Dit is een bericht om menig onder jullie te waarschuwen.
Deze avond startte ik mijn auto en ging nog snel binnen iets halen, ik kwam buiten, trok aan mijn deur en alle deuren sloten.
Daar sta je dan mooi, sleutel op het contact maar alles op slot en jij staat buiten. Alle geluk is de garage op loop afstand en met wat trukken heeft hij hem open gekregen.
Ze hadden dit al 1x gezien maar de auto draaide niet.
U weze gewaarschuwd
Berlingo 2 van 2006
Berlingo 1.6HDI

Totaal aantal Berichten: 19
- Berlingo Model II B9 1.6 VTI
- Berlingo Model I Fase II 1.6 HDI
Bedankt voor de waarschuwing. Ik doe dat ook wel eens (bv.garagepoort gaan sluiten,...) maar gelukkig nog niet voorgevallen. Als je raampje nog open is, ben je gered. Voor ander gevallen wil ik die trukken van de garagist wel eens kennen ? Heb je gezien wat ze gedaan hebben ?
Welja, de garage is gekomen en met een luchtbalg hebben ze de zijdeur deeltje open geduwd. Ze hadden een stok mee om de centrale sluit knop in te duwen maar mijn scherm van de radio zit daar voor. Dan maar ijzer geplooid om de vergrendeling op de deur omhoog te trekken.
Berlingo 1.6HDI
Had ik aan de hand toen ik ‘in het veld ’ stond zo een 20 Km van huis in de stromende regen.
Fiets in de achterbak gegooid , doornatte jas ook en vlam dicht .
Bij het (proberen) te openen van de voordeur gemerkt dat alles op slot zat en de sleutels in mijn jas…
Resultaat:
Achterruit kapot geklopt om aan de sleutels te kunnen
......
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. (zie topic 04-11-2010)gelukkig stond mijn rechter raam open en vond ik een tak in het bos om de ruit te laten zakken. Het Car-Jack-Systeem is hieraan schuld. Als ik nu de auto was bij een pompstation haal ik wel de sleutels eruit. Je weet maar nooit…
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit

Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
wij hebben dit ook op het werk, we rijden met citroen NEMO, en heb menig colega de reserve sleutel moeten brengen. mijn mening is dan ook dat je op de knop moet drukken, om de gehele auto te ontdoen van de vergrendeling, en niet de deuropener alleen gebruiken.anders had die knop ook niet op het dachbord hoeven te zitten.