3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Ervaringen met kraakjes en piepjes
Chunky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 24-01-2011

Gepost: 08 juni 2011 11:42 PM
  [ # 31 ]

De krakende middenarmsteun heb ik inmiddels opgelost door flink wat WD40 in de ruimtes rondom het scharnier te spuiten (thanks voor de tip!). Wat ook helpt is de passagiers stoel helemaal naar achter schuiven, want anders schuurt/piept het leer van die stoel bij mij telkens langs de middenarmsteun bij enige beweging.

De trillende subwoofer achter heb ik opgelost met wat creatieve foam-plaatsing.

De trilling linksachter de bestuurder heb ik nog niet kunnen vinden, maar wordt wel erger. Lijkt net alsof je een liniaal op de rand van de tafel legt en deze ombuigt en loslaat (als je begrijpt wat ik bedoel :p ).

Verder stap ik elke dag nog met een grote glimlach in en kijk ik altijd even om voordat ik de DS3 alleen laat…

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 08 juni 2011 11:43 PM
  [ # 32 ]

WD40 is altijd top!

Probeer de rugleuning van je achterbank eens naar voren te klappen. Daar zit bij mij het probleem. En na morgen niet meer hoop ik Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Jeroen-DS3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-03-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 08 juni 2011 11:48 PM
  [ # 33 ]
Chunky schreef:

De krakende middenarmsteun heb ik inmiddels opgelost door flink wat WD40 in de ruimtes rondom het scharnier te spuiten (thanks voor de tip!). Wat ook helpt is de passagiers stoel helemaal naar achter schuiven, want anders schuurt/piept het leer van die stoel bij mij telkens langs de middenarmsteun bij enige beweging.

De trillende subwoofer achter heb ik opgelost met wat creatieve foam-plaatsing.

De trilling linksachter de bestuurder heb ik nog niet kunnen vinden, maar wordt wel erger. Lijkt net alsof je een liniaal op de rand van de tafel legt en deze ombuigt en loslaat (als je begrijpt wat ik bedoel :p ).

Verder stap ik elke dag nog met een grote glimlach in en kijk ik altijd even om voordat ik de DS3 alleen laat…

Je hebt niet toevallig een foto van je foam oplossing? Ben benieuwd!

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 24 juni 2011 11:26 AM
  [ # 34 ]

Hmhmhmmmm, nu begint die van mij ook. Gekraak vanuit de bestuurderstoel / gordelslot. Ik merk het alleen over niet geasfalteerde wegen en als ik mijn gordel losmaak is het weg. Ik zal eens een stuk schuim ertussen proppen kijken of het weg is. Zo ja dan laat ik mijn oplossing nog wel weten voor als iemand anders er ook nog last van heeft / krijgt.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 26 juni 2011 06:19 PM
  [ # 35 ]

Mijn reactie in de topic “ervaringen met….” spreekt boekdelen. Ik ben het zat…

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210329/P540/#1471760

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 26 juni 2011 10:34 PM
  [ # 36 ]

Dat is jammer zeg. Dat hoort niet in een nieuwe auto…..

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 26 juni 2011 10:41 PM
  [ # 37 ]

Hoeveel kilometer staat er bij jou op de teller?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 27 juni 2011 01:05 AM
  [ # 38 ]

Bij mij? Net 1000. Ik heb zoals gezegd alleen last van gekraak van het gordelslot op momenten dat deze beweegt oftwel klinkerwegen etc. en dat de gordel vast zit en er dus spanning op staat.

Ik las in het andere topic dat Fabian er ook last van heeft. Ik stoor mij er verder niet teveel aan en als ik de auto weer eens poets zal ik er nader naar kijken. T is allemaal plastic op plastic en waarschijnlijk wel te verhelpen met zo’n plakviltje (vr je meubels) of misschien is het alleen een boutje vast zetten.

Voordat ik naar een dealer ga wil ik eerst zelf kijken of ik het simpel kan oplossen. Een dealer zal er zeker geen uren aan gaan spenderen om een kraakje eruit te halen en al helemaal niet als het een garantie betreft. Ik wil dus graag eerst zelf een diagnose stellen….en ik maak mij niet heeeel druk om wat geluiden hier en daar.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 30 juni 2011 11:34 PM
  [ # 39 ]

Update: afgelopen dinsdag de auto weer opgehaald, rondje gedaan met chef werkplaats Alex en het geklapper aan de achterkant was nog niet weg, maar wel minder. De resonantie was er dat moment niet…

Goed, even proberen en aankijken dus. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de manier van werken van de dealer, maar dat terzijde.

Helaas, de resonantie was er bijna direct weer en het geklapper achter ook. De volgende dag terug en even op wat eigen bevindingen gewezen. Zoals ik al eerder schreef is de resonantie weg als ik de rugleuning van de achterbank omklap. Het enige wat daar zit en kan resoneren op de carosserie is het bevestigingspunt van de gordel. Deze werd direct door Alex vaster gedraaid. Ook werd mijn bevinding van de achterklep die speling lijkt te hebben bekeken. Hier lijkt het geklapper vandaan te komen. Afspraak gemaakt voor maandag.

Omdat ik het voor de zeer welwillende dealer ook lullig vind, ben ik zelf nog verder gaan zoeken en alles eruit gehaald, zoals de bandenreperatieset, roostertjes, mat, etc. Daar zit het dus niet.

Even met de achterklep open gereden over de parkeerplaats; geklapper is er niet meer…

De volgende dag onderweg over de A9 naar Schiphol. De resonantie is heftiger dan ooit. Zo heftig dat met 100km/uur dit in een opname op een iPhone gewoon hoorbaar is. Bewijs Smile

Ik hoor het steeds linksachter mij. Dus hand naar achter, hand onder de zitting van de achterbank en wat schetste mijn verbazing…........resonantie stopte direct. Hand weg, resonantie terug…

Terug op de zaak wat bubblefolie gepakt en de ruimte naast en onder de achterbank vol gestopt. Problem solved. Althans, op mijn manier. Eindelijk!

En dan het geklapper achter. Vol goede moed nog meer bubblefolie gepakt en de randen gevuld. Helaas, dat werkte niet. Vervolgens een beetje folie over de onderrand en om de beugel van het slot gedaan. Rijden,....en jawel…...........opgelost.

Kortom, ik rijd nu met een stille niet krakende, resonerende en klapperende DS3 rond, maar wel vol bubblefolie. Ik ben blij dat ik het gevonden heb en de dealer een richting op kan sturen. Ze hadden zelfs voorgesteld de originele achterveren weer terug te plaatsen, om dat als oorzaak uit te sluiten. De conclusie is dus een resonerende achterbank en een niet goed sluitende kofferklep.

Wordt vervolgd!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 30 juni 2011 11:48 PM
  [ # 40 ]

Haha, wat knullig. Maar heel goed dat je er zelf ook achteraan bent gegaan en het gevonden hebt.  very good Nu kan de dealer het netjes fiksen en kan jij weer zonder nare bijsmaak van de DS3 genieten!

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 01 juli 2011 12:00 AM
  [ # 41 ]

Zo is het. Een helpende hand bieden is echt niet erg. De dealer doet dat zelf ook Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 juli 2011 12:03 AM
  [ # 42 ]

Zo zie je maar weer dat zelf onderzoeken en een oplossing zoeken ook heel goed kan werken. Je weet zelf op een gegeven moment het beste waar zo’n geluid of resonantie vandaan komt.
Lekker rijden maar weer!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 01 juli 2011 12:30 AM
  [ # 43 ]

Goed dat je zelf even gezocht hebt. Straks krijg je bij de aflevering van elke DS3 een rol bubbelfolie Very Happy

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 01 juli 2011 04:24 PM
  [ # 44 ]

Haha, dat vind ik een goeie!

Vandaag een grote doos gebak bij de dealer langsgebracht om mijn waardering te tonen voor hun inzet. Gelijk hebben ze mijn ‘bubblefolie-oplossing’ bekeken met enige hilariteit. Maandag gaan ze het oplossen Smile

Later zal ik nog een video plaatsen van de resonantie, wellicht hebben anderen er wat aan in de toekomst.

Grt, Iwan
Ps: hoe heerlijk stil is zo’n DS3 dan op de snelweg hè!?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 01 juli 2011 05:44 PM
  [ # 45 ]

Hé Iwan,

goed om te horen dat je weer met tevredenheid in je DS3 rijdt!

Heb zelf geen last van gekraak op geklapper, maar misschien kan ik hem nog wat stiller krijgen door ook wat isolatie aan te brengen op de door jou beschreven plekken.

Veel rijplezier in ieder geval!!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook