













































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oudere cx’en zonder het “pack isother” worden inderdaad vreselijk warm. Daarbij is de warmte isolatie van modellen van voor de breedspoor behoorlijk waardeloos én loopt er ook nog een pishete voordemper onder de middenconsole.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die kokende rechtervoet komt wel degelijk van de middenconsole en niet van de ramen. Die branden op dat moment gewoon het vel van mijn kop





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb ook een wat latere serie 1 en ik heb dit probleem met de middenconsole ook niet. Ze hebben er blijkbaar iets aan veranderd na 1980 of zo. In het CX-boek wat ik heb staat daar ook een opmerking over.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Vandaag op de sloop geweest.
Een BMW met electrische kachelkraan niet gevonden. Wel een Ford.
Heb gelijk de “regelunit” ook maar meegenomen.
Dacht dat ik alles had,
maar nu blijkt er op de kachelkraan een paars/zwarte draad te zitten terwijl er op de regelunit een paars/oranje draad zit.
Tzt nog maar eens uitzoeken hoe precies te werk te gaan.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
zwart massa, paars plus. Nu uitzoeken hoeveel spanning je op de plus kant moet zetten om de kraan te doen sluiten. Of het kan zijn dat de kraan juist OPEN gaat als er 12v op komt. De BMW kraan is makkelijker..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waarom makkelijker heeft toch ook een plus en een min?
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik zou die regeluinit lekker wegmikken en idd gewoon 12 volt op die klep zetten en dan ff kijken of ie open of dicht is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik zou het gewoon zo oplossen:
Nix stomme elektronica!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
La Léo schreef:Ik zou het gewoon zo oplossen:
Nix stomme elektronica!
Haha, ook een oplossing.
De klep sluit af wanneer je er 12 volt opzet.
Ik had gehoopt dat ik met de unit de doorstroming nog zou kunnen regelen.
Misschien kan ik die potmeter gebruiken welke op de printplaat zit. Alhoewel, een pootje van de potmeter loopt naar het IC. Dus het zal wel iets ingewikkelder in elkaar zitten.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Je weet iig dat je er 12 volt op moet zetten en dat met die potmeter kun je vergeten die kun je niet zomaar ertussen zetten maar moet via een regeling. Maar waarschijnlijk is jouw klep een spoel met een aan en uit stand en valt er dus niks te regelen want bij een lagere spanning doet ie gewoon niets aangezien er dan te weinign magetisch veld is.
Ik zou hem dan gewoon als afsluiter gebruiken en de warmte gewoon met de eigen regelaar van de auto regelen.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Op een Ford forum las ik dat de klep wordt aangestuurd met waardes tussen de 9 en 14 volt.
Zou er dan toch iets te regelen zijn?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Waarschijnlijk als het een spoel is reageert het ding gewoon vanaf 9 volt = dicht tot max 14 volt en daarna wordt ie te warm en brand door. Als het echt iets met regelen zou zijn moet er een motor in zitten die een klep bedient die de doorvoor regelt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ik hou het liever origineel
Heeft iemand misschien foto’s hoe je bij die kachelklep en bediening komt?
CX is van 1983
Groeten van Henk uit Steenwijk.
en heb je dan ook al zo’n temp.voeler aan je plaffond hangen ?





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ja die zit er wel
Groeten van Henk uit Steenwijk.