viel allemaal wel mee toch?
ik heb de tank nog niet geslepen,
vandaag ben ik met mijn andere hobby bezig geweest:





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
El Quaeda-training?
Iets voor “explosions and boobs”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik volg dit topic met grote bewondering.
Ik zou die hond i.i.g niet willen zijn
Maar laten we a.u.b. weer terugkeren naar de RVS tank.
Die is de moeite waard om te volgen.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik volg het topic ook: wordt zo’n RVS-tank niet veel zwaarder dan een originele?
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
sloopkogel schreef:
Slijpvonken kunnen wel kleding en lappen ontsteken door smeuling.
slijpen met blote handen (en voeten) vind ik niet echt veilig, net als de blusser die voorbij de evt brandhaard staat. Blusser moet naast je staan.
Dit lijkt op de brandende sigaret die in een plas benzine gedoofd kan worden.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
René schreef:Maar laten we a.u.b. weer terugkeren naar de RVS tank.
Die is de moeite waard om te volgen.
De RVS tank zal iets meer wegen dan de originele, maar wat is het bezwaar daarvan? De DS kan heel wat gewicht aan, een paar honderd kilo op de achterbank in de vorm van een paar corpulente dames vindt de godin geen enkel bezwaar.
ik zal deze week de tank eens onderhanden nemen,
en dan ook zien hoeveel materiaal er voor nodig is om hem na te maken.
eerlijk gezegd ben ik ook erg druk met de traction, en die heeft momenteel de voorkeur even…
ik heb hem direct maar even open geslepen.
beetje water er in.
geslepen:
en hij leek wel nieuw van binnen:
Jep, die is lek
Hij is nog wel mooi schoon van binnen. Ik dacht dat er anti klots schotten in zouden zitten, maar dus alleen om de vlotter heen.








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Deze is inderdaad prachtig mooi van binnen, die gaat nog wel 30 jaar mee.
Gauw weer dichtlassen en in gebruik nemen, dat is makkelijker, sneller en goedkoper dan namaken van RVS.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Han S schreef:Hij is nog wel mooi schoon van binnen. Ik dacht dat er anti klots schotten in zouden zitten, maar dus alleen om de vlotter heen.
De arm van de vlotter is toch te lang om binnen dat bakje te blijven? In mijn herinnering is de arm van de vlotter in mijn DS langer dan dat bakje breed is. Of ziet een i.e. tank er van binnen anders uit, en heeft die een andere vlotter?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Schotje zit om de ontluchtingsbuis heen, lijkt me.
@ Brian: volgens mij beweegt de vlotter opzij, in de lengterichting van de tank en dus haaks op de rijrichting van de auto.