011 10:19 AM
  [ # 30 ]

Ja die zit er wel

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook