15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
   
De avonturen van Moby Dick! =Gered van de sloopkogel!
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 10 april 2019 01:21 PM
  [ # 211 ]
dirkvdmei schreef:

Mooi verhaal, Maarten. Het was een gezellige dag. De gastvrijheid van Johan Oldenhage…..in één woord fantastisch.
Fijn dat wij daar op 25 mei a.s. ons technisch evenement mogen houden. Dan komt Egbert ook weer in actie, met een oplossing voor een typisch GS-GSA probleem.

Leuk dat de meeste klussen nu gedaan zijn. Je zal het aan het rijden wel merken zeker. Is de ontstekingsafstelling ook gecontroleerd?????

Hoi Dirk ik kan het alleen maar beamen dat het een fantastische dag was, hopelijk zijn er voor 25 mei veel aanmeldingen vanuit de GS/A vereniging om die dag ook een succes bij GJO te maken.

Merk gelijk aan de GS dat deze weer beter is. Bij koude motor loopt ze gelijk een stuk mooier. Op temperatuur is het stationair toerental nu eigenlijk te hoog, komt door de betere afstellingen. Door de nieuwe LHM veert ze ook weer zachter en blijft langer omhoog staan.
De ontsteking heb ik niks aan gedaan aangezien deze GS zo’n onstekings module van een GSA heeft, zou eigenlijk niet weten wat ik hierin zou kunnen afstellen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA GSA CLUB Berline
- AX 1.1 spot 5 deurs
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1.6 Chic
Gepost: 10 april 2019 01:50 PM
  [ # 212 ]

Ben je erbij op Citromobile?

Dan kan ik afstel apparatuur meenemen en daar ter plekke de ontsteking voor je controleren en eventueel afstellen.

Dat gebeurt met behulp van een toerenteller en een stroboscooplamp. Mocht de ontsteking niet goed zijn afgesteld, door het verdraaien van de stroomverdeler kan de afstelling gecorrigeerd worden.

Verhoogd stationair toerental kan veranderd worden door de aanslagschroef op de carburateur wat terug te draaien.

Wel fijn dat er verbetering merkbaar is.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23683
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2019 03:29 PM
  [ # 213 ]

Maarten,

Origineel kan je de contactpunten afstellen: hoe ver hij opent
En je kan het ontstekingsTIJDSTIP afstellen: wanneer hij opent.

Bij de GSA zijn de punten vervangen door een elektronische ontsteking. Het tijdstip moet nog steeds wel worden afgesteld.
Dat doe je met de stroboscoop en de gradenboog bij een bepaald toerental.

Is dit niet gecontroleerd bij de 10k beurt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 11 april 2019 09:46 AM
  [ # 214 ]

Heren hartelijk dank voor het advies, tijdens de 10K beurt is dit niet gebeurd maar kwamen ook wat tijd te kort voor alles. Mijn GS heeft een ontsteking module van een GSA dus punten stellen is niet nodig maar de het onstekings tijdstip blijkbaar dus wel, dit wist ik eerlijk gezegd niet zo leer je elke keer weer bij.
@Dirk ik ben twee complete dagen op de Citromobile aanwezig en als je wil helpen het ontsteking tijdstip af te stellen heel graag! Ik kan ook wel even naar je huis komen, scheelt jou weer spullen meenemen naar Vijfhuizen

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39481
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 11 april 2019 01:43 PM
  [ # 215 ]

Het ontstekingstijdstip stel je één keer af en daarna hoef je er in principe nooit meer naar te kijken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 544
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 april 2019 02:08 PM
  [ # 216 ]

Theoretisch zou je voor het àllerbeste resultaat de centrifugaal- en vacuumvervroeging van een 1220-verdeler in die G13-ECO-verdeler moeten zetten, dan heb je ook nog de juiste vervroegingskrommes voor je motor
wash

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 11 april 2019 02:19 PM
  [ # 217 ]
waterman schreef:

Het ontstekingstijdstip stel je één keer af en daarna hoef je er in principe nooit meer naar te kijken.

Het is dus niet vreemd dat ik niet op de hoogte was dat je dit moet controleren, was in de veronderstelling met de elektronische ontsteking van een GSA dat is verder onderhoudsvrij is.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA GSA CLUB Berline
- AX 1.1 spot 5 deurs
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1.6 Chic
Gepost: 11 april 2019 06:46 PM
  [ # 218 ]

Is inderdaad onderhoudsvrij. Maar weet je zeker dat voor jou tijd de afstelling correct is gebeurd????

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 april 2019 04:45 PM
  [ # 219 ]

Hoi Dirk, nee ik weet dat niet zeker

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook