1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën FreeDrive Basis (verlengde garantie)
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 27 mei 2011 09:15 AM

Ik heb gisteren post gekregen van CNL betreffende garantie verlengen met 25% korting. Ongetwijfeld zullen alle privé-bezitters deze krijgen.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en hoevelen hier gebruik van gaan maken. Ik heb er zelf wel eens meer over gedacht, maar vond de bedragen toch best wel fors. Nu, met de korting, wordt het weer wat aantrekkelijker. Een paar voorbeelden, waar de korting al af is:
1) 3 jaar, 60.000km: 224 euro
2) 4 jaar, 80.000km: 397 euro
3) 5 jaar, 100.000km: 592 euro
Er zijn nog veel meer mogelijkheden, waarbij je de kilometrages naar boven of beneden kunt bijstellen, waarmee het uiteraard duurder of goedkoper wordt. Wat vinden jullie?

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 27 mei 2011 09:49 AM
  [ # 1 ]

Ik zit er ook over te denken om de garantie te verlengen. Echter nog niet nu. Je kunt verlengen tot één jaar na aanschaf en tegen die tijd hebben ze vast wel weer een leuke actie.

De reden om dit te doen is de horizon die ik voor mijn DS3 heb oftewel, 5 jaar en 120.000km’s.

Enige nadeel is dat er niet bij vermeld staat of je nog iets retour krijgt als je je DS3 in de prak rijdt. Stel je voor je sluit nu af voor 5 jaar en dat kost toch ff 700 of 800 Euro. En dan rij je morgen je DS3 in de prak. Dan zou er mijns inziens wel iets retour mogen komen.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 27 mei 2011 01:39 PM
  [ # 2 ]

Natuurlijk krijg je niets terug als je de wagen in de prak rijdt, dat is nu eenmaal je eigen risico.

De garantie is overigens wel overdraagbaar. Mocht je de wagen voor het aflopen van de verlengde garantie verkopen, dan kan je die gewoon mee verkopen.

Wij hebben gekozen voor een 5 jaar / 100.000 km meen ik zo even uit het hoofd. ‘t Is toch een wagen die nieuw op de markt gezet is waar zo maar wat rare kwaaltjes bij op kunnen duiken en zo verschrikkelijk duur was ‘t allemaal ook niet.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 27 mei 2011 02:43 PM
  [ # 3 ]

Ik zie het als een risicoverzekering, je wil dekking en je weet niet of je die dekking ooit zult aanspreken. Als ik geen dekking meer behoef of doordat het verzekerde object niet meer aanwezig is dan hoef je daar ook niet voor te betalen. Maar goed, dat is een andere discussie.

Als het een auto met bepaalde kwaaltjes is dan komen die er vast en zeker de eerste 2 jaren (van de garantie) er wel uit. Ik zie het voordeel van deze garantie (buiten de garantie zelf) ook dat ik geen ANWB hoef af te sluiten. Kost ook minimaal 75 Euro per jaar ofzo. Als je dan de prijs aftrekt en dat mee laat wegen is het zeker interessant.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 27 mei 2011 02:54 PM
  [ # 4 ]
jev schreef:

Natuurlijk krijg je niets terug als je de wagen in de prak rijdt, dat is nu eenmaal je eigen risico.

De garantie is overigens wel overdraagbaar. Mocht je de wagen voor het aflopen van de verlengde garantie verkopen, dan kan je die gewoon mee verkopen.

Wij hebben gekozen voor een 5 jaar / 100.000 km meen ik zo even uit het hoofd. ‘t Is toch een wagen die nieuw op de markt gezet is waar zo maar wat rare kwaaltjes bij op kunnen duiken en zo verschrikkelijk duur was ‘t allemaal ook niet.

Auto is er sinds 09. We zitten nu in 2011.

Mocht je een E-hdi hebben dan is dat al een beproeft blokje. de VTI’s ook. In feite zou je gewoon kunnen verwachten dat bij normaal gebruik hij het heeeeel lang uit gaat houden.

eerste paar jaar zal je geen problemen ondervinden, zodra die uit de garantie is dan begint het pas Razz alsof de auto het weet Razz

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 27 mei 2011 11:35 PM
  [ # 5 ]

Je gelooft toch niet dat alle potentiële problemen er in een kleine twee jaar allemaal uit zijn? Er zijn voldoende voorbeelden voorhanden waarbij er meer dan twee redesigns nodig waren voordat een modelletje “foutvrij” was. Remember de smart? Het heeft een jaar of zes geduurd voordat Mercedes zo ver was dat de spruitstukken van de Smart meer dan 100k mee gingen bij normaal onderhoud en gebruik.

Geen diesel-orgel en geen VTI hier voor de deur trouwens maar een THP. En dat blokje van BMW/Mini staat niet bekend als oer-betrouwbaar. Overigens is de motor niet het enige waar je garantie op wil hebben, juist de specifieke DS3 componenten (onderstel aanpassingen, elektronica, carrosserie, samenstelling) zijn onderdelen waar je problemen kan verwachten. Ja, ik weet dat deze onderdelen an sich allemaal niet van 0 nieuw ontworpen zijn, maar hoe ze in een nieuw modelletje presteren is altijd afwachten.

Overigens rijd ik mijn dee-esje sinds oktober 2010 en ik heb al weer voldoende typische Citroen dingetjes voorbij zien komen (voorlopig allemaal magisch-zelf-herstellende elektronica Wink) om de beslissing voor mijzelf te rechtvaardigen. Eens je een auto hebt gereden die je op de beroerdste momenten langs de weg laat staan (lang geleden, dat wel), dan stel je het wellicht meer op prijs dat je iemand kan bellen die de wagen ophaalt en het voor je uitzoekt onder garantie.

Als over 5 jaar de garantie afloopt zien we wel verder, dan staat er vast wel iets nieuws klaar om op de oprit te parkeren Very Happy

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 mei 2011 01:49 AM
  [ # 6 ]

De 1.6 HDI diesel bestaat al heel veel jaar, het is mijn 4e auto met die motor en ik heb er eigenlijk nooit spannende problemen meegehad, geen extra garantie voor mij maar dat werkt ook niet echt als je meer dan 60000 km per jaar rijdt. Op die manier is er geen extra garantie bij te kopen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
M.v.R.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 15-11-2010

Gepost: 28 mei 2011 08:58 PM
  [ # 7 ]

Heb je wel eens goed bekeken waar je nou daadwerkelijk garantie op krijgt…de tranen schieten in je panty

DS3 | OBSIDIEN & CARMEN | CUIR CLAUDIA ROUGE | PACK SELECT | PACK MY WAY | BROCK B24

Profiel  
 
tomleeuw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 14-12-2011

Gepost: 19 december 2011 12:03 PM
  [ # 8 ]

En wie heeft er freedrive basis afgesloten?

@ post hierboven, wat valt er niet binnen dan? toch alleen slijtage onderdelen als banden, remmen ruitenwisserz enz.

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 19 december 2011 07:53 PM
  [ # 9 ]

Had het bij mijn vorige auto wel gedaan.

Citroen C3 1.6 16v sensodrive.
verlengd met 2 jaar.

in die periode is er vervengen:
Panoramdak (comleet)
Dynamo (spanningsregelaar war stuk gegeaan)
Stuurkogel (te veel speling tijdens de APK)
Remmerij achter aangepast omdat hij bleef piepen. (aanpassing van de C2 erop gekregen)
Diverse onderdelen van de koppeling vervangen. (had problemen met de sensodrive die de versnellingen vaak kwijt was)

dus op mijn racing komt weer lekker een garantie verlenging.
wacht nog ff op de aanbieding.  Razz Razz

ben een blijf een Hollander.

Profiel  
 
tomleeuw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 14-12-2011

Gepost: 19 december 2011 08:01 PM
  [ # 10 ]

wow als ik het zo lees, twijfel ik bijna of ik wel gelukkig ben met m’n aanschaf.
Gaat er nog steeds zoveel stuk op een franse auto….

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 19 december 2011 08:11 PM
  [ # 11 ]

ligt niet alleen aan het zijn van een franse auto Razz

panoramisch dak is het zwakste punt van de auto als je hem zo tune als ik het had gedaan.

8cm verlaagd en hardheid om Max gezet.
Veerpootbrug.
en alle andere punten de veranderd waren.

de dynamo kwam waarschijnlijk door de audio doe de dynamo iets zwaarder deed belasten.  red face

en de garantie had ik eigenlijk gedaan omdat in 2003 de sensodrive uitvoering voor Citroen iets nieuws was en was voor mij wat zekerheid.

Profiel  
 
tomleeuw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 14-12-2011

Gepost: 19 december 2011 08:20 PM
  [ # 12 ]

Welja, ik ben ook heus wel erg blij met de nieuwe auto Smile

Maar ik heb ooit een 307 gehad en als deze privé was was ik nu nog aan het afbetalen. Volgens mij is deze 3x aan aanschafwaarde hersteld. Even daarna werd het verboden om een 307 te leasen op het werk omdat we te vaak bij de dealer stonden, zo is mijn richtingaanwijzerstangetje (wordfeud anybody?) slechts 5x vervangen.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 19 december 2011 08:35 PM
  [ # 13 ]

Zo heeft mijn 307 geen enkele keer buiten de reguliere beurten bij de dealer gestaan.
(Behalve bij schade, m’n eigen schuld)
Bij ons kan je gewoon Peug leasen. (ze zijn alleen nogal huiverig voor Koreanen)

Een collega van me kreeg nadat zijn auto (Opel Vectra) van 2 jaar oud economisch toto verklaard een Insignia als vervanger.
Er waren toen 5 versnellingsbakken en 2 andere motoren in gekomen.
Alles binnen de lease. Rekening van de garage enz.. was boven de 30.000 Euro opgelopen.
(auto stond enkele weken in de garage)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
tomleeuw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 14-12-2011

Gepost: 19 december 2011 08:40 PM
  [ # 14 ]

Tja, ik had er één van het eerste uur. Veel onderdelen zijn uiteindelijk gemodificeerd en vooral bij de faselift van de 307 was alles redelijk opgelost. Maar probeer eens een fase1 307 (vooral de break) te spotten waar alle lampen het rondom doen. De kans dat je een Ferrari tegenkomt is vele malen groter

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 20 december 2011 12:12 AM
  [ # 15 ]

Oke, ik had een phase II versie. Ook een break. Wel een 1.6-16v diesel met 110pk
Maaruh, de eerste generatie Xsara 2.0 Hdi was ook niet toppie. Die stond wel regelmatig in de garage met electrische problemen
(lees niet starten) Bleek een kabelbreuk onder de motorkap te zijn, richting de injectoren. Blijkbaar lastig te vinden.
(totdat de baas aangaf aan de lease dat de auto niet meer terug hoefde te komen als Citroen niet voor 100% garant stond dat het opgelost was)
Uiteindelijk heb ik er nog 30.000km met plezier mee gereden zonder enige storing.

Maar ff back on topic.
Als je voor een paar honderd euro behoorlijk wat risico kan afkopen, zou ik het doen.
Of het nu om Citroen, Opel, VW of wat dan ook gaat.
Zolang het meerwaarde geeft (als je aan de voorwaarden kan voldoen).....

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook