2de zekering van boven
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 468

Gepost: 06 juni 2011 10:31 PM

de 2de zekering van boven klapt er steeds uit, wat te doen?

iemand een link naar een schema?

het is een break ‘81 2400cc (DS blok) carb 5 versn

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 juni 2011 10:55 PM
  [ # 1 ]

Pietjan,

de schema’s staan in de Haynes kan wel ff voor je kijken wat er achter die zekering zit maar weet zo ff niet welke kleur kabels hier aanzitten, dus als je dat ff wil posten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 juni 2011 12:24 AM
  [ # 2 ]

Handig misschien ook om te melden wat het dan niet meer doet.

Profiel  

pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 07 juni 2011 08:17 AM
  [ # 3 ]

het is een gele draad, maar die kleur hebben bijna alle draden op die plek, met een rode markering, dat is dan wel weer uniek voor die draad.

Ik ben de auto aan het reviseren en ondekte het oprobleem toen ik de trekhaak verlichting wilde aansluiten, de knipperlichten en remlichten doen het niet, en ook de ventilator van de verwarming reageert niet. de zekering bleek gesprongen en een nieuwe sprong ook direct. wanneer ik ipv een zekering even een draad gebruik gaat dit gepaard met een hoop geknetter. ergens is er dus kortsluiteng, maar waar??

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 juni 2011 09:53 AM
  [ # 4 ]

Sinds ik ooit kortsluiting in een trekhaak connector heb gehad is dat wat mij betreft altijd een verdachte. Kan corrosie in de connector zijn of blootgeschuurde draden. Of wellicht iets mis gegaan met de aansluitingen op de kabelbundel van de auto.

Verder zou ik bij een break kijken neer de draden die naar de achterklep gaan (kentekenplaat verlichting, achterruitverwarming), omdat dat vaak beweegt.

Profiel  

pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 07 juni 2011 09:56 AM
  [ # 5 ]

zekering was al kapot voordat ik de verlichting aan het aansluiten was, achterklep staat naast de auto, dat kan het dus allemaal niet zijn. toch dank natuurlijk voor het meedenken.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 juni 2011 10:04 AM
  [ # 6 ]

En hangt dat draadje van die achterklep dan stomweg contact te maken?
Maar meer waarschijnlijk inderdaad de bedrading van de trekhaak.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 07 juni 2011 10:26 PM
  [ # 7 ]

Die zekering zorgt iig voor spanning op je linker control unit van het dashboard dus voor de ruitenwissen, toeter en mistlamp. verder idd de achterlichten zoals je al gemerkt had en de olienivaeumeting via de peilstok als je die hebt en de aanjager.

Verder zullen je ramen ook wel niet werken zo in het schema te zien.

De aanjager en ramen hebben verder nog een eigen zekering deze zullen het dus wel niet zijn.

Je kunt een aantal zaken uitsluiten, gaat die zekering al kapot als je hem erin drukt zonder dat ie op conatact staat ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Gepost: 07 juni 2011 11:14 PM
  [ # 8 ]
pietjan schreef:

wanneer ik ipv een zekering even een draad gebruik gaat dit gepaard met een hoop geknetter. ergens is er dus kortsluiteng, maar waar??

Een beunmethode die echter wél werkt: even iemand laten helpen die kijkt wáár het dan gaat knetteren of beter: roken (niet te lang contact maken natuurlijk!).... daar ontstaat de kortsluiting namelijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook