3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van Moby Dick! =Gered van de sloopkogel!
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 juni 2011 11:10 PM
  [ # 31 ]

Nog niet, ik had weinig tijd en wist niet hoe ik het dashboard kon openen zonder het te mollen.
Inmiddels weet ik dat wel en kunnen weer verder zoeken.
Morgen eerst een andere as onder de CX klussen want moet de komende anderhalve week een kleine 2000km wegtikken met madame.

Als er tijd over is ga ik nog wel even aan de slag.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 22 juni 2011 12:24 AM
  [ # 32 ]

Zeg eh… CEE-IKS, waarom heb jij mij niets verteld over deze briljante actie? Zelfs Leontien wist van niks!

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 03 juli 2011 01:11 PM
  [ # 33 ]

Even een kleine update! Gisteren aan de slag geweest met de bedrading. Elke keer klapte er een zekering uit. Uiteindelijk bleek het probleem uit de ruitenwissermotor in de achterklep te zitten. Nu werkt alles weer en kunnen we verder met de techniek…


Besloten toch ook maar even de motor droog te maken, en eens naar de synchromesh van de 2e versnelling te kijken. Nu de stroom weer werkt is het de moeite waard…


Wie weet toevallig waar we op korte termijn een motorpakkingset kunnen vinden? Ik heb tevens begrepen dat er viton o-ringen gemonteerd moeten worden wil het zaakje na een een jaar weer niet gaan lekken… Waar zijn die te koop? Ik heb ook speciale olieretour pijpjes gezien van chevronics…. Is dat aan te bevelen of is dat niet nodig met die viton ringen?


@cxfanatic: het ging zo snel, ineens stond ze voor de deur! Blijkbaar heb je toch een onbewuste inspiratie in mij losgemaakt;-)

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 03 juli 2011 01:57 PM
  [ # 34 ]

De bedoelde retourpijpjes is in mijn ogen een lapmiddel.
Als je VITON O ringen gebruikt zijn ze ook totaal overbodig.
De Citroen GS-GSA vereniging heeft een goed gevuld onderdelenmagazijn.
Uiteraard alleen voor leden.
Ben je nog geen lid, stuur me een PM, dan stuur ik info toe.

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 03 juli 2011 02:15 PM
  [ # 35 ]

En voici het bewijs Smile

Afbeelding Bijlagen
2011-07-02 20.46.52_600x600_500KB.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 03 juli 2011 10:46 PM
  [ # 36 ]

met dank aan het schema uit de GS-map van Breeze. Het was bij vlagen vrij hilarisch jullie bezig te horen bij het foutvinden Smile

De ruitenwissermotor heeft drie draden, een aarde, een constante plus en een startplus vanaf de knop. De knop geeft het eerste zetje waarna de constante plus de slag afmaakt. Het sleepmechaniekje wat Robert Bosch GmbH hiervoor bedacht heeft is waarschijnlijk vastgelopen waardoor er sluiting kwam zodra het contact ingeschakeld werd.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 juli 2011 11:54 PM
  [ # 37 ]
mcmlxxiv schreef:

En voici het bewijs Smile

Bewijs? Waarvoor?

Citroen!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 04 juli 2011 05:56 AM
  [ # 38 ]

MiGS schreef:

met dank aan het schema uit de GS-map van Breeze. Het was bij vlagen vrij hilarisch jullie bezig te horen bij het foutvinden Smile

De ruitenwissermotor heeft drie draden, een aarde, een constante plus en een startplus vanaf de knop. De knop geeft het eerste zetje waarna de constante plus de slag afmaakt. Het sleepmechaniekje wat Robert Bosch GmbH hiervoor bedacht heeft is waarschijnlijk vastgelopen waardoor er sluiting kwam zodra het contact ingeschakeld werd.

Het is toch ook om melig van te worden. Het waarschijnlijk enige duitse onderdeel in deze Franse Bolide begeeft het. Blij dat niet de hele auto uit Germania komt! Die zekeringen waren van Franse makelij, want die deden dagene waar ze voor bedoeld zijn. Zorgen dat de boel niet af fakkelt.

@DriverD: Het sluitende bewijs dat er weer allerlei lampjes op het dashboard branden. De vorige eigenaren bijvoorbeeld kijken hier ook soms mee, en die willen natuurlijk wel weten hoe het met hun toenmalige bolide vergaat. Hiervoor gingen de lampjes niet eens branden bij het inschakelen van het contact, want dan knalde de zekering er uit!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 juli 2011 11:27 AM
  [ # 39 ]

Ok!

Citroen!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 04 augustus 2011 11:59 AM
  [ # 40 ]

Zo! De motor en bak liggen eruit Smile
Gisteren alles eruit genomen.
Pakkingset en Viton o-ringen zijn ook al in huis.
Snel de motor dus uit elkaar halen.

Nu nog ergens een ander v-bakje zien te vinden. Die kraakt in 2.
Of denken jullie dat het vervangen van de synchromesch goed te doen is?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 04 augustus 2011 01:04 PM
  [ # 41 ]

Mooi werk mannen Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2011 10:10 PM
  [ # 42 ]

Vervangen van de synchomesh is wel te doen, maar of je zo’n ring nog kan vinden?

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 augustus 2011 11:16 PM
  [ # 43 ]

Is inderdaad moelijk te vinden net als een goede bak.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 augustus 2011 08:17 AM
  [ # 44 ]

Gister zijn we weer flink bezig geweest. Alle koelbeplating van het blok erafgehaald, bak eraf gehaald en heel veel vettigheid verwijderd.

Franq heeft fotootjes gemaakt, dus die zullen ongetwijfeld snel hier ergens opduiken.

Het probleem van de synchrmesch is opgelost. Inmiddels een goede bak gelocaliseerd.Die komt er dus in.

Grappig dat je zo’n auto steeds meer gaat waarderen als je er aan sleutelt. Het zit natuurlijk allemaal niet heel erg praktisch in elkaar maar toch is het allemaal best te doen.

Leukste verrassing is overigens dat de basis van de auto eigenlijk veel beter is dan het er in eerste instantie uitzag. De neus, de kinnebak het voorste frame is bijzonder goed bewaard gebleven.

Eerst maar eens de hele aandrijfunit opfrissen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2011 10:45 AM
  [ # 45 ]

GS/A’s hadden een naam bij monteurs: Slecht aan te sleutelen. Zelf vind ik dat ook nogal meevallen. Het is meer een kwestie van instelling, denk ik. Als je alleen standaard sleutelwerk wil doen aan een Opel Kadett uit die tijd is een GS wel anders ja. Maar als je iets verder wil kijken dan je neus lang is en niet bang bent voor een puzzel/uitdaging….

Citroen!

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook